Müşterilerimiz İçin Ürettiğimiz Değer

Türkiye Finans tüm müşterilerine, kendilerini rahat ve güvende hissedecekleri, ihtiyaç ve beklentilerine hızlı çözüm alabilecekleri, farklı kanallardan “yorulmadan bankacılık” deneyimi yaşayabilecekleri bir hizmet sunmaya odaklıdır.

Bu doğrultuda Türkiye Finans,

  • Türkiye ekonomisine desteğini çok yönlü olarak ortaya koymak,
  • zengin ürün ve hizmet gamı ile geniş bir yelpazede müşterileri için değer üretmek,
  • Türkiye’nin Finansı olarak bireylerin ve şirketlerin hayatını kolaylaştırmak için çalışmaktadır.

2013 yılında paydaşları için artan oranda değer üretmeyi başaran ve sağlıklı büyümesini sürdüren Türkiye Finans’ın başlıca müşteri göstergeleri 31.12.2013 itibarıyla aşağıda özetlenmiştir.

değer üretmek
Türkiye Finans, zengin ürün ve hizmet gamı ile geniş bir yelpazede müşterileri için değer üretmek amacıyla çalışmaktadır.

Türkiye Finans güçlü ürün ve hizmet yapılanması ile müşterilerinin memnuniyeti için çalışıyor, onlara bankacılığın her alanında kalıcı değer sunuyor.

Bireysel

Girişimci

Ticari

Uluslararası

Şubesiz

Finansman desteği – zengin kredi gamı

KOBİ kredileri

Nakdi krediler

İthalat ve ihracat ürünleri

İnternet bankacılığı

Kredi kartları

Ticari kartlar

Gayrı nakdi krediler

Harici garantiler

Telefon bankacılığı

Hesaplar

POS hizmetleri

Sektör ve ürün paketleri

GSM kredileri

Mobil bankacılık

Bireysel emeklilik

Nakit yönetimi

Dış ticaret çözümleri ve finansmanı

SEP kredileri

SMS şubesi

Sigorta ürünleri

Sektör ve ürün paketleri

Kredi kartları

Ülke kredileri

ATM bankacılığı

Yatırım hizmetleri

Dış ticaret çözümleri ve finansmanı

POS hizmetleri

Danışmanlık hizmetleri

 

 

KOBİ’lere özel ürünler

Yatırım hizmetleri

Proje finansmanı

 

 

Esnaf ve sanatkârlara özel ürünler

 

Hazine işlemleri

 

 

Yatırım hizmetleri

 

Kambiyo hizmetleri

 

Türkiye Finans’ın ürün ve hizmetlerinin detayları için http://www.turkiyefinans.com.tr adresini ziyaret ediniz.

DAHA İYİ HİZMET SUNMAK İÇİN - ‘MÜŞTERİ DENEYİMİ VE ÇOKLU KANAL STRATEJİSİ PROJESİ’

Türkiye Finans müşteri memnuniyetini sürdürülebilir başarının bir ön şartı olarak görmekte, hizmet kalitesini ve dolayısıyla müşteri memnuniyetini artırma yolunda tüm süreç ve hizmetlerinde sürekli gelişim ve iyileştirme felsefesiyle hareket etmektedir.

Türkiye Finans, hizmet değer üretme zincirinin,

  • müşteriye, istediği yer ve zamanda, doğru ürün ve hizmetin sunulması olduğuna;
  • ortaya çıkan katma değerin, çalışanların müşterilerle sağladığı güçlü etkileşimin sonucu olduğuna;
  • marka itibarının sahip olunan en kıymetli ve yeniden kazanılması en zor varlık olduğuna inanmaktadır.

Türkiye Finans 2013 yılında Müşteri Deneyimi ve Çoklu Kanal Stratejisi Projesi’ni hayata geçirmiştir. Proje, temel olarak, müşterilere ürün/hizmetler hakkında mümkün olan en şeffaf ve kıyaslanabilir bilgiyi sunmayı ve tüm temas noktalarında yaşanan deneyimi en iyi seviyeye çıkarmayı amaçlamıştır.

Türkiye Finans, Müşteri Deneyimi ve Çoklu Kanal Stratejisi Projesi ile bireysel, KOBİ, ticari ve kurumsal müşterilerine yönelik bankacılık faaliyetlerinde değişim ve iyileştirmelere imza atmaya başlamıştır.

Türkiye Finans’ın hangi ürün ve hizmetleri hangi kanallardan ne tür süreçlerle müşterilere sunduğu, müşteri deneyiminin ana belirleyicileridir. Mükemmel müşteri deneyimi hedefleyen ve Türkiye Finans’ın iş yapış şeklinde köklü değişiklikler içeren Müşteri Deneyimi ve Çoklu Kanal Stratejisi Projesi kapsamında müşteri ihtiyaçları ve verimlilik baz alınmış, müşteri deneyimi bileşenleri ve stratejisi oluşturulmuştur.

Müşteri Anayasası: Türkiye Finans’ın müşteri deneyimi stratejisinin temellerini oluşturan Müşteri Anayasası geliştirilmiş ve proje kapsamında Satış ve Servis Modeli, Ürünler/ Hizmetler, Kanallar ve Süreçlere ilişkin tüm tasarım öğelerine baz oluşturmuştur.

Türkiye Finans Müşteri Anayasası, Banka’nın müşterilerine olan bağlılığını ve müşteri memnuniyeti konusundaki hassasiyetini açıkça ortaya koyduğu bir taahhüttür.

Türkiye Finans, müşteri ilişkisi ekseninde kabul ettiği bu belgeyi tüm şubelerinde ve şubesiz hizmet kanallarında müşterileri ile paylaşarak, müşteri memnuniyeti konusundaki tek sesliliği ve kararlılığını ortaya koymuştur.

Türkiye Finans Müşteri Anayasası

Türkiye Finans olarak temel amacımız, varlık sebebimiz ve sevinç kaynağımız olan müşterilerimize ilkeli finansman ve yatırım sağlayan öncü kaynak olmaktır. Bu vizyon doğrultusunda, tüm müşterilerimize, kendilerini rahat ve güvende hissedecekleri, ihtiyaç ve beklentilerine hızlı çözüm alabilecekleri, farklı kanallardan “Yorulmadan Bankacılık” deneyimi yaşayabilecekleri bir hizmet sunarız.

Temel değerlerimizi tüm müşterilerimize duyurmak ve daha iyi hizmet sunabilmek adına oluşturduğumuz Türkiye Finans Müşteri Anayasası’nı sizlerle paylaşmaktan mutluluk duyarız.

Bize güvenerek bankamızla çalışan, ürün ve hizmetlerimizi kullanan müşterilerimize duyduğumuz minnettarlığımızı güler yüzümüz ve içten teşekkürlerimizle ifade ederiz.

Çoklu Kanal Stratejisi: Türkiye Finans, kanal önceliklerini ve büyüme stratejisini belirlemiş; mevcut durum değerlendirilerek 5 yıllık strateji ile odaklanılacak alanları ortaya çıkarmıştır. Çoklu kanal stratejisi kapsamında önceliklendirilen internet ve ATM kanalları için müşteri deneyimi ve fonksiyonellik tasarımları yapılmıştır.

Şube ve Bölge Yapısı: Müşteri deneyimi hedeflerine paralel yeni bölge yapısı tasarlanmış ve optimal bölge yapısını oluşturmak amacıyla proje çıktıları doğrultusunda 2013 yıl sonu itibarıyla 6 olan bölge sayısı 10’a çıkarılmıştır. Projenin Banka teşkilatında yaygınlaştırılması çalışmalarına 2014 yılında devam edilecektir.

