YÖNETİM KURULU
Yönetim Kurulu, Türk Ticaret Kanunu ve Bankacılık Kanununda belirtildiği gibi, yönetim ve temsil bakımından Banka’nın nihai sorumluluğunu taşıyan organıdır. Bankacılık Kanunu’nun 23. Maddesi uyarınca Banka Yönetim Kurulları en az beş üyeden oluşur. Genel Müdür, Bankacılık Kanunu madde 23 hükmü gereğince, yönetim kurulunun doğal üyesi olup, bu sıfatını genel müdürlük görevini yürüttüğü sürece taşıyacaktır. Bankamız Esas Sözleşmesi’nin 17. maddesi hükmüne göre ise Bankamız Yönetim Kurulu, pay sahipleri tarafından aksi kararlaştırılmadığı takdirde, üç yıl için seçilen yedi üyeden oluşmaktadır. Esas Sözleşme’nin 17.5. maddesine göre ise Kurul, üyelerinin en az 5’inin (beş) katılımıyla toplantı gerçekleştirir ve kararlar mevcut üyelerin çoğunluğu ile alınır. Esas Sözleşme’nin ilgili maddesinde belirlenmiş bazı önemli hususlarda ise Kurul üyelerinin tamamının katılımı ve olumlu oy kullanması şartı aranır. 2016 yılı içerisinde Bankamız Genel Müdür’ü ile birlikte Yönetim Kurulu Üyelerinden 4’ü görevlerinden ayrılmış, Genel Müdür ile birlikte yeni 3 Yönetim Kurulu Üyesi göreve başlamıştır.
Bankamız Esas Sözleşmesi’nin 17.9. maddesi uyarınca Yönetim Kurulu en az üç ayda bir toplanır. Görev ve yetkileri, ilgili mevzuat, Esas Sözleşme ve Banka içi Politika/Yönergeler ile belirlenmiş olan Yönetim Kurulu, 2016 yılı süresince 1’i Banka’nın dış denetçilerine Yönetim Beyanı olmak üzere toplam 5 kez toplantı gerçekleştirmiştir. 2016 yılı süresince yapılan tüm Yönetim Kurulu toplantıları, gerekli toplantı çoğunluğu ile gerçekleştirilmiş ve bu toplantılarda alınan kararlar, karar yeter sayısı bakımından yeterli üyenin olumlu oyu ile alınmıştır. 2016 yılı içerisinde gerçekleştirilen Yönetim Kurulu toplantı sayı ve tarihleri aşağıda sunulmaktadır:
Sayı |
Tarih |
1. Toplantı |
15.01.2016 |
2. Toplantı |
31.03.2016 |
3. Toplantı |
24.06.2016 |
4. Toplantı |
30.09.2016 |
5. Toplantı |
30.12.2016 |
Temel Görev ve Sorumlulukları;
- Yönetim Kurulu’nun asıl görevi, stratejik planların başarıyla hayata geçirilmesi amacıyla Üst Düzey Yönetime yol göstermektir.
- Yönetim Kurulu, asli hedeflerin belirlenmesi konusunda karar verir ve kurumsal stratejiyi geliştirir.
- Yönetim Kurulu, Performans ve Risk raporlarının periyodik olarak gözden geçirilmesi suretiyle TFKB’nin ticari performansının takibini yapar ve güvence sağlar.
- Yönetim Kurulu, Yönetim Kurulu Seviyesi Komitelerin oluşturulması ve feshini onaylar ve bu komitelere yetki tayin eder.
Yönetim Kurulu; ilgili bankacılık mevzuatında öngörüldüğü şekilde, Denetim Komitesi, Kredi Komitesi, Ücretlendirme ve Kurumsal Yönetim Komitesi’ni ve iyi uygulamalar çerçevesinde Risk Komitesi’ni oluşturarak Komite bazlı görev ve sorumluluk tahsis ve takibini sağlamıştır.
