GRI Endeksi
Profil açıklaması | Tanımı | Raporlama düzeyi | Açıklamanın yer aldığı sayfa no ve/veya link | Kısmi raporlama durumunda raporlanmayan bölüm | Yer almama nedeni | Yer almama nedeni hakkında açıklamalar |
1. Strateji ve Analiz | ||||||
1.1 | Kurumun en üst düzey karar vericisinin beyanı | Tam | Genel Müdür’ün Mesajı | |||
1.2 | Başlıca etkilerin, risklerin ve fırsatların tanımlanması | Tam | Yönetim Kurulu Başkanı’nın Mesajı, Genel Müdür’ün Mesajı | |||
2. Organizasyonel Profil | ||||||
2.1 | Kurumun adı | Tam | Türkiye Finans Katılım Bankası A.Ş. | |||
2.2 | Başlıca marka, ürün ve hizmetleri | Tam | Türkiye Finans’ın ürün ve hizmetleri hakkında detaylı bilgi için www.turkiyefinans.com.tr adresini ziyaret ediniz. Ayrıca raporun 29. sayfasında yer alan ürün ve hizmetler tablosuna bakınız. | |||
2.3 | Ana iş kolları, faal şirketler, yan kuruluşlar ve ortak girişimler de dâhil olmak üzere kurumun operasyonel yapısı. | Tam | Kurumsal Profil | |||
2.4 | Kurumun genel merkezinin bulunduğu yer | Tam | Yakacık Mevkii Adnan Kahveci Cad. No:139 34876 Kartal, İstanbul | |||
2.5 | Kurumun faaliyet gösterdiği ülkelerin sayısı. Başlıca faaliyetlerin icra edildiği ve raporda yer verilen sürdürülebilirlik konuları ile ilgisi bulunan ülkelerin adları. | Tam | Türkiye Finans, Türkiye’de faaliyet göstermektedir. | |||
2.6 | Kurumun mülkiyet niteliği ve yasal şekli. | Tam | Türkiye Finans, Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına göre kurulmuştur. 31 Aralık 2013 itibarıyla ortaklık yapısı şöyledir: %66,27 National Commercial Bank (Suudi Arabistan), %22,09 Boydak Grubu ve %11,57 Ülker Grubu. | |||
2.7 | Hizmet sunulan pazarlar (coğrafi dağılım, hizmet sunulan sektörler ve müşteri/faydalanıcı tipleri de Dâhil olmak üzere). | Tam | Banka, müşterilerine, Türkiye’nin farklı şehirlerindeki 250 şubeyle hizmet sunmaktadır. Banka’nın müşteri kitlesi büyük bir çeşitliliğe sahiptir: Bireysel, KOBİ, Kurumsal, vb. | |||
2.8 | Rapor hazırlayan kurumun ölçeği | Tam | Başlıca Göstergeler. Ek bilgi için: http://www.turkiyefinans.com.tr/tr/hakkimizda/faaliyetraporlari/2013/tr/m-1-6.html | |||
2.9 | Kurumun ölçeği, yapısı ve mülkiyet yapısı konularında raporlama döneminde yaşanan önemli gelişmeler. | Tam | Raporlama döneminde herhangi bir değişiklik yaşanmamıştır. | |||
2.10 | Raporlama döneminde alınan ödüller | Tam | Ödüllerimiz | |||
3. Rapor Parametreleri | ||||||
3.1 | Raporda yer verilen bilgiler için raporlama dönemi (mali / takvim yılı, vb.) | Tam | 1 Ocak 2013 – 31 Aralık 2013 arası. | |||
3.2 | Önceki raporun kapsadığı dönem (varsa). | Tam | 2013 raporu, Türkiye Finans’ın ilk sürdürülebilirlik raporudur. | |||
3.3 | Raporlama döngüsü (yıllık, iki yıllık, vb.) | Tam | Yıllık. | |||
3.4 | Rapor ve içeriği hakkında soru yöneltilebilecek yetkili kişinin adı ve iletişim adresi | Tam | Sayın Kaan Demirkesen, Kurumsal Marka Yöneticisi, Kurumsal İletişim Müdürlüğü T:0216 586 70 00, F:0216 452 54 94, kaan.demirkesen@turkiyefinans.com.tr; Sayın Şebnem Öztürk Gença, Kurumsal Marka Kıdemli Uzmanı, T:0216 586 70 00, F:0216 452 54 94, sebnem.ozturk@turkiyefinans.com.tr | |||