Satış ve Servis Modeli: Şubelerin yapılanması ve iş modeli müşteri ve çalışan memnuniyetini ön planda tutacak şekilde yeniden tasarlanmış ve devreye alınmıştır.

Ürün Portföyü: Ürün portföyü müşteri ihtiyaçları ve sektör uygulamaları baz alınarak değerlendirilmiş ve öncelikli iyileştirme alanları ortaya çıkarılmıştır.

Kritik Süreçler: Kritik müşteri süreçleri için müşteri hayat döngüsü ve kritik anlar belirlenmiş; müşteri deneyimi iyileştirme fırsatları ortaya çıkmıştır. Müşteri deneyimi bileşenleri temelinde gerekli sistemsel alt yapı dönüşümleri planlanmış ve hayata geçirilmeye başlanmıştır.

Performans Yönetimi: Türkiye Finans satış ve servis modelindeki değişikliklerin performans sistemine yansımasını sağlayacak değişiklikler / gereksinimler belirlenmiştir. Müşteri deneyimi ve müşteri memnuniyeti, hizmet standartları performans sistemine doğrudan entegre edilmiştir.

Kültürel Değişim: Müşteri deneyimi bileşenlerini belirleyerek, müşteri odaklı hizmet standartlarını ortaya koyan ve önceliklendiren Türkiye Finans; çalışanlarının bu değişime uyumunu sağlamak amacıyla eğitim ve kültürel değişim aktiviteleri öncelikli olmak üzere çok sayıda uygulamayı hayata geçirmeye başlamıştır.

2013 yılında

  • Alternatif Dağıtım Kanalları kullanma oranı %73’e yükselmiştir.
  • ADK’dan satılan ürün sayısı 300.000 adede ulaşmıştır.
  • ATM sayısı 271’den 415’e çıkmıştır.
  • 96 şubeye ikinci ATM cihazı kurulmuştur.
  • İnternet bankacılığı müşteri sayısı 300.000 ulaşmıştır.
  • İnternet Şubesi işlem adedi %5 artmıştır.
  • İnternet Şubesi’nden 72.000 adet ürün satışı gerçekleştirilmiştir.
  • Mobil Şube, iPhone ve Android bazlı uygulamalarıyla hizmete geçmiştir.
  • 40.000 adet indirilen Mobil Şube uygulaması, 2013 yılında “Türkiye’nin en çok beğenilen mobil bankacılık uygulaması” seçilmiştir.* 

* 2013 yılı Pozitron Insights - Türkiye Mobil Bankacılık Uygulamaları Raporu

Türkiye Finans, temel değerlerini bütün müşterilerine duyurmak ve daha iyi hizmet sunabilmek adına Türkiye Finans Müşteri Anayasası’nı oluşturmuştur.

Türkiye Finans, Müşteri Deneyimi ve Çoklu Kanal Stratejisi Projesi’nin 2014 yılından itibaren toplam performansa yansıyacağı öngörülmektedir. Bu kapsamda Müşteri Deneyimi ölçümleme metodolojisi belirlenmiştir.

BİREYSEL MÜŞTERİLER İÇİN

Türkiye Finans sunduğu bireysel bankacılık hizmet ve ürünleriyle her kesimden farklı ihtiyaçlara sahip müşteriye hitap etmektedir.

Banka, bireysel finansman, kredi kartları gibi geleneksel ürün ve hizmetlerin yanı sıra günümüzün dalgalı ve belirsizliklerle dolu piyasa koşullarında, müşterilerinin finansal ihtiyaçlarını ve geleceklerini planlamak açısından önem taşıyan çözümler sunmakta, katılım bankacılığı prensipleri kapsamında bireysel tasarrufu özendirici uygulamaları hayata geçirmektedir.

Müşterilere risk gruplarına uygun portföy önerilerinde bulunulmakta, risk ve getiri açısından kendilerine en uygun ve profesyonel yatırım önerileri ile bireysel emeklilik hizmetleri sunulmaktadır.

Finansör, müşterilerin ihtiyaç finansmanı kullanımlarını, katılım bankacılığı prensiplerinden ödün vermeksizin, kredi kartı kolaylığında sunan yenilikçi bir üründür.

Türkiye Finans, bireysel müşterilerinin ihtiyaçlarına yönelik olarak sunduğu ürün portföyünü genişletmek amaçlı çalışmalarını aralıksız sürdürmektedir.

Türkiye Finans, başta İhtiyaç Finansmanı ve Taşıt Finansmanı olmak üzere her ihtiyaca özel ürünleriyle bireylerin ihtiyaç duydukları zaman ve yerde yanlarında yer almaya devam etmektedir. Cepte Finansman ürünü ile müşterilerin ürün alımına yönelik finansman başvuruları bir SMS ile alınarak başvuru anında sonuçlandırılmakta ve cevaplanmaktadır.

Hızlı Finansman kanalı, müşterilerin ihtiyaç, taşıt ve konut finansmanı konularındaki başvurularının anlaşmalı bayiler aracılığı ile alınmasını ve finansman ihtiyaçlarının çok kısa bir sürede karşılanmasını sağlamaktadır. Banka, 2014 yılı içerisinde kanalda işbirliği yaptığı bayi sayısını 1.000’e çıkartmayı ve artan sayıda müşteriye daha odaklı bir süreçle hizmet vermeyi planlamaktadır. Diğer taraftan, 2014 yılı içerisinde ATM, İnternet Şubesi ve Çağrı Merkezi gibi alternatif kanallardan Hızlı Finansman başvuru alımına başlanması hedeflenmektedir.

Rekabette öne çıkan bir ürün: Finansör

Finansör, müşterilerin ihtiyaç finansmanı kullanımlarını, katılım bankacılığı prensiplerinden ödün vermeksizin, kredi kartı kolaylığında sunan yenilikçi bir üründür. Finansör, müşteri beklentilerini, her ihtiyaca özel kredi paketleri ile karşılayan etkin bir bireysel bankacılık uygulamasıdır. Finansör kullanan müşteri sayısı, 2013 yılında güçlü bir büyüme ile 83.000 adede, kullandırılan fon hacmi ise 88 milyon TL’ye ulaşmıştır.

Finansör ile kullanılan ihtiyaç finansmanı limiti, mal alımlarında POS üzerinden satıcının hesabına ödeme yapma imkanı vermektedir. Finansör, aynı zamanda belirlenen sektörler ve müşteri grupları bazında 13 farklı paketle müşterilere hizmet ücreti ve kâr oranı fiyatlamalarında da avantajlı bir dünya sunmaktadır.

Müşteriye sunulan değer, özel kampanyalarla daha da güçleniyor.

Banka, Finansörün yanı sıra 2013 yılında müşterilerine 16 adet ihtiyaç ve taşıt finansman paketi ile desteğini sürdürmüştür. Diğer taraftan Türkiye Finans, değişen piyasa koşulları ve müşteri beklentilerine uygun olarak, ihtiyaç ve taşıt finansmanında her ay ortalama iki, Finansör’de ise ortalama üç adet kampanya ile müşteriye sunduğu değeri pekiştirmiştir.

Türkiye Finans’ın hedefi, 2014 yılında bu ortalamaları yukarı çıkartmaktır. 2013 yılında yaklaşık 100.000 bireysel müşteriye ihtiyaç ve taşıt finansman ürünleri ile destek olan Banka’nın hedefi 2014 yılında çok daha fazla bireyi yenilikçi ürünlerle buluşturmaktır.