KREDİ KOMİTESİ
Kredi Komitesi Üyeleri |
Görevleri |
KHALID MALIK ALSHARIF |
Başkan |
LAMA AHMAD M. GHAZZAOI |
Üye |
WAEL ABDULAZIZ A. RAIES |
Genel Müdür, Üye |
SAEED MOHAMMED A. ALGHAMDI |
Yedek Üye |
MAJED HAMDAN A. ALGHAMDI |
Yedek Üye |
Yönetim Kurulu, kredi açma yetkisini, bankacılık mevzuatı ve belirleyeceği usul ve esaslar çerçevesinde Komite’ye ve/veya Genel Müdürlük’e devredebilir. Kredi Komitesi Yönetim Kurulu tarafından bankacılık mevzuatı çerçevesinde belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde kredi açma yetkisini kullanmak üzere oluşturulan komitedir. Kredi Komitesi, yetki limiti içerisindeki kredi tahsis kararlarını verir, yetkisine giren işlemlerde kredi tahsis koşullarının değiştirilmesi taleplerini karara bağlar ve Yönetim Kurulu’nun kredilerle ilgili vermiş olduğu diğer görevleri yerine getirir. Kredi Komitesi, görev ve yetki sahasına ilişkin politika, yönetmelik ve başkaca nam altındaki dokümanları gözden geçirir ve tavsiye eder/onaylar.
Bankamız Kredi Komitesi Genel Müdür dahil en az 3 üyeden oluşur ve ihtiyaca binaen toplanır. Bankaların Kredi İşlemlerine İlişkin Yönetmelik hükümleri gereği Komite tüm üyelerin katılımı ile toplanır ve oybirliği ile karar alır. Kredi Komitesi’nin yetkisini aşan ya da oy birliği sağlanamayan kararlar, nihai karara bağlanmak üzere Yönetim Kurulu’na taşınır. Bankamız Kredi Komitesi, 2016 yılı süresince 8 defa toplantı gerçekleştirmiştir.
Temel Görev ve Sorumlulukları;
- Kredi Komitesi, Yönetim Kurulu tarafından devredilen kredi tahsis limitleri çerçevesinde kredi dosyalarına ilişkin geniş bir perspektifle değerlendirmelerini yapar ve uygun görülen limit ve şartlarda kredi dosyalarını onaylar veya limitleri üzerindeyse ve var ise notları ile birlikte Yönetim Kurulu’na tavsiye eder.
- Komite, Yönetim Kurulu tarafından onaylanmış Terkin / Varlık Yönetim Şirketi (VYŞ) Devir Yetki Matrisi’ndeki yetki limitleri çerçevesinde takipteki alacakların, kredilerin, elden çıkarılacak kıymetlerin terkin ve/veya devrini onaylar.
- Komite, periyodik olarak ve ihtiyaç halinde, Kredi Riski Komitesi tarafından gözden geçirilecek ve tavsiye edilebilecek risk iştahı raporlarını (kredi riski ve yoğunlaşma riskinin ilgili yönleri açısından) ve iç performans gösterge seviyelerini, kredi, tahsilatları ve karşılıklar politikalarını, yönetmeliklerini, süreçlerini ve Banka’daki kredi faaliyetlerinin gidişatını değerlendirir ve gerekmesi halinde bu hususlarda karar verir.
DENETİM KOMİTESİ
Denetim Komitesi Üyeleri |
Görevleri |
EREN GÜRA |
Başkan |
LAMA AHMAD M. GHAZZAOI |
Üye |
Bankacılık Kanunu madde 24 uyarınca Bankacılık Mevzuatı hükümleri çerçevesinde görev yapmak ve Yönetim Kurulu’nun denetim ile gözetim faaliyetlerinin yerine getirilmesine yardımcı olmak üzere Yönetim Kurulu tarafından oluşturulan komitedir. Denetim Komitesi icrai görevi bulunmayan iki üyeden oluşur ve her üç aylık dönemde toplanır. Komite toplantıları tüm üyelerin katılımıyla gerçekleştirilir ve kararlar oybirliğiyle alınır.