3.5 | Rapor içeriğinin belirlenme süreci | Tam | Türkiye Finans, Sürdürülebilirlik Raporu kapsamındaki önceliklendirme çalışmasını yürürlükteki kanun ve mevzuat (Bankacılık Kanunu, vb.), kıyas grubu analizi, Türkiye Finans sürdürülebilirlik stratejisi ve risk yönetimi ile paydaşlarıyla yürüttüğü diyalog kapsamında elde edilen geri bildirimlerin ışığında gerçekleştirmiştir. Banka, GRI’ın raporlama ilkelerine dayanan Önceliklendirme Analizi için Tayburn’ün danışmanlık hizmetlerini kullanılmıştır. Banka açısından temel sürdürülebilirlik öncelikleri altı grupta sınıflanmıştır. Raporlama dönemi için belirlenen öncelikler için bakınız Paydaşlarımızla Diyaloğumuz ve Öncelikler, sayfa 25. Önceliklendirme Analizi’nden elde edilen bulgular Türkiye Finans üst yönetimine sunulmuş ve geribildirimleri alınarak gerekli düzenlemeler yapılmıştır. 2013 Sürdürülebilirlik Raporu, Türkiye Finans’ın faaliyetleri açısından temel teşkil eden finansal, toplumsal ve çevresel konuları tek bir dokümanda sunmaktadır. | |||
3.6 | Raporun kapsamı (ülkeler, iş kolları, iştirakler, kiralanmış olan tesisler, ortak girişimler, tedarikçiler, vb.). Bakınız GRI Kapsam Protokolü. | Tam | Raporun içeriği Türkiye Finans’ın kendi faaliyetleri ile sınırlıdır ve Banka’nın iştiraklerini kapsamamaktadır. | |||
3.7 | Raporun kapsamı veya sınırı hakkındaki özel kısıtlamalar | Tam | Bakınız 3.6. | |||
3.8 | Ortak girişimler, iştirakler, kiralanan tesisler, dışarıdan tedarik edilen operasyonlar ve raporlama dönemleri arası veya kurumlar arası karşılaştırmayı önemli biçimde etkileyebilen diğer kuruluşlar hakkındaki raporlama esası | Tam | Banka’nın iştirakleri rapor kapsamına dahil değildir. | |||
3.9 | Raporda yer alan göstergelerin ve diğer bilgilerin derlenmesinde uygulanan tahminlerin temelini oluşturan varsayımlar ve teknikler de dâhil olmak üzere, veri ölçüm teknikleri ve hesaplama esasları. GRI Protokolünün uygulanmaması veya önemli oranda sapma gösterilmesine dair kararları açıklayınız. | Tam | Finansal veriler için UFRS. GRI A Seviye raporlama protokolü. Sapma yoktur. | |||
3.10 | Daha önceki raporlarda yer alan bilgilerin yeniden ifade edilmeden kaynaklanan etkiye dair açıklama ve bu yeniden ifadelendirmenin nedenleri (Şirket birleşmeleri ve satın alma, temel yılların/raporlama dönemlerinin, işin niteliğinin, ölçüm yöntemlerinin, değişimi, vb.). | Tam | Yeniden ifade edilmeler dip not olarak verilmiştir. (mevcut olması durumunda) | |||
3.11 | Raporda uygulanan sınır, kapsam veya ölçüm yöntemlerinde daha önceki raporlama dönemlerine oranla yaşanan önemli değişiklikler. | Tam | 2013 raporu, Banka’nın ilk sürdürülebilirlik raporudur. | |||
3.12 | Raporda yer verilen Standart Açıklamaların yerini gösteren tablo | Tam | GRI Endeksi Türkiye Finans Sürdürülebilirlik Raporu’nun ekini oluşturmaktadır. | |||
3.13 | Raporun dış denetimden geçmesi konusundaki politika ve geçerli uygulamalar. | Tam | Türkiye Finans’ın hedefi yayınladığı tüm sürdürülebilirlik verilerini dış denetime tabi tutmaktır. Detaylar için bakınız Raporun Kapsamı | |||