Çevre dostu uygulamalar

Türkiye Finans, 7 gün 24 saat kesintisiz bankacılık hizmeti sunduğu Şubesiz bankacılığın daha fazla kullanımını teşvik edici farkındalık oluşturmak için ödüllü pazarlama kampanyaları ve sadakat programları gerçekleştirmektedir. Bu kapsamda kağıtsız bankacılık vurgusu ön plana çıkarılırken, Şubesiz bankacılık uygulamaları ile bireylerin hayatlarında sağlanan zaman tasarrufunun yanı sıra daha az ulaşım ve düşük enerji tüketimi ile çevreye katılan değere vurgu yapılmaktadır. 

Müşteri öneri ve şikayetleri Türkiye Finans için önem taşıyor – Müşteri Memnuniyet Merkezi

Türkiye Finans, müşterilerinin ilettikleri şikayet, öneri ve taleplerini 24 saat içinde cevaplandırmayı hedeflemektedir. Banka, müşteri geri dönüşlerini daha iyiyi gerçekleştirmek ve daha yüksek memnuniyet seviyesine ulaşmak adına değerli bir fırsat olarak görmektedir.

2013 yılında, Türkiye Finans Müşteri Memnuniyet Merkezi toplam 20.641 müşteri geri bildirimini değerlendirmiş ve ortalama 72 saatte çözüme kavuşturmuştur. Banka’nın hedefi, 2014 yılında da aynı başarıyı tekrarlayarak ortalama 72 saat içinde tüm müşteri şikayetlerini çözüme kavuşturmaktır.

Güçlü değer önerisi sunan yatırım bankacılığı ürünleri ve bireysel emeklilik hizmetleri

Türkiye Finans, katılma hesaplarının yanı sıra alternatif yatırım ürünleri olan hisse senedi ve yatırım fonları ürünleriyle de risk getiri oranı farklı enstrümanlara yatırım yapmak isteyen müşterilere hizmet sunmaktadır.

Banka, 2013 yılında B Tipi Kira Sertifikası Fonu’nu piyasaya sunmuştur. Katılım bankacılığı esaslarına uygun olarak tasarlanan bu yatırım ürünü müşterilerin beğenisini toplamış ve yüksek oranda tercih edilmiştir. Banka, diğer taraftan, İnternet Şubesi aracılığıyla, katılım bankacılığı prensiplerine uygun faaliyet gösteren şirketlerin hisselerine yatırım yapmak isteyen müşterilerine hisse senedi alım satımı yapma olanağı da sunmaktadır.

Emeklilere kaliteli hizmet

Türkiye Finans, bireylere emeklilik dönemlerinde de hizmet vermeyi amaçlamaktadır. Emekli olup Türkiye Finans’ın avantajlı hizmet dünyasından faydalanmak isteyen müşterilere yönelik hizmet paketi geliştirilerek 2013 yılında devreye alınmıştır. Emekli maaşlarının kolayca Banka bünyesine alınmasına imkanı sunan modül, aynı zamanda, emekli müşterilere avantajlı ürün ve hizmetler de sunmaktadır.

Riski doğru yönetme anlayışımızın bir ürünü olarak…

Türkiye Finans, 2013 yılında tüm şubelerinde ekonomik ve sosyal sürdürülebilirlik çalışmaları gerçekleştirmiştir. Bu kapsamda, BES, Konut, Dask, Kasko, Trafik, Eğitim Sigortası, Kapkaç Sigortası, Acil Sağlık gibi çeşitli sigorta ürünleri müşteri ihtiyacına göre en ekonomik fiyatla sunularak toplumsal risk yönetimi anlayışıyla hizmet verilmiştir.

Türkiye Finans’ın hedefi bu hizmetleri 2014 yılında çok daha geniş bir müşteri kitlesine ulaştırabilmektir.

Sosyal sürdürülebilirlik kapsamında hedef kitleye özel ürün gamı çeşitleniyor.

Türkiye Finans, raporlama döneminde sosyal sürdürülebilirlik kapsamında hedef kitlenin özel ihtiyaçlarına cevap verebilecek ürünler konusunda yenilikler yapmaya devam etmiştir.

Happy Anne, Prefabrik Konut Finansmanı, Sezona Hazırlık Finansmanı, Yabancıya Mortgage gibi yenilikçi ürünler, hedef kitlenin ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde tasarlanmıştır.

Türkiye Finans, prefabrik yapı inşaatının finansmanında sektöre ilk olarak giren bankalardan biri olurken 2013 yılında sektör büyümesinin yaklaşık %1’ini müşterilere kullandırdığı Prefabrik Konut Finansmanı ile fonlamış bulunmaktadır.

Prefabrik Konut Finansmanı, depreme dayanıklı bir yapı tarzının ülkemizde gelişimine katkı sağladığı gibi, Banka müşterilerinin konut ihtiyaçlarını çevreye duyarlı yapı malzemeleri kullanarak gidermelerini de teşvik etmektedir.

Türkiye Finans altın bankacılığı çalışmalarına yoğun olarak devam etmektedir.

Altın bankacılığı uygulamaları ekonomik kalkınmaya destek sağlıyor.

Banka, ekonomik kalkınmanın ihtiyacı olan kaynak sağlama çalışmalarına katkısı bulunduğuna inandığı altın bankacılığı çalışmalarına yoğun olarak devam etmektedir.

2013 yılında, altın bankacılığı kapsamında Türkiye Finans şubelerinde altın günleri düzenlenerek yastık altında tutulan, kayıt dışı mevduatın ekonomiye kazandırılması amaçlanmıştır. Banka, müşterilerine birikimlerini banka hesabında değerlendirmelerine imkan sunduğu gibi, ihtiyaç doğrultusunda fiziki altın alım satım işlemlerini yapabilmelerine de olanak sağlamaktadır.

Türkiye Finans, 2014 yılında müşterilerine sunmayı hedeflediği birikimli katılma hesabı ile uzun süreli tasarruf yapma olanağı sunacaktır. Müşteriler, çocukları adına açabilecekleri birikim hesapları ile çocuklarının gelecekleri için birikim yapabilme olanağına kavuşacaklardır. Aynı kapsamda, müşterilere birikimlerini yatırım fonları ile alternatif yatırım alanlarında değerlendirme imkanı da sunulacaktır.

Engelli dostu ürün uygulamaları

T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’nın 2013 yılı Kasım ayında yayımladığı Engelli Bireylere Yönelik İstatistik Bülteni’ne göre ülkemizde yaklaşık 1,8 milyon engelli vatandaşımız bulunmaktadır. Yine aynı kaynağa göre 310.932 kişi %90 ve üzeri engel oranına sahiptir.

Türkiye Finans, her türlü ürün ve hizmet kurgusunda engelli bireylerin ihtiyaçlarını dikkate almakta ve gerekli düzenlemeleri süreçlerinde içselleştirmektedir. Banka, bu kapsamda, bireysel müşterilerine sunduğu avantajlı ürünlerine ek olarak engelli dostu ürün ve hizmetler de tasarlamaktadır. Bunun en güncel örneği, 2012 yılından bu yana sunulmaya devam eden Engelli Taşıt Finansmanı ürünüdür. Ürün ile son iki yılda toplam 17 engelli müşteriye Taşıt Finansmanı kullandırılmıştır.

Türkiye Finans, engelli dostu ürün ve hizmet uygulamalarının yanı sıra tüm şube ve alternatif dağıtım kanallarındaki hizmet alanlarında çağdaş düzenlemelere giderek engelli müşterilerine sunduğu değeri pekiştirmeyi hedeflemektedir. Banka bu kapsamda, 2014 yılı stratejik önceliklerine uygun olarak, alternatif kanallarda engelli müşterilere özel hizmet sunulmasına yönelik projeler oluşturmayı ve hayata geçirmeyi planlamıştır.

katılım bankacılığı
Türkiye’de katılım bankacılığının öncülüğünü yapmakta olan Türkiye Finans, katılım bankacılığının hızlı büyümesine en yüksek katkıyı sağlamaktadır.