Denetim Komitesi, icra ettiği faaliyetlerin sonuçları ile Banka’da alınması gereken önlemlere, yapılmasına ihtiyaç duyulan uygulamalara ve Banka’nın faaliyetlerinin güven içinde sürdürülmesi bakımından önemli gördüğü diğer hususlara ilişkin görüşlerini en az 3’er aylık periyotlarda Yönetim Kurulu’na sunar. Toplantılar kapsamında Banka’nın iç denetim birimlerinin bulgu ve güvenceleri değerlendirilerek önemli görülen hususlar Yönetim Kurulu’na sunulur. Yine aynı çerçevede bağımsız denetim firması ve BDDK denetim ekibi tarafından gündeme getirilen hususlar Komite tarafından değerlendirilir ve Yönetim Kurulu’nun gündemine taşınır. Denetim Komitesi 2016 yılında Banka merkezinde toplam 4 toplantı gerçekleştirmiştir. Ayrıca sene içinde gerçekleştirilen Denetim Komitesi toplantılarında (4 kez) bağımsız denetim kuruluşu ile bir araya gelinmiş, üç çeyrek ve bir yılsonu denetim raporunun değerlendirmesi yapılmıştır.
Temel Görev ve Sorumlulukları;
- Denetim Komitesi, Yönetim Kurulu adına Banka’nın iç kontrol, risk yönetimi ve iç denetim sistemlerinin etkinliğini ve yeterliliğini, bu sistemler ile muhasebe ve raporlama sistemlerinin Kanun ve ilgili düzenlemeler çerçevesinde işleyişini ve üretilen bilgilerin bütünlüğünü gözetmek, bağımsız denetim kuruluşlarının Yönetim Kurulu tarafından seçilmesinde gerekli ön değerlendirmeleri yapmak, Yönetim Kurulu tarafından seçilen bağımsız denetim kuruluşlarının faaliyetlerini düzenli olarak izlemek, varsa konsolide denetime tâbi kuruluşların iç denetim işlevlerinin konsolide olarak sürdürülmesini ve eşgüdümünü sağlamakla görevli ve sorumludur.
- Komite, iç kontrol, iç denetim ve risk yönetimi sistemleri kapsamında oluşturulan birimlerden, uyum başkanlığından ve Banka’nın bağımsız denetimini yürüten bağımsız denetim kuruluşlarından; görevlerinin ifasıyla ilgili olarak düzenli raporlar almak ve Banka’nın faaliyetlerinin sürekliliği ve güven içinde yürütülmesini olumsuz etkileyebilecek hususlar veya mevzuata ve iç düzenlemelere aykırılıklar bulunması hâlinde bu hususları Yönetim Kurulu’na bildirmekle yükümlüdür.
- Komite’ye sunulan risk değerlendirmelerini, risk raporlarını ve belgelerini kontrol eder. Teftiş Kurulu’nun, İç Kontrol Başkanlığı’nın ve Risk Yönetim Merkezi’nin ilişkilerinin eşgüdümünü gözetir. Yönetim Kurulu’na bu hususlarda bilgi akışını temin eder, oluşturulacak politikaları, usul ve esasları hazırlar ve Yönetim Kurulu’nun onayına sunar.
ÜCRETLENDİRME VE KURUMSAL YÖNETİM KOMİTESİ
Ücretlendirme ve Kurumsal Komitesi Üyeleri |
Görevleri |
SAEED MOHAMMED A. ALGHAMDI |
Başkan |
LAMA AHMAD M. GHAZZAOI |
Üye |
Ücretlendirme ve Kurumsal Yönetim Komitesi ayrı bir komite olarak 2016 yılında kurulmuş olup icrai görevi bulunmayan iki üyeden oluşur. Komite, tüm üyelerin katılımı ile toplanır ve oybirliğiyle karar alır. Komite yılda en az bir kez toplantı gerçekleştirir.
Ücretlendirme ve Kurumsal Yönetim Komitesi 2016 yılı içerisinde bir kez toplantı gerçekleştirmiştir.
Temel Görev ve Sorumlulukları;
- Ücretlendirme ve Kurumsal Yönetim Komitesi, kurumsal yönetim ilkelerini, etik kuralları ve kurumsal değerleri tanımlayan ve belirleyen faaliyetlere öncülük eder ve bu faaliyetleri destekler, Banka’nın stratejisi ve ihtiyaçları ile ilgili piyasa uygulamaları çerçevesinde Banka’nın Yönetim Kurulu Üyeleri ile üst düzey yönetim ve çalışanlar için uygun ücretlendirmenin belirlenmesi ve uygun adayların üst düzey yönetime aday gösterilmesi konularında da Yönetim Kurulu’nu destekler.