4. Yönetişim, Taahhütler ve Katılım | ||||||
4.1 | Stratejinin belirlenmesi veya organizasyonun gözetilmesi gibi özel görevlerden sorumlu en yüksek yönetişim organına bağlı kurullar da dâhil olmak üzere, şirketin yönetişim yapısı | Tam | Yönetim Kurulu için bakınız: http://www.turkiyefinans.com.tr/tr/hakkimizda/faaliyetraporlari/2013/tr/m-2-1.html Komiteler için bakınız: http://www.turkiyefinans.com.tr/tr/hakkimizda/faaliyetraporlari/2013/tr/m-2-5.html | |||
4.2 | En yüksek yönetişim organının başkanının aynı zamanda kurum içinde icra görevi olup olmadığı | Tam | Yönetim Kurulu Başkanı’nın Banka’da icrai bir görevi yoktur. | |||
4.3 | Yönetim kurulu yapısına sahip şirketlerle ilgili olarak, en yüksek yönetişim organının bağımsız ve/veya icrai görevi olmayan üyelerinin sayısı | Tam | Türkiye Finans Yönetim Kurulu’nda bağımsız üye yoktur. | |||
4.4 | Hissedarların ve çalışanların en yüksek yönetişim organına tavsiyelerini iletme mekanizmaları | Tam | Türkiye Finans üst yönetimi tarafından onaylanan paydaş geri bildirimleri, Yönetim Kurulu’na, Genel Sekreter tarafından iletilmektedir. | |||
4.5 | En yüksek yönetişim organı üyelerine, üst düzey ve diğer yöneticilere ödenen ücret (işten ayrılma düzenlemeleri de dâhil olmak üzere) ile kurumun performansı (sosyal ve çevresel performans da dâhil olmak üzere) arasındaki bağlantı. | Tam | Banka, üst yönetim ile diğer yöneticilerin performansa dayalı ücretlendirme seviyesini belirleme sürecinde farklı kurumsal göstergeler kullanmaktadır. Bu göstergeler, Banka’nın stratejisi ve iş planı kapsamında elde edilen sonuçlar ile ilişkilidir. | |||
4.6 | En yüksek yönetişim organının çıkar çatışmalarını önlemek amacıyla kullandığı süreçler | Tam | Türkiye Finans, işin her seviyesinde, çıkar çatışmalarını önlemeye yarayacak süreçlere sahiptir. Banka’nın tüm çalışanlarının etik politikasına uyması talep edilir. | |||
4.7 | En yüksek yönetişim organı üyelerinin kurumun ekonomik, çevresel ve sosyal konular hakkındaki stratejisine rehberlik etmek üzere yetkilerinin ve uzmanlıklarının saptanması süreci. | Tam | Üst yönetimin ekonomik, çevresel ve sosyal konulardaki nitelikleri ve deneyimleri Yönetim Kurulu tarafından değerlendirilir. | |||
4.8 | Kurum tarafından geliştirilmiş misyon, değerler ve etik ilkeler ile ekonomik, çevresel ve sosyal performans ile ilgili değerler ve bunların uygulanma durumları. | Tam | Vizyonumuz, Misyonumuz, Kurumsal
Değerlerimiz için bakınız:
http://www.turkiyefinans.com.tr/tr/hakkimizda/faaliyetraporlari/2013/tr/m-1-2.html Türkiye Finans Sürdürülebilirlik Stratejisi; Türkiye Finans Kurumsal Sosyal Sorumluk (KSS) Politikası. Sürdürülebilirlik Stratejisi ve KSS Politikası raporlama döneminde uygulanmıştır. |
|||
4.9 | En yüksek yönetişim organının, ilgili riskler ve fırsatlar ile uluslararası kabul görmüş standartlara, davranış kurallarına ve prensiplere olan uyum da dâhil olmak üzere, kurumun ekonomik, çevresel ve sosyal performansının belirlemesini ve yönetimini denetlemek üzere uyguladığı prosedürler. | Tam | Türkiye Finans’ta Kurumsal Yönetim Yapılanması | |||