KOBİ, TİCARİ VE KURUMSAL MÜŞTERİLERİMİZ İÇİN

Türkiye’de katılım bankacılığının son yıllarda aktiflerden kredi hacmine, mevduattan şube sayısına kadar her göstergede ticari bankalardan daha hızlı bir büyüme içinde olduğu ve bankacılık sektörü içindeki payını artırdığı gözlenmektedir.

2013 yılı yıl sonu verilerine göre ülkemizde faaliyet gösteren 4 katılım bankası, 966 şubesi, 16.763 çalışanı, yaklaşık 96 milyar TL’lik aktif toplamı ve tüm kesimleri kapsayan hizmet kalitesiyle misyonunu sürdürmeye devam etmektedir.

Büyüme dinamiği, aynı zamanda katılım bankacılığının Türkiye’nin sürdürülebilir ekonomik büyümesine katkısını da ortaya koymaktadır.

Katılım bankacılığı prensiplerine uygun olarak toplanan fonlar, aynı prensiplere tam uyumlu finansman ürünleriyle ekonomiye fon olarak aktarılmakta; mikro girişimlerden KOBİ’lere ve kurumsal şirketlere kadar en geniş yelpazede iş dünyasının ihtiyacı olan destek verilmektedir.

Uzun yıllardır, Türkiye’de katılım bankacılığının öncülüğünü yapmakta olan Türkiye Finans, katılım bankacılığının hızlı büyümesine en yüksek katkıyı sağlamaktadır.

Müşteri ihtiyaçları çerçevesinde ürün yelpazesini her geçen gün genişleterek, müşteri odaklı hizmet anlayışıyla sektördeki öncü ve yenilikçi rolünü devam ettirmekte olan Türkiye Finans kurumsal müşterilere hizmet alanındaki başarısını sürekli kılma yolunda çalışmalarını sürdürmektedir.

Türkiye Finans’ın reel sektöre ve sürdürülebilir büyümeye bakışı

Türkiye Finans, reel sektördeki gelişimin, Türkiye’nin kalkınması ve sürdürülebilir büyümesi açısından hayati öneme sahip olduğuna inanmaktadır. Bu bağlamda Türkiye Finans, reel sektörün finansmanını her zaman önemsemiş, kaynaklarının tamamına yakınını reel sektöre aktarmıştır. Bölgesel ve sektörel açılımlara verdiği desteği sürekli artırmış, üreten ve kalkınan Türkiye’nin ‘Öncü Katılım Bankası’ olma hedefiyle faaliyetlerine yön vermiştir.

Türkiye Finans KOBİ, kurumsal ve ticari segmentlerine dengeli bir yaklaşım sergilemektedir.

Türkiye Finans’ın bankacılık anlayışındaki bir diğer önemli olgu KOBİ, ticari ve kurumsal bankacılık faaliyetlerinin dengesidir. Türkiye Finans, kaynak kullandırma faaliyetleri kapsamında KOBİ’lerin artan ağırlığına karşın kurumsal ve ticari firmaların da son derece önemli olduklarına ve özellikle sürdürülebilir kalkınma ekseninde kilit role sahip olduklarına inanmaktadır.

Zaman içinde bireysel ve KOBİ kredileri banka bilançolarındaki paylarını artırmış olsalar ve tüm bankalar ilgili alanlara odaklansalar bile sektörde ticari kredilerin toplam krediler içerisindeki payı hala %40’ın üzerindedir. Sektörümüzde sürdürülebilir büyüme ve gelişmenin yakalanması için öncelikle kurumsal ve ticari bankacılık alanlarında sürdürülebilir bir başarı sağlanması gereği bir zorunluluk olarak ön plana çıkmaktadır.

Türkiye Finans kullandırdığı fonlarla reel sektörü sürekli desteklemektedir.

Türkiye Finans 2013 yılında da topladığı fonları, reel sektöre destek misyonu kapsamında müşterilerine fon olarak kullandırmıştır. Kullandırılan nakdi fon toplamı (finansal kiralamalar dahil) 2013 yılında yaklaşık %40 artışla 18,3 milyar TL’ye yükselmiştir. Reel sektöre odaklı katılım bankacılığında aktiflerin kullandırılan fona dönüşümü önemli bir göstergedir. Banka’nın kullandırılan fonlar/toplam aktif oranı 2013 yıl sonu itibarıyla %73 olarak gerçekleşmiş, söz konusu durum güçlü bir kredilendirme faaliyetini işaret etmiştir.

Türkiye Finans’ın fon kullandırımındaki temel stratejisi riskin tabana yayılmasıdır.

Türkiye Finans’ın müşteri başına riski düşük düzeydedir. Raporlama döneminde risk konsantrasyonuna bakıldığında en yüksek riske sahip ilk 10 müşterinin kullandırılan fonlardaki payının %5, ilk 20 müşterinin ise %8 olduğu izlenmektedir. Bu oranların %10’un altında kalması risk yoğunlaşması bulunmadığının önemli bir göstergesidir. Diğer yandan, Banka’nın ilk büyük 100 ve 200 kredi müşterisinden olan risklerinin toplam nakdi krediler portföyü içindeki payı %13,88 ve %20,34’tür (31 Aralık 2012: %14,04 ve %20,69).

Türkiye Finans’ta sektörel bazda risk yoğunlaşması da düşük seviyededir. Banka büyüme potansiyeline sahip, ödeme sorunu yaşamayan sektör ve firmalarla oluşturduğu sağlıklı kredi karmasını koruma kararlılığındadır. Banka’nın sektör ortalaması üzerinde gerçekleşen büyüme ivmesine karşın 2012 yılında % 2,8 olan takipteki krediler oranı 2013 yılında %2,4’e düşmüştür. Bu oran, bankacılık sektörünün ve katılım bankaları ortalamasının altındadır. Takipteki krediler oranı, Türkiye Finans’ın aktif kalitesini ve büyümesini sağlam temellere dayandırdığını göstermekte ve Banka’nın rekabet üstünlüğünü pekiştirmektedir.

2013 yılında nakdi fon kullandırımında Ticari Bankacılık’ta %37, Kurumsal Bankacılık’ta %26 ve Ticari/Kurumsal toplamında %33 büyüme ile 9 milyar TL’ye ulaşılmıştır. Finansal kiralamada ise aynı dönemde Ticari Bankacılık %198, Kurumsal Bankacılık %169 büyüme kaydetmiş, Ticari/Kurumsal Bankacılık toplam riski ise %190 artışla 538 milyon TL olarak gerçekleşmiştir.

Türkiye Finans, dış ticaret bankası özelliğini ön plana çıkaracak hizmetleri çeşitlendirme yönünde hareket etmektedir. 

Dış ticaret bankası özelliğini geliştirerek sürdürülebilir ekonomik büyümeye katkıyı artırma hedefi

Türkiye Finans, stratejik önceliklerinden olan ticari/kurumsal müşterilerin dış ticaret işlemlerinden artan oranda pay alma ve işlem hacmini artırma doğrultusunda 2013 yılında güçlü adımlar atmıştır. Dış ticaret müşterilerinin beklentilerini karşılamaya yönelik çözümler üreten Banka, mevcut ürün/hizmetlerin süreçlerini iyileştirirken, eğitimler organize ederek bu alanda kaydedilen gelişimleri pazarlama ekipleriyle paylaşmıştır.