- Komite, bağımsız ve etkin bir ücretlendirme sisteminin sağlanması amacıyla ücretlendirme politika, süreç ve uygulamalarının Yönetim Kurulu adına gözetimini gerçekleştirir.
- Komite, ilgili iç ve dış mevzuat ile Banka faaliyetlerinin kapsamı, yapısı ve stratejileri, Banka risk iştahı ve uzun dönem hedefleri ile uyumlu, uzun dönem performans ve verimliliği sağlarken aşırı risk alımını engelleyecek mahiyette yazılı bir ücretlendirme politikasını oluşturur.
RİSK KOMİTESİ
Risk Komitesi Üyeleri |
Görevleri |
SAEED MOHAMMED A. ALGHAMDI |
Başkan |
MAJED HAMDAN A. ALGHAMDI |
Üye |
WAEL ABDULAZIZ A. RAIES |
Üye (Genel Müdür) |
Risk Komitesi 2016 yılında kurulmuş olup en az iki üyeden oluşmaktadır. Komite ihtiyaca binaen toplanmaktadır ve üyelerinin çoğunluğunun katılımı ile toplanır; oy çokluğu ile karar alır.
2016 yılı içerisinde Risk Komitesi 2 kez toplantı gerçekleştirmiştir.
Temel Görev ve Sorumlulukları;
- Risk Komitesi, risk yönetim politikaları ve uygulamalarına ilişkin gözetim çalışmaları yürüterek Yönetim Kurulu’nu bu çerçevede destekler.
- Komite, yönetim faaliyetlerinden kaynaklanan risklerin yönetilmesi ve değerlendirilmesi konularında Yönetim’in etkinliği ile risk alınması ve riskli faaliyetlerin Banka’nın mevcut risk iştahı ve stratejik hedefleri ile uyumluluğunu gözden geçirir.
- Komite, Yönetim’den periyodik olarak her türlü riskli faaliyeti içeren risk raporunu kabul eder ve gözden geçirir.
|
Saeed Mohammed A. Alghamdi |
Khalid Malik Alsharif |
Lama Ahmad M. Ghazzaoui |
Majed Hamdan A. Alghamdi |
Eren Güra |
Wael Abdulaziz A. Raies |
Yönetim Kurulu |
Başkan |
Üye |
Üye |
Üye |
Üye |
Üye |
Denetim Komitesi |
|
|
Üye |
|
Başkan |
|
Kredi Komitesi |
Üye (Yedek) |
Başkan |
Üye |
Üye (Yedek) |
|
Üye |
Risk Komitesi |
Başkan |
|
|
Üye |
|
Üye |
Ücretlendirme ve Kurumsal Yönetim Komitesi |
Başkan |
|
Üye |
|
|
|
|
Gerçekleştirilen Toplantı Sayısı |
Tüm Üyelerin Katılımı ile Gerçekleştirilen Toplantı Sayısı |
Eksik Üye İle Gerçekleştirilen Toplantı Sayısı |
|||
Yönetim Kurulu |
5 |
5 |
- |
|||
Denetim Komitesi |
4 |
4 |
- |
|||
Kredi Komitesi |
8 |
8 |
- |
|||
Risk Komitesi |
2 |
2 |
1* |
|||
Ücretlendirme ve Kurumsal Yönetim Komitesi |
1 |
1 |
- |
|||
* Bir toplantıda bir üye mazereti nedeniyle katılım göstermemiştir. |
|
Toplantıda Alınan Karar Sayısı |
Sirkülasyon Yolu ile Alınan Karar Sayısı |
Toplam Karar Sayısı |
|||
Yönetim Kurulu |
70 |
74 |
144 |
|||
Denetim Komitesi |
7 |
6 |
13 |
|||
Kredi Komitesi |
22 |
11 |
33 |
|||
Risk Komitesi |
- |
- |
- |
|||
Ücretlendirme ve Kurumsal Yönetim Komitesi |
- |
8 |
8 |