4.10 | En yüksek yönetişim organının, kendi performansını ekonomik, çevresel ve sosyal açılardan değerlendirme süreci. | Tam | Banka hissedarları Yönetim Kurulu’nun performansını, politika ve stratejiler ışığında gözden geçirerek gerekli düzenlemeleri yaparlar. | |||
4.11 | İhtiyati yaklaşım prensibinin kurum tarafından ele alınıp alınmadığına veya nasıl ele alındığına dair bilgi. | Tam | Türkiye Finans’ta Risk Yönetimi Bölümü, kredi ve operasyonel riskler de dahil olmak üzere, risk politikalarının ve süreçlerinin geliştirilmesinden sorumludur. Bu politikalar, yeni müşteri kabulü, kredi kullandırımı ve yeni ürün geliştirme gibi pek çok konu için genel çerçeveyi oluşturmaktadır. Banka’da, risk yönetimi politikaları her türlü konuda ve sürekli olarak gözetilmektedir. | |||
4.12 | Kurum dışında geliştirilmiş olan ekonomik, çevresel ve sosyal bildirgeler, prensipler veya kurumun taahhütte bulunduğu ya da onayladığı diğer girişimler | Tam | Türkiye Finans Türkiye Katılım Bankaları Birliği ve YASED – Yabancı Sermayeli Şirketler Derneği üyesidir. Bankacılık Kanunu | |||
4.13 | Kurumun • Yönetişim organlarında pozisyon sahibi olduğu, • Proje veya komitelerine katıldığı, • Dönemsel üyelik aidatlarının ötesinde maddi finansman sağladığı veya • Üyeliği stratejik olarak gördüğü birliklerdeki (sanayi birlikleri gibi) ve/veya ulusal/ uluslararası savunucu örgütlerindeki üyelikleri | Tam | Türkiye Finans Türkiye Katılım Bankaları Birliği ve YASED – Yabancı Sermayeli Şirketler Derneği üyesidir. | |||
4.14 | Kurum tarafından katılımı sağlanan paydaş gruplarının listesi. | Tam | Müşteriler, çalışanlar, pay sahipleri ve toplum Türkiye Finans’ın temel paydaşlarıdır. Paydaşlarımız ve Paydaş Katılımı | |||
4.15 | Katılım yapılacak paydaşların kimler olacağının belirlenmesi ve seçimlerine dair esaslar. | Tam | Paydaşlarımız ve Paydaş Katılımı | |||
4.16 | Paydaş türü ve grubuna göre katılım sıklığı da dâhil, paydaş katılımı yöntemleri | Tam | Paydaşlarımızla Diyaloğumuz ve Öncelikler | |||
4.17 | Paydaş katılımı ile ortaya konan başlıca konular ve kurumun bunlara, yaptığı raporlama aracılığıyla verdiği cevaplar da dâhil, nasıl yanıt verdiği. | Tam | Paydaşlarımızla Diyaloğumuz ve Öncelikler |
Finansal Sektör Eki Yönetim Yaklaşımı Açıklamaları | Tanımı | Raporlama düzeyi | Açıklamanın yer aldığı sayfa no ve/veya link | Kısmi raporlama durumunda raporlanmayan bölüm | Yer almama nedeni | Yer almama nedeni hakkında açıklamalar |
DMA PS | Yönetim Yaklaşımı Açıklaması - Ürün ve Hizmetler | |||||
Unsur | Ürün portföyü | Tam | Türkiye Finans ürün ve hizmetlerinin etkilerini yönetmeyi öngören politikalara sahiptir. Bu durum, Banka’nın yasal yükümlülüklerine tam uyumunu olduğu kadar sorumlu bankacılık uygulamaları ve kredilendirmede risk yönetimi gibi farklı konulardaki politikalarına da uyum göstermesini sağlamaktadır. | |||