Dış ticaret bankası özelliğini ön plana çıkaracak hizmetleri çeşitlendirme yönünde hareket eden Türkiye Finans, dış ticaret finansmanını destekleyen Saudi Export Program (SEP), Islamic Development Bank (IDB), GSM ve Eximbank gibi nitelikli kredi alternatiflerini etkin şekilde kullanarak uzman dış ticaret danışmanlık hizmetlerini müşterilerine sunmaktadır.

Türkiye’nin 2023 stratejik hedefleri arasında ihracatın 500 milyar dolara ulaştırılması yer almaktadır. Türkiye Finans, özellikle ihracatçı müşterilerine desteğini artırmaya ve bu ulusal hedefe desteğini pekiştirmeye kararlıdır.

Kurumsal Bankacılık Saha Yapılanması projesi başarıyla tamamlanmıştır.

Müşteri Deneyimi ve Çoklu Kanal Stratejisi Projesi altında konumlandırılan Kurumsal Bankacılık Saha Yapılanması projesi tamamlanmış olup 2014 yılı ile beraber uygulamaya konulacaktır. Bu proje kapsamında faaliyet göstermekte olan Başkent ile Kozyatağı Kurumsal Şubeleri’nin dışında İstanbul’da 2 adet yeni kurumsal şube açılması (Boğaziçi ve Trakya) ve kurumsal müşteri potansiyeli yüksek olan 10 ilde kurumsal temsilcilik açılması planlanmıştır. Projenin tamamlanmasıyla 46 kişilik saha satış kadrosuyla 7.600 adet kurumsal müşterinin yaklaşık %95’ine özel, doğrudan ve kaliteli hizmet sunulması amaçlanmıştır.

Kaydedilen bu gelişmeler, Türkiye Finans’ın KOBİ, kurumsal ve ticari portföyleri arasında öngördüğü stratejik dengeyi destekleyici niteliktedir.

Türkiye Finans esnaf ve küçük ölçekli işletmelerin finansal ihtiyaç ve taleplerine hızlı, yenilikçi ve rekabetçi çözümler sunmaktadır.

Türkiye Finans KOBİ ve mikro işletmelerin her zaman yanında yer almaktadır.

Türkiye ekonomisinin lokomotifi olan KOBİ ve mikro işletmelere değer yaratmak misyonuyla müşteri odaklılık, proaktiflik ve mobilite prensipleri ekseninde Girişimci Bankacılık faaliyetlerini yoğunlaştıran Türkiye Finans, müşteri kitlesine finansal destek, bilgi ve danışmanlık sunmaktadır.

Raporlama döneminde Girişimci Bankacılık nakdi fon kullandırımında bir önceki yıla göre %65 artışla 4,9 milyar TL, gayri nakdi fon kullandırımında ise bir önceki yıla göre %35’lik artışla 2,6 milyar TL’lik hacme ulaşmıştır.

Resmi KOBİ tanımına göre ise 2013 yıl sonu itibarıyla Girişimci Bankacılık risk büyüklüğü 7,7 milyar TL’ye ulaşmıştır. Banka’nın KOBİ kredilerinde katılım bankaları içerisindeki payı %27, bankacılık sektöründeki payı ise %2,8 olarak gerçekleşmiştir. KOBİ ve işletmelerin her türlü makine, teçhizat vb. yatırım araçları ihtiyacına destek sağlayan Türkiye Finans Girişimci Bankacılık kapsamında bir önceki yıla göre %129’luk artışla 234,9 milyon TL’lik finansal kiralama işlemi gerçekleştirmiştir.

KOBİ ve İşletme segmentinde tabana yayılarak müşteri kitlesini genişletme ve yeni müşteri kazanma hedefi doğrultusunda 2013 yılında 250 şubede toplam 526 kişiden oluşan güçlü ekibi ile yürütülen çalışmalar sonucunda müşteri sayısı 2012 yılına göre %30’luk artışla yaklaşık 243 bine ulaşmıştır.

KOBİ’lere daha iyi çözüm sunmak için

Ölçekleri kadar yönetim yapıları ve ihtiyaçlarıyla da ticari ve kurumsal müşterilerden farklılaşan esnaf ve küçük ölçekli işletmelerin finansal ihtiyaç ve taleplerine hızlı, yenilikçi ve rekabetçi çözümler sunmak ve KOBİ portföyünde tabana yayılmak için 2013 yılının Ocak ayında İşletme Bankacılığı Müdürlüğü kurulmuştur.

TESK ile işbirliği - 2 milyonu aşkın esnaf ve sanatkara ulaşan bir kampanya

Türkiye Finans 2013 yılında Türkiye Esnaf ve Sanatkârları Konfederasyonu (TESK) ile üye işletmeler için hazırlanan finansman paketlerini kapsayan özel bir protokol imzalanmıştır. İmzalanan protokol ile TESK üyelerine özel vade ve kâr oranları ile hazırlanan dört farklı finansman paketi, 491 meslek kolunda faaliyet gösteren, 13 mesleki federasyon ve 82 birlik bünyesindeki toplam 3.170 odaya kayıtlı iki milyonu aşan esnaf ve sanatkârın kullanımına sunulmuştur.

Bu projenin devamı olarak, Antalya, Kayseri, Denizli esnaf ve sanatkârlar odaları birlikleri ile yerel protokoller yapılmış ve esnafın gücünü tek bir çatı altında toplayarak ürün ve hizmet alımlarında özel avantaj ve indirimler edinme imkanı sağlanmıştır.

İşbirliği kapsamında TESK üyelerine düzenli bilgilendirmeler yapılmış, Faal Kart ve POS başta olmak üzere özel kampanyalar düzenlenmiştir.

Gülen Çiftçi Tarım Paketi

Yerel özelliklerin gözetildiği ve finansal kiralama projelerini de kapsayan Gülen Çiftçi Tarım Paketi revize edilerek çiftçilerin hizmetine sunulmuştur. Bu paralelde Banka’nın tarım kredilerinde aldığı pazar payını artırmaya yönelik başta Kırşehir ve Kırıkkale olmak üzere çeşitli illerde biçerdöver, traktör ve tarım ekipmanları satışı yapan kurumsal firmalar ile işbirliği çalışmaları yapılarak çiftçilere uygun vade ve kâr oranı ile finansman imkanı sunulmuştur. Yenilenen Gülen Çiftçi Tarım Paketi ile 2013 yılı içerisinde müşterilere 73 milyon TL’lik kredi desteği sağlanmıştır.

Yatırım Teşvik Belgeli KOBİ’lere destek

Türkiye Finans ve T.C. Ekonomi Bakanlığı arasında imzalanan Kâr Payı Protokolü kapsamında yatırım teşvik belgesi almış KOBİ’lere verilen desteklere 2013 yılında da devam edilmiştir. Bu kapsamda, 2013 yılında müşterilerin yatırımlarına yönelik mal alımlarında 55 milyon TL tutarında finansal destek sağlanmıştır.

Esnaf ve küçük ölçekli müşteriye 191 milyon nakdi ve 61 milyon gayri nakdi destek

İşletme Bankacılığı segmentinde yer alan yaklaşık 136.000 esnaf ve küçük ölçekli müşteriye 2013 yılı içerisinde 191 milyon TL nakdi, 61 milyon TL gayri nakdi destek sağlanmıştır.

