Navigasyonu görüntüle İçeriği görüntüle

Sıkça Sorulan Sorular

İnternet Şubesinden ön başvuru yapmadan başvuru işlemlerimi başlatabilir miyim?

​​​Adınızı soyadınızı yazıp 2929’a mesaj göndererek abonelik işlemlerinizi başlatabilirsiniz.Talebiniz Turkcell tarafından değerlendirilip yeni sim kartınız size kurye ile ulaştırılacaktır.​

Gelen bilginin imzalanmak istenen veriye ait olduğunu nasıl anlayabiliriz?

Telefonunuza gelen mesaj ile imzalanmasını istediğiniz veriyi doğrulamak için yaptığınız işleme özel, anlık üretilen parmak izi bilgilerini, telefonunuza gelen parmak izi bilgisiyle karşılaştırabilirsiniz.​​

İşlemin Parmak İzi nedir?

​​Her bir imzalama işleminde, o an yaptığınız işleme has "işlem parmak izi" adı verilen bir kod oluşturulur. Parmak izi her işlemde değişmektedir. İşlemin parmak izi, hem uygulama ekranında, hem de imzalama sırasında telefon ekranında gösterilir. Bilgisayar ekranında gördüğünüz işlemi imzaladığınızdan emin olmak isterseniz, her iki ekrandaki parmak izi ifadelerinin aynı olduğunu kontrol etmeniz yeterli olacaktır. ​

Şifremi yanlış girersem ne olur?
  • Şifrenizi 3 kere yanlış girerseniz şifreniz bloke olur. Turkcell Müşteri Hizmetleri Merkezi'ni arayarak parolanızı öğrenip, telefonunuzun parola menüsünden parolanızı girerek, İnternet Şubesi'nde şifrenizi girmek için 2 hak daha kazanırsınız.
  • Şifrenizi unutursanız Mobil İmza abonelik sürecini baştan başlatmanız gerekmektedir.
Şifremi bloke ettim ama şifremi biliyorum?
  • Turkcell Müşteri Hizmetleri'ni arayarak sim kartınıza özel parolanızı öğrenin.
  • Telefonunuzun menüsünde, Turkcell Menü altındaki Mobil İmza başlığına girin ve Parola'yı seçip TAMAM'a basın.
Ücretlendirme

​​Mobil İmza hizmeti için bankamız hiçbir ücret almamaktadır. İşlem ücretleri operatörler tarafından belirlenmekte olup ücretlendirme konusunda bağlı olduğunuz operatörden daha fazla bilgi alabilirsiniz.

Kullandığım hat benim üzerime değil. Yine de Mobil İmza alabilir miyim?

​​Kurumsal aboneler için şirket yetkilisinin SimPlus128 değişikliğini yapması veya size vekâletname vermesi gerekmektedir. ​

Telefonum çalındı/kayboldu ne yapmalıyım?
  • Turkcell Müşteri Hizmetleri'ni arayarak hattınızı geçici olarak kapatabilirsiniz. Hattınız kapalı iken Mobil İmza servisi kullanılamayacaktır.
  • Bununla beraber, dilerseniz Mobil İmza aboneliğinizi de kapatabilirsiniz. Bu durumda, yeni kartınızı aldığınızda, Mobil İmza abonelik sürecini tekrar etmeniz gerekecektir.
Yurtdışında kullanılabilir mi?

​​Hattınız uluslararası dolaşıma açıksa, Mobil İmza'nızı kullanabilirsiniz. Ancak yurt dışı kullanımda, bulunduğunuz ülkedeki operatöre bağlı olarak, imzalama sonucu gönderdiğiniz mesajlaşma için ücret ödemeniz gerekebilir. ​

"Elektronik Sertifika" ve "Nitelikli Elektronik Sertifika" nedir?

​​​Elektronik sertifika, imza sahibinin kimlik bilgilerini ve atılmış bir elektronik imzayı doğrulamak için gereken "imza doğrulama verisi"ni içeren elektronik kayıt veya dosyaya verilen isimdir. ​

Mobil İmza'nın akıllı kart ve benzeri ortamlarda taşınan güvenli elektronik imzadan ne farkı var?

​​​Mobil İmza, akıllı kartlarda taşınan diğer elektronik imzalardan hukuken ve teknik olarak farklı değildira Aynı hukuki, teknik ve idari düzenlemelere tabidir. Mobil İmza'da imza sahibi tarafından 5070 sayılı kanunda tarif edilen güvenli elektronik imza atılır. ​

Telefonum açıkken, telefonumu karıştıran bir kişi, gönderilmiş mesajlardan, Mobil İmza şifremi öğrenebilir mi?

​​Mobil İmza kullanırken telefonunuza iletilen ve geri dönen mesajlar, yapılandırma mesajı şeklinde şifreli gönderildikleri için doğrudan SİM kartınıza ulaşır ve telefon üzerinde kaydedilmez. Ayrıca, Elektronik İmza atarken girdiğiniz şifre, sadece Sim+128 kartının yüksek güvenlik bölgesindeki imzalama uygulaması tarafından kontrol edilir ve herhangi bir mesajla herhangi bir yere gönderilmez. ​

TurkcellExtra'ya başvurduktan sonra Mobil İmza ne kadar sürede aktif hale gelir?