FS1 | İş kolları bazında uygulanan çevresel ve toplumsal politikalar | Tam | Müşterilerimiz İçin Ürettiğimiz Değer | |||
FS2 | İş kolları bazında çevresel ve toplumsal riskleri tanımlamaya ve taramaya yarayan prosedürler | Tam | Türkiye Finans kredi karar sürecinde ekonomik, toplumsal ve çevresel standartların dikkate alınmasını sağlayacak prosedürlere sahiptir. | |||
FS3 | Sözleşme ve işlemlerde yer alan çevresel ve sosyal koşulların müşteriler tarafından uygulanma / uyum durumunu takibe yarayan prosedürler | Tam | Türkiye Finans kredilendirme faaliyetleri kapsamında, çevresel ve toplumsal konularda Türkiye’de geçerli yasalara tam uyumu gözetmektedir. | |||
FS4 | Çalışanların çevresel ve toplumsal politika ve prosedürleri uygulama yetkinliklerini geliştirmelerine yönelik süreçler | Tam | Türkiye Finans, çalışanlarının farklı risk kategorileri hakkındaki bilgi seviyelerini ve yetkinliklerini geliştirmek amacıyla çeşitli eğitim çalışmaları düzenlemektedir. | |||
FS5 | Çevresel ve sosyal riskler ve fırsatlar konusunda müşteri ve diğer paydaşlarla kurulan etkileşimli ilişki | Tam | Türkiye Finans ihtiyaç duyulması halinde, müşterileri, yatırımcılar ve iş ortakları ile çevresel ve toplumsal riskler konusunda işbirliği içine girmektedir. | |||
Denetimler | Tam | Kredilendirme çalışmalarının Banka’nın kurumsal politikalarına tam uyumunu sağlamak amacıyla, müşterilerin değerlendirildiği soru listeleri ve farklı kriterler bulunmaktadır. Tüm krediler bu yaklaşımla ele alınmakta; ekonomik, çevresel ve toplumsal konuların doğru olarak irdelenmesi hedeflenmektedir. | ||||
Aktif sahiplik | Tam | Banka, tüm yeni müşteri ilişkilerini, farklı riskler ışığında değerlendirmekte ve Türkiye’de geçerli olan mevzuatın gereklerine uygun olarak ele almaktadır. Mevcut müşteri ilişkileri de periyodik olarak gözden geçirilmektedir. | ||||
DMA EC | Yönetim Yaklaşımı Açıklaması - Ekonomik | |||||
Unsur | Ekonomik performans | Tam | Türkiye Finans 2013 Faaliyet Raporu http://www.turkiyefinans.com.tr/tr/hakkimizda/faaliyetraporlari/2013/tr/m-1-15.html | |||
Piyasadaki konum | Tam | Türkiye Finans 2013 Faaliyet Raporu http://www.turkiyefinans.com.tr/tr/hakkimizda/faaliyetraporlari/2013/tr/m-1-14.html | ||||
Dolaylı ekonomik etkiler | Tam | Türkiye Finans 2013 Faaliyet Raporu http://www.turkiyefinans.com.tr/tr/hakkimizda/faaliyetraporlari/2013/tr/m-1-15.html | ||||
DMA EN | Yönetim Yaklaşımı Açıklaması - Çevre | |||||
Unsur | Malzemeler | Yok | Uygulanamaz | Türkiye Finans bir bankadır. Herhangi bir malzeme kullanıp mal üretmemektedir. | ||
Enerji | Tam | Çevre İçin Ürettiğimiz Değer | ||||
Su | Tam | Çevre İçin Ürettiğimiz Değer | ||||
Biyoçeşitlilik | Yok | Uygulanamaz | Türkiye Finans’ın biyoçeşitliliği etkileyen bir faaliyeti yoktur. | |||
Emisyonlar, sıvı ve katı atıklar | Tam | Çevre İçin Ürettiğimiz Değer | ||||
Ürün ve hizmetler | Tam | Müşterilerimiz İçin Ürettiğimiz Değer | ||||
Uyum | Tam | Türkiye Finans Türkiye’de geçerli olan tüm yasa ve mevzuata uyumu hedefler. | ||||
Ulaştırma | Tam | Çevre İçin Ürettiğimiz Değer | ||||