2013 yılının ilk yarısında devreye alınan “Micro Scoring” projesi ile yıllık cirosu 500.000 TL’nin altındaki esnaf ve işletmelerin 50.000 TL’ye kadar olan kredi taleplerinin daha hızlı ve etkin kredi değerleme süreçleri ile karşılanması hedeflenmiştir. 2013 yılı içerisinde 50.000 TL altındaki toplam 3,7 bin kredi başvurusu anında sonuçlandırılmıştır. Bu sayede müşterilerine çok daha hızlı hizmet etme fırsatı yakalayan Banka, 2014 yılında 250.000 TL’ye kadar olan kredi taleplerini de “Micro Scoring – 2” uygulaması kapsamına alarak daha fazla müşteriye anında hizmet etmeyi, iş sürelerinin azaltılmasını, müşteri hizmet ve kredi tahsis kalitesinin artırılmasını amaçlamaktadır.

KGF ve KOSGEB işbirliği

KOBİ’lerin finansmana erişimini kolaylaştırmak için çözüm odaklı bir yaklaşım sergileyen Türkiye Finans, Hazine Müsteşarlığı destekli Kredi Garanti Fonu kefaletli kredilerdeki birinciliğini 2013 yılında da sürdürmüştür.

KGF kefaletiyle KOBİ’lere 260 milyon TL’lik destek veren Banka toplam işlem hacminde 503 milyon TL’ye ulaşarak sektör ikincisi olan bankadan %63 daha fazla kefaletli destek gerçekleştirmiştir. Türkiye Finans, pazar payını %18’den %28’e yükselterek, KOBİ’lere en çok kefaletli destek veren banka olmayı başarmıştır.

2013 yılında Hatay ili Reyhanlı ilçesinde meydana gelen üzücü olayda zarar gören işletmelerin yeniden faaliyetlerine devam edebilmeleri için sosyal sorumluluk bilinciyle harekete geçen Türkiye Finans KOSGEB’le işbirliğine gitmiştir.

Ekonomimizin gelişmesine katkı sağlayacak her türlü projede yer almayı kendine misyon edinen Türkiye Finans; KOSGEB tarafından yürütülen Destek Paketleri kapsamında projeleri destek almaya hak kazanmış KOBİ’lerin mal ve hizmet alımlarına Cansuyu Kredisi ile destek sağlamıştır.

KGF hakkında

Kuruluşu 1991 yılına dayanan KGF, küçük ve orta ölçekli işletmeler için sağladığı kefaletle bu işletmelere destek vermekte, yatırımlarının ve işletmelerinin finansmanında banka kredisi kullanmalarını mümkün hale getirmektedir. KGF, KOBİ’lere verdiği kefalet ve üstlendiği risk ile bu işletmelerin daha çok banka kredisi kullanabilmelerini sağlamakta, uzun vadeli ve uygun maliyetli kredilerden küçük işletmelerimizin de yararlanmasını mümkün hale getirmektedir. Girişimciliği teşvik eden KGF, KOBİ’ler lehine ek bir kredilendirme yaratarak ekonomik büyüme ve kalkınmaya katkı sağlamaktadır.

KGF kefaletlerinde genç ve kadın girişimciliğin geliştirilmesi temel amaçtır. Yenilikçi yatırımların gerçekleştirilmesi, ileri teknoloji içeren küçük girişimler, ihracatın desteklenmesi, istihdam artışı sağlayacak yatırımlar ve bölgesel kalkınma amaçlı yatırımlar KGF kefaletlerinde öncelikli olarak değerlendirilen konulardır.

KGF’nin Avrupa Karşılıklı Kefalet Kuruluşları Birliği (AECM) ve Avrupa Yatırım Fonu (AYF) ile işbirlikleri bulunmaktadır. http://www.kgf.com.tr/

191 milyon TL
Esnaf ve küçük ölçekli müşteriye sağlanan nakdi destek

Finansal okuryazarlığın sürdürülebilir kalkınma ve gelişme açısından önemli olduğuna inanıyoruz.

Türkiye Finans, KOBİ’lerin gelişimine, iç ve dış piyasalarla entegrasyonuna büyük önem vermektedir.

2013 yılında, ülke çapında sanayi ve ticaret odaları ile çalışmalarını artırarak sürdüren Türkiye Finans, Denizli, Uşak, Mardin, Çanakkale, Rize, Nevşehir, Yozgat ve Kastamonu Ticaret ve Sanayi Odalarıyla protokol imzalanmış, Türkiye’nin çeşitli illerinde KOBİ’lere yönelik bilgilendirme, danışmanlık ve paylaşım içerikli Türkiye Finans Günleri’ni düzenlemiştir.

Banka, ayrıca, KOBİ’lerin markalaşma bilincini artırmak ve Anadolu’dan yeni markaların çıkmasını teşvik etmek amacıyla sponsorluk anlaşmaları yapmış ve Haziran ayında Anadolu Markaları Tanıtım Toplantıları’na başlamıştır. Bu süreçte Denizli, Şanlıurfa, Gaziantep, Çanakkale şehirlerinin Ticaret ve Sanayi Odaları işbirliğiyle özel toplantılar düzenlenmiş, her ilde Türk ekonomisinin önemli bir ismi, ilham veren marka öyküsünü katılımcılar ile paylaşmıştır. Toplantılar ile eş zamanlı olarak Anadolu Markaları Yarışması’na başvurular alınmış olup, Türkiye’nin dört bir yanından çok sayıda kurum, Anadolu Markaları 2013 Yarışması’na katılmıştır.

Türkiye Finans’ın desteğiyle düzenlenen Anadolu Markaları 2013

Türkiye Finans, Capital ve Ekonomist dergileri işbirliğinde düzenlenen Anadolu Markaları 2013 Yarışması’nın finali 13 Aralık 2013 tarihinde İstanbul’da düzenlenmiştir.

İstanbul dışındaki illerde marka bilinci yerleştirmeyi, marka olma konusunu öne çıkarmayı hedefleyen Anadolu Markaları yarışması, Anadolu şirketlerine rol modeller, en iyi uygulama örnekleri yaratmayı hedeflemektedir.

Yedinci kez düzenlenen yarışmaya 2013 yılında 200’e yakın başvuru yapılmıştır. İki ana kategoride düzenlenen yarışmada 2013 yılında birincilik kazanan şirketler şunlardır:

BÜYÜK İŞLETMELER KATEGORİSİ

  •   Ticaret alt kategorisi, Odak Kozmetik (Eskişehir)
  •   Tarım-Gıda alt kategorisi, Dardanel (Çanakkale)
  •   İmalat alt kategorisi, İnci Akü (Manisa)

KÜÇÜK İŞLETMELER KATEGORİSİ

Papatya Pamuk (Gaziantep)

Katılım bankaları arasında öncülüğü üstlenen Türkiye Finans, markalaşma yolunda hareket eden firmaların daima yanında yer almaktadır.

Türkiye Finans, markalaşan firmaların dalgalanma ve ekonomik krizlerle başa çıkma konusunda rekabette bir adım öne çıktıklarına ve bu güvenle yenilikçi ve dinamik bir şekilde hareket edebildiklerine inanmaktadır. Banka, kurulduğu günden bu yana, firmaların markalaşma ve kurumsallaşma yolunda ihtiyaç duydukları desteği sağlamakta ve ülke çapında ticaret ve sanayi odalarıyla işbirlikleri yapmaktadır.

yenilenebilir enerji
Türkiye Finans güneş, rüzgar, hidroelektrik, jeotermal ve biyo enerji gibi çevreye duyarlı yenilenebilir enerji kaynaklarının finansmanına aracılık etmektedir.