​​Coğrafi olarak bulunduğunuz yerin Turkcell Merkezi Arşivi'ne olan uzaklığı ve iş yoğunluğuna bağlı olarak en geç 1 hafta içerisinde Mobil İmza'nız aktif hale gelecektir. Evraklarınızda eksiklik tespit edilmesi durumunda bu süre uzayabilir. ​

Mobil İmza için başvurduğumda sim kartım / telefon hattım / telefon numaram değişecek mi?

​​Mobil İmza başvurusu için TurkcellExtra'ya uğradığınızda, kullandığınız sim kartınız kontrol edilecektir. Eğer Sim+128 sahibi iseniz Mobil İmza için sim kartınızı değiştirmenize gerek yoktur. Ancak, Sim+128 dışındaki sim kartlar Mobil İmza uyumlu olmadığı için, sim kartınızı değiştirmeniz gerekecektir. Sim kartınızı değiştirmeniz gerekse de, gerekmese de telefon hattınızı veya numaranızın değiştirilmesine gerek yoktur. Kartınız değiştirilse de, mevcut hattınızı / numaranızı kullanmaya devam edebileceksiniz. ​

Ön başvuru yapıldıktan sonra ne kadar süre içinde TurkcellExtra'ya gitmek gerekmektedir?

​​İnternet Şubemizden ön başvuru adımı başarıyla tamamladıktan sonra, dilediğiniz zaman bir TurkcellExtra'ya başvuru yapabilirsiniz. Ön başvurudan itibaren 30 gün içerisinde herhangi bir sebeple başvuru tamamlanmazsa, ön başvuru iptal olmaktadır. ​

Bir kişi aynı kimlikle kaç hatta Mobil İmza başvurusu yapabilir?

​​20 farklı numaraya aynı kimlik bilgileri ile mobil imza talebinde bulunulabilir. 21. talep sistem tarafından otomatik olarak reddedilecektir.​

Sertifikamın geçerlilik süresi var mı? Nasıl uzatılır?
  • Sertifika kullanımı 1 seneliktir. Süre dolmadan önce Sertifika sahibine kısa mesaj ile bilgilendirme yapılarak, aboneliğin uzatılması hatırlatılacaktır. Aboneliği uzatmak isteyen sertifika sahibinin ilgili kısa mesajı imzalaması durumunda kullanım süresi 1 sene daha uzatılmış olacaktır. Eğer imzalamaz ise, süre sonunda abonelik iptal edilecektir.
  • Sertifika süresinin dolmasına 25 gün kala Turkcell tarafından SMS gönderilir gelen mesaja olumlu cevap vermeniz halinde sertifika sürenizi 1 yıl daha uzayacaktır. Yenilenmediği takdirde 20 gün kala yeniden SMS gönderilir. İşlemi yaparken herhangi bir sorun ile karşılaşırsanız 4440532 Turkcell Müşteri Hizmetlerini arayarak destek alabilirsiniz.
Elektronik imzaya ilişkin düzenlemeler nelerdir?
  • Ocak 2007 itibariyle mevcut olan E-imza mevzuatı aşağıda listelenmiştir. Mevzuattaki yenilik, eklenti ve değişiklikler hakkında Telekomünikasyon Kurumu'nun web sitesinden bilgi alınabilir (http://www.tk.gov.tr)
  • 5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu (23 Ocak 2004 tarih ve 25355 sayılı Resmi Gazete) Sertifika Mali Sorumluluk Sigortası Yönetmeliği (26 Ağustos 2004 tarih ve 25565 sayılı Resmi Gazete)2004/21 sayılı Başbakanlık Genelgesi (6 Eylül 2004 tarih ve 25575 sayılı Resmi Gazete) Sayılı Elektronik İmza Kanununun Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik (6 Ocak 2005 tarih ve 25692 sayılı Resmi Gazete) Elektronik İmza ile İlgili Süreçlere ve Teknik Kriterlere İlişkin Tebliğ (6 Ocak 2005 tarih ve 25692 sayılı Resmi Gazete) Zorunlu Sertifika Mali Sorumluluk Sigortası Genel Şartları (27 Ocak 2005 tarih ve 25709 sayılı Resmi Gazete) Sertifika Mali Sorumluluk Sigortası Tarife ve Talimatı (27 Ocak 2005 tarih ve 25709 sayılı Resmi Gazete)
Mobil imza uygulamasını kullanamayacağım cep telefonu modelleri var mı?

​​Motorola MPX220, Sony Ericsson P910, P800, P900, Panasonic GD90 modellerinde problem yaşandığından TurkcellMobilİmza kullanılamamaktadır. Samsung N500, N620, R220 modellerinde, abonelik süreci başka bir telefon kullanılarak tamamlanıp mobil imza oluşturulduğunda, mobil imzalama yapılabilmektedir. ​