Genel | Tam | Gerek kendi faaliyetlerimizin gerekse müşterilerimizin operasyonlarının çevre ve toplum üzerinde etkileri olduğunu kabul ediyoruz. | ||||
DMA LA | Yönetim Yaklaşımı Açıklaması - İşgücü Uygulamaları ve İnsana Yakışır İş | |||||
Unsur | İstihdam | Tam | Çalışanlarımız İçin Ürettiğimiz Değer | |||
İşgücü/yönetim ilişkileri | Tam | Çalışanlarımız İçin Ürettiğimiz Değer | ||||
İş sağlığı ve güvenliği | Tam | Çalışanlarımız İçin Ürettiğimiz Değer | ||||
Eğitim ve öğretim | Tam | Çalışanlarımız İçin Ürettiğimiz Değer | ||||
Çeşitlilik ve fırsat eşitliği | Tam | Çalışanlarımız İçin Ürettiğimiz Değer | ||||
DMA HR | Yönetim Yaklaşımı Açıklaması – İnsan hakları | |||||
Aspects | Yatırım ve satınalma uygulamaları | Tam | Çalışanlarımız İçin Ürettiğimiz Değer | |||
Ayrımcılık yapmama | Tam | Raporlama döneminde herhangi bir ayrımcılık vakası yaşanmamıştır. | ||||
Örgütlenme özgürlüğü ve toplu sözleşme | Yok | Uygulanamaz | Türkiye Finans’ta sendikal bir yapılanma ve toplu iş sözleşmesi bulunmamaktadır. | |||
Çocuk işçiliği | Tam | Türkiye Finans, çocuk işçi çalıştırılmasına karşıdır. Banka, buna ek olarak, tespiti halinde çocuk işçi çalıştıran şirketlere kredi sağlamamaktadır. | ||||
Zorla ve zorunlu tutarak çalıştırma | Tam | Türkiye Finans, zorla ve zorunlu tutarak çalıştırmaya karşıdır. | ||||
Güvenlik uygulamaları | Tam | Türkiye Finans, Türkiye’de geçerli yasa ve mevzuata uygun güvenlik hizmetlerini özel bir şirketten sağlamaktadır. | ||||
Yerli hakları | Yok | Geçerli değil | Faaliyet gösterdiğimiz Türkiye’de geçerliliği olan bir konu değildir. | |||
DMA SO | Yönetim Yaklaşımı Açıklaması – Toplum | |||||
Aspects | Yerel halk | Tam | Türkiye Finans, toplumsal gelişmeyi kurumsal sosyal sorumluluk projeleri ile desteklemektedir. Toplum İçin Ürettiğimiz Değer | |||
Yolsuzluk | Tam | Türkiye Finans herhangi bir paydaşı ile olan ilişkilerinde yolsuzluğa tolerans göstermemektedir. Banka, tüm taraflarla dürüst ve adil ilişkiler yürütmeyi hedefler. | ||||
Kamu politikası | Tam | Türkiye Finans kamu politikası geliştirme sürecine taraf değildir. | ||||
Rekabeti kısıtlayan davranış | Tam | Türkiye Finans adil ve serbest rekabete inanmaktadır ve ülkemizde rekabeti düzenleyen yasalara tam uyumu hedeflemektedir. | ||||
Uyum | Tam | Türkiye Finans Türkiye’de geçerli olan tüm yasa ve mevzuata uyumu hedeflemektedir. | ||||
DMA PR | Yönetim Yaklaşımı Açıklaması - Ürün Sorumluluğu | |||||
Unsur | Müşteri sağlığı ve güvenliği | Yok | Uygulanamaz | Bankacılık ürün ve hizmetlerinin müşteri sağlığı ve güvenliği üzerine etkisi yoktur. | ||
Ürün ve hizmet etiketlemesi | Yok | Uygulanamaz | Bankacılık ürün ve hizmetleri etiketleme gerektirmez. | |||
FS15 | Finansal ürün ve hizmetlerin adil bir biçimde geliştirilmesi ve pazarlanmasına yönelik politikalar. | Tam | Müşterilerimiz İçin Ürettiğimiz Değer | |||
Pazarlama iletişimi | Tam | Kurumsal iletişim faaliyetleri – Paydaşlarla diyaloğun önemli bir boyutu | ||||
Müşterinin kişisel gizliliği | Tam | Türkiye Finans, müşterilerinin kişisel gizliliğine saygı duymaktadır ve bu konuda ülkemizde geçerli olan kanun ve mevzuata tam uyumu hedeflemektedir. | ||||