TÜRKİYE FİNANS VE ENERJİ SEKTÖRÜ

Hızla gelişmekte olan Türkiye ekonomisinin en temel ihtiyacı enerjidir. Enerji kaynaklarımızın yetersizliğini azaltmak ve %70’in üzerinde ithalata bağlı enerji tüketimini daha sağlıklı ve sürdürülebilir bir yapıya kavuşturmak amacıyla yerli enerji kaynaklarının geliştirilmesi kilit önem taşımaktadır. Enerji sektöründeki yüksek oranlı ithalatın düşürülmesi, aynı zamanda Türkiye ekonomisinin en temel açmazlarından biri olan cari açığın daraltılması açısından da önemlidir.

Diğer taraftan son 30 yılda küresel ölçekte gözlenmekte olan iklim değişikliği ve çevre sorunları, tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de yenilenebilir kaynaklarla enerji üretimini ana bir trend olarak ortaya çıkarmış bulunmaktadır. 

Ülkemiz güneş, rüzgar, hidroelektrik, jeotermal ve biyolojik enerji gibi kendini yenileyebilen çevre dostu enerji kaynakları açısından önemli bir potansiyele sahiptir ve yenilenebilir enerji kaynaklarına dayalı elektrik üretimi devlet tarafından da desteklenmektedir. Enerji kanununda yapılan düzenlemeyle birlikte, kurulu gücü azami 1 mW olan üretim tesisi ile mikro kojenerasyon tesisi kuran tüm gerçek ve tüzel kişiler, lisans alma ve şirket kurma yükümlülüğünden muaf tutulmuşlardır. Üstelik üretilen fazla elektriğin 10 yıl süre satın alımı da devlet tarafından garanti altına alınmıştır.

Enerji Piyasası Denetleme Kurulu (EPDK) raporlarına göre Lisanssız Elektrik Üretimi Yönetmeliği’nin çıkmasının ardından en fazla başvuru 418 adet ile güneş enerjisi için yapılmıştır.

Türkiye Finans, topluma ve çevreye duyarlı kredilendirme politikaları kapsamında, sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik anlamında toplum ve çevre için katma değer üretilmesi ve çevre bilincinin artırılması yaklaşımı ile başta yenilenebilir enerji olmak üzere enerji alanındaki tüm projelere finansal destek sunmaktadır.

Yenilenebilir enerji kaynaklarının özel önemi ve potansiyeli

Ülkemizde enerji ihtiyacının %30’luk kısmı yenilenebilir enerji kaynaklarından sağlanırken bunun %70-80’lere çıkarılabileceği öngörülmektedir. Türkiye Finans bu makro öngörüye uygun olarak ve ülke ekonomisine katkı sağlamak adına ülkemizde çok yüksek potansiyele sahip güneş, rüzgar, hidroelektrik, jeotermal ve biyo enerji gibi çevreye duyarlı yenilenebilir enerji kaynaklarının finansmanına aracılık etmektedir.

Yenilenebilir enerji finansmanı kapsamında sunulan proje kredileri, Banka’nın uzman personeli tarafından değerlendirilmekte ve müşteri talepleri kısa sürede cevaplandırılmaktadır.

Diğer taraftan, Banka, Türkiye ekonomisinin gelişiminde güçlü katkısı bulunan tüm işletmelere yenilenebilir enerji finansmanı kapsamında KGF desteği de sunmaktadır.

Temiz enerjiye destek: Lisanssız Yenilenebilir Enerji Paketi

Türkiye Finans, 8-11 Ocak 2014 tarihlerinde İstanbul’da düzenlenen 5. Enerji Verimliliği Forumu ve Fuarı’na katılarak Lisanssız Yenilenebilir Enerji Paketi’ni ve KOBİ’ler için tasarlanan %100 Enerji Paketi’ni tanıtmıştır.

Kendi Elektriğini Kendin Üret sloganıyla sunulan bu yeni finansman paketi ile üreticiler temiz enerji için doğaya yatırım yapmaya davet edilmiştir. Türkiye Finans, lisanssız enerji üretimi ekipmanlarının alımı, santral kurulumu, inşası ve bağlantısı gibi anahtar teslim tüm maliyetleri uygun vade ve oranlarla finanse etmektedir.

Türkiye Finans, Lisansız Yenilenebilir Enerji Paketi’nde düşük maliyet ve avantajlı kâr oranları, TL, Euro ve Dolar türünden fon kullandırım olanağı, 1 yıla kadar geri ödemesiz toplamda 5 yıla varan vade imkanını müşterilerine bir arada sunmaktadır. Finansal kiralamaya konu mal gruplarında düşük maliyet ile finansman olanağı ile ekonomik dalgalanmalara karşı sabit maliyet avantajının yanı sıra teminatta KGF (Kredi Garanti Fonu) desteği sunulmaktadır.

Enerji Verimliliği Finansmanı ürününü geliştiren ilk katılım bankası

Türkiye’nin öncü katılım bankası Türkiye Finans enerji tasarrufu ve verimliliği çalışmalarına da destek olmaktadır. Kat malikleri ile apartman ve site yönetimlerinin yalıtım ve mantolama ihtiyaçları için Enerji Verimliliği Finansmanı ürününü geliştiren ilk katılım bankası olan Türkiye Finans, enerji sektöründe faaliyet gösteren KOBİ’ler için de finansman kaynağı sağlamaktadır.

İzoder ile işbirliği

İzoder (Isı, Su, Ses ve Yangın Yalıtımcıları Derneği) işbirliği ile geliştirilen Enerji Verimliliği Finansmanı, dernek üyesi 1.700’den fazla uzman uygulayıcı firmaya, konut sahiplerine, apartman/site yönetimlerine, sıfır kâr payı fırsatıyla sunulmaktadır. Yalıtım ve mantolama yaptıracaklar, Türkiye Finans’ın 12 aya kadar vade farksız ve dosya masrafsız ayrıcalıklı finansman fırsatından yararlanabilmekte, tüm vadelerde 3 ay taksit erteleme imkânı da bulunmaktadır. Ayrıca İzoder, Türkiye Finans Katılım Bankası tarafından finansmanı yapılacak projeler için teknik danışmanlık ve proje kontrol hizmeti de vermektedir.

Enerjinin Finansörü

Enerjinin Finansörü, kart sahiplerine dosya masrafı ve kart ücreti olmadan 24 aya kadar vadelerde enerji verimliliği finansmanı sunmaktadır. Enerji verimliliğine yönelik çalışmalar kapsamında özel olarak hazırlanan Enerjinin Finansörü’ne başvuran müşteriler, limitlerini 3 ay boyunca beyaz eşya, kombi, klima alımları ile ev, bina ısı ve yalıtım harcamalarının tümünde kullanabilmektedirler. Ayrıca anlaşmalı üye işyerlerinde Türkiye Finans’ın tüm kredi kartlarına (Happy Kart, Türkiye Finans Kredi Kartı ve Haremeyn Kart) peşin fiyatına 4 taksit veya 12 takside kadar vade seçeneği sunulmaktadır.

KOBİ’lere %100 Enerji Paketi

Türkiye Finans’ın enerji alanında ürün ve desteklerinden bir diğeri de KOBİ’ler için hazırlanan Enerji Paketi’dir.

Enerji Paketi, enerji sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin ihtiyaç duyduğu finansman için uygun kaynak sağlamaktadır. Bu sektörde faaliyet gösteren işletmelerin yatırım ve diğer kredi ihtiyaçları, dış ticaret işlemleri, bankacılık işlemlerinde avantajlar ve indirimler sunan Türkiye Finans, enerji sektöründe finansal kiralamaya konu olan mal gruplarına yönelik destek vermektedir.