Uyum | Tam | Türkiye Finans Türkiye’de geçerli olan tüm yasa ve mevzuata uyumu hedeflemektedir. |
Göstergeler | Tanımı | Raporlama düzeyi | Açıklamanın yer aldığı sayfa no ve/veya link | Kısmi raporlama durumunda raporlanmayan bölüm | Yer almama nedeni | Yer almama nedeni hakkında açıklamalar |
Ürün ve Hizmet Etkisi | ||||||
Ürün Portföyü | ||||||
FS6 | Toplam portföyün iş kollarına göre bölge, büyüklük (örnek mikro finansman / KOBİ / kurumsal vs.) ve sektör bazında dağılımı | Tam | 2013 yıl sonu itibarıyla Türkiye Finans’ın KOBİ kredi büyüklüğü 7,7 milyar TL’ye ulaşmıştır. Diğer taraftan Banka, KOBİ’lerle 234,9 milyon TL’lik finansal kiralama işlemi gerçekleştirmiştir. Girişimci İş Ailesi nakdi fon kullandırımında bir önceki yıla göre %65 artışla 4,9 milyar TL, gayrinakdi fon kullandırımında bir önceki yıla göre %35’lik artışla 2,6 milyar TL’lik hacme ulaşmıştır. Türkiye Finans’ın kredi portföyü hakkında ek bilgiler için bakınız: http://www.turkiyefinans.com.tr/tr/hakkimizda/faaliyetraporlari/2013/tr/m-1-15.html | |||
FS7 | Sosyal fayda sağlamaya yönelik olarak geliştirilen ürün ve hizmetler için yapılan harcamalar (işkolu bazında) | Tam | Bakınız FS6. | |||
FS8 | Çevresel fayda sağlamaya yönelik olarak geliştirilen ürün ve hizmetler için yapılan harcamalar (işkolu bazında) | Fully | Türkiye Finans, çevresel risklerin ortadan kaldırılması, yeni iş olanaklarının değerlendirilmesi ve düşük karbon ekonomisine geçişin desteklenmesi amacıyla müşterileriyle işbirliği içinde çalışmaktadır. Çevresel fayda sağlamaya yönelik olarak geliştirilen ürün ve hizmetlerin detayları için bakınız Türkiye Finans ve enerji sektörü | |||
Denetim | ||||||
FS9 | Çevresel ve sosyal politikalar ile ilgili risk yönetimi süreçlerinin uygulanma durumunu tespite yönelik denetim çalışmalarının kapsamı ve sıklığı | Tam | Türkiye Finans’ta ürün ve hizmetlerin olası etkileri İç Denetim süreçleri kapsamında ele alınmaktadır. Raporlama döneminde İç Denetim’in bu konularda kayda değer bir tespiti olmamıştır. | |||
Aktif Sahiplik | ||||||
FS10 | Portföyde yer alıp çevresel-sosyal konularda etkileşimli ilişki kurulan şirketlerin sayısı ve yüzdesi | Tam | Türkiye Finans, yeni kurumsal müşteri ilişkilerini farklı riskler ışığında değerlendirmekte ve Türkiye’de geçerli olan mevzuatın gereklerine uygun olarak ele almaktadır. Bu kapsamda toplumsal ve çevresel riskler gerek Türkiye Finans çalışanları gerekse dış bir paydaş tarafından tespit edilerek gündeme getirilebilir. Bu gibi bir durumda Banka, konuyu müşterisiyle işbirliğine giderek ele alır ve çözümler. Raporlama döneminde bu kapsamda çalışma gerektiren bir vaka söz konusu olmamıştır. | |||
FS11 | Negatif veya pozitif çevresel ve sosyal taramaya konu edilen aktiflerin yüzdesi | Tam | Raporlama döneminde negatif veya pozitif çevresel ve sosyal taramaya konu edilen bir aktif söz konusu olmamıştır. | |||