%100 Enerji Paketi, Türkiye Finans’ın enerji alanında KOBİ’ler için hazırladığı ürün ve desteklerinden biridir.

Enerji verimliliği ve tasarrufu sektörünün büyük potansiyeli

TÜİK’in 2013 yılında yayımlandığı 2011 yılına ait Nüfus ve Konut Araştırması çalışmasına göre Türkiye’de yaklaşık 20 milyon hane bulunmaktadır. Türkiye Finans, 2012 yılından beri sürdürdüğü çalışmalarla bu hanelerin yüz binde 2’sinin daha tasarruflu hale gelmesi için finansman desteği sağlamış bulunmaktadır.

Türkiye Finans, 2014 yılı içinde gerek güneş enerjisi, gerek yalıtım ve gerekse de diğer enerji tasarruf ürünlerinin yaygınlaşması hedefiyle finansman desteğini artıracaktır.

Türkiye Finans 2013 yılında enerji sektörüne toplam 420 milyon TL’lik kaynak aktarmıştır. Banka, önümüzdeki 5 yılda sektöre olan desteğini artırmayı ve kredi hacmini 1,5 milyar TL’ye yükseltmeyi hedeflemektedir.

2013 yılında Türkiye Finans, %100 Enerji Paketi kapsamında müşterilerine 194 milyon TL kredi kullandırmıştır. Banka’nın çeşitli HES ve RES projelerine aktardığı kaynak ise 223,6 milyon TL olmuştur. Türkiye Finans, bu trendin önümüzdeki dönemde devam edeceğini ve 5 yıl sonunda enerji sektörüne aktarılacak toplam kredi tutarının 1,5 milyar TL’ye çıkacağını öngörmektedir.

KENTSEL DÖNÜŞÜM

Türkiye, Dünya’nın en aktif deprem bölgelerinden birinde yer almaktadır. Ülkemizde depreme yol açan toplam 24.500 km. uzunluğunda canlı fay hattı bulunmaktadır. Türkiye nüfusunun % 98’i deprem açısından tehlikeli bölgelerde yaşamaktadır. 1903 yılından günümüze, topraklarımızda hasar doğuran 130 depremde 100.000 can kaybı yaşanmış, yaklaşık 2 milyon ev yıkılmıştır.

16 Mayıs 2012 tarihinde yayımlanıp yürürlüğe giren 6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkındaki Kanun, afet riski altındaki alanlar ile bu alanlar dışındaki riskli yapıların tespitini, yıkımını ve söz konusu alanlar ile riskli yapıların bulunduğu arsa ve arazilerde sağlıklı ve güvenli yaşama çevrelerinin oluşturulmasını amaçlamaktadır.

Türkiye’de riskli yapı olarak tespit edilen ve yıkılması gereken konut sayısı henüz kesinleşmemekle birlikte, 6,5 milyon konutun afet riski altında olduğu tahmin edilmektedir.

Kaynak: T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı

http://www.csb.gov.tr/turkce/index.php

Türkiye Finans, deprem kuşağında yer alan ülkemizde 2012 yılında başlatılan devlet destekli kentsel dönüşüm projelerine destek vermektedir.

Türkiye Finans, 2013 yılında kentsel dönüşüm kredilerine uygulanacak kâr payı desteği için Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ile protokol imzalayan ilk katılım bankası olmuştur.

Kentsel dönüşüm projelerine 120 aya varan vadelerde, uygun ödeme koşulları ve alternatif ödeme planlarıyla konut finansmanı sağlayan Türkiye Finans, yeniden inşa edilen konutların finansmanı için kullandırdığı konut kredilerinde yıllık %4, işyeri kredilerinde ise yıllık %3 kâr payı indirimi uygulamaktadır. İpotek kredisi (mortgage) kapsamında değerlendirilen kentsel dönüşüm kredilerinde, KKDF ve BSMV de alınmamaktadır. 2013 yılında başlayan uygulama kapsamında raporlama döneminde toplam 190.000 TL kredi kullandırılmıştır.

TÜRKİYE FİNANS’IN MÜŞTERİYE SUNDUĞU DEĞERİ EN ÜST SEVİYEYE ULAŞTIRMA ÇABALARI, 2013 YILINDA ÖDÜLLER VE SERTİFİKASYONLARLA TAÇLANMIŞTIR.

Türkiye’nin En İyi Çağrı Merkezi, EN15838:2009 ve ISO 10002:2004 sertifikasyonları

Faaliyetlerini müşteriye kaliteli ve etkin hizmet sunmaya odaklı bir yaklaşımla sürdüren Türkiye Finans Müşteri İletişim Merkezi 2013 yılında Türkiye’nin En İyi Çağrı Merkezi seçilmiş ve kalite standartlarını uluslararası seviyede sertifikasyonlarla taçlandırmıştır.

Türkiye’nin öncü katılım bankası Türkiye Finans, bu yıl 8. kez gerçekleştirilen Türkiye Çağrı Merkezi Ödüllerinde, iki ödül birden kazanarak, müşteri hizmetleri kalitesini tescillemiştir.

Türkiye Finans Müşteri İletişim Merkezi, yenilikçi yaklaşımı, müşteri memnuniyeti, teknoloji kullanımı ve başarılı performans sonuçları ile birinci seçilmiş ve Türkiye’nin En İyi Çağrı Merkezi ödülünü kazanmıştır. Diğer taraftan Banka’nın Müşteri İlişkileri İletişim Merkezi takım liderlerinden Eda Dikici, En Övgüye Değer Takım Lideri ödülüne layık görülmüştür.

Gelişen teknoloji ve yoğun rekabet ortamı, finans sektöründe müşteri deneyimini yeni bir boyuta taşımıştır. Türkiye Finans, toplam müşteri deneyiminin mükemmelleştirilmesinde kritik öneme sahip olan Müşteri İletişim Merkezi’ne önemli yatırımlar yapmaktadır.

Türkiye Finans, 2013 yılında Müşteri İletişim Merkezi’ni uluslararası standartlara göre değerlendirmek ve sunulan hizmetin kalitesini belgelendirmek amacıyla EN15838:2009 standardına uyum çalışmalarını tamamlamış ve Müşteri İletişim Merkezleri Hizmet Sertifikasını almıştır. Türkiye Finans, Türkiye’de bu belgeyi alan 4 bankadan biridir.

Banka, aynı dönemde ISO 10002:2004 Müşteri Memnuniyeti Kalite Yönetim Sistemi belgesini de almıştır. Bu iki sertifikasyon ve Türkiye’nin En İyi Çağrı Merkezi Ödülü, Türkiye Finans’ın müşteri memnuniyetini her türlü faaliyetin merkezinde kabul eden çözüm odaklı yaklaşımın bir sonucudur.

Türkiye Finans Müşteri İletişim Merkezi 2013 yılında Türkiye’nin En İyi Çağrı Merkezi seçilmiştir.

Başarımızı taçlandıran ve özetleyen 4 ödül

Dünyanın önde gelen ekonomi yayınlarından Global Banking and Finance Review, 2013 yılında Türkiye Finans’ı dört ödüle layık görmüştür.

Türkiye Finans yenilikçi ürün ve hizmetleriyle Türkiye’de katılım bankacılığı sektörüne yön vermekte, ülke ekonomisine katkı sağlamak amacıyla reel ekonomiye sürekli desteğini sunmaktadır.

İstikrarlı ve sürdürülebilir bir büyüme performansı sergileyen Türkiye Finans, doğru tanımlanmış stratejileri kapsamındaki ilerlemesine devam ederken bireysel, KOBİ, ticari ve kurumsal müşterileri için kalıcı değer üretmeye devam edecektir.