FS12 | Raporlama yapan şirketin oy hakkına/oy kullanma konusunda tavsiyede bulunma olanağına sahip olduğu iştiraklerinde çevresel ve sosyal konularda uyguladığı oy kullanma politikaları | Tam | Raporlama döneminde, Banka’nın bu kapsamda bir oy kullanma politikası geliştirmesine ihtiyaç doğuran bir durum söz konusu olmamıştır. | |||
Ekonomik | ||||||
Ekonomik Performans | ||||||
EC1 | Gelirler, işletme maliyetleri, çalışan ücretleri, bağışlar ve diğer toplumsal yatırımlar, birikmiş kârlar ve sermaye sağlayıcıları ile devletlere yapılan ödemeler de dâhil, üretilen ve dağıtılan doğrudan ekonomik değer. | Tam | Türkiye Finans tarafından 2013 yılında üretilen ve paylaşılan doğrudan ekonomik değer | |||
EC2 | İklim değişikliğinin kurumun mali sonuçlarına etkisi ve faaliyetlerinde yarattığı diğer riskler ve fırsatlar. | Tam | Türkiye Finans ve enerji sektörü | |||
EC3 | Kurumun tanımlanmış fayda planı yükümlülüklerinin kapsamı. | Tam | Türkiye Finans tarafından 2013 yılında üretilen ve paylaşılan doğrudan ekonomik değer | |||
EC4 | Devletten alınan önemli mali destek. | Tam | Türkiye Finans raporlama döneminde devletten herhangi bir destek almamıştır. | |||
Piyasadaki Konum | ||||||
EC6 | Önemli operasyon yerlerinde yerel tedarikçilere yapılan ödemelerle ilgili politikalar, uygulamalar ve harcama oranları. | Tam | Türkiye Finans, tedarikçilerini ticari ve operasyonel değeri maksimum kılmanın yanında olası çevresel ve sosyal etkileri de dikkate alan kriterlerin ışığında seçmektedir. Banka, genel olarak lokal tedarik yapmaktadır. | |||
EC7 | Önemli operasyon yerlerinde yerel işe alma usulleri ve yerel halktan işe alınmış üst yöneticilerin oranı. | Tam | Türkiye Finans’ın istihdam yaklaşımı bölgesel bir odağa sahip değildir. Türkiye Finans, ilan ettiği açık pozisyonları için temel olarak yetkinlik ve uygunluk bazında yeni eleman alımı gerçekleştirir. | |||
Dolaylı Ekonomik Etkiler | ||||||
EC8 | Ticari, ayni veya hayır amaçlı girişimlerle, öncelikli olarak kamu yararına yapılan altyapı yatırımlarının ve sağlanan hizmetlerin geliştirilmesi ve etkisi. | Tam | KOBİ, Ticari ve Kurumsal müşterilerimiz İçin, Toplum İçin Ürettiğimiz Değer | |||
EC9 | Etkilerin kapsamını da içerecek şekilde dolaylı ekonomik etkilerin anlaşılması ve tanımlanması. | Tam | Türkiye Finans’ın topluma katkısı finansal kârın çok ötesine geçmektedir: İstihdam yaratan Banka, çalışanlarına ücret ve diğer haklarını ödemekte; insan kaynağının yetkinliklerine eğitim faaliyetleri ile yatırım yapmaktadır. Vergi ödeyen Banka, tedarik zinciri üzerinden de ekonomiye katkıda bulunmakta; müşterilerinin ihtiyaçlarını karşılayan ürün ve hizmetler sunmaktadır. | |||
Çevresel | ||||||
Malzemeler | ||||||
EN1 | Kullanılan malzemelerin ağırlık ya da hacim cinsinden ifadesi | Yok | Geçerli değil | Bir finansal hizmet sağlayıcı açısından geçerli bir gösterge değildir. | ||
EN2 | Girdi olarak kullanılan geri dönüştürülmüş malzemelerin yüzdesi. | Yok | Geçerli değil | Bakınız EN1 | ||
Enerji | ||||||
EN3 | Birincil enerji kaynağına göre doğrudan enerji tüketimi. | Tam | Çevre İçin Ürettiğimiz Değer | |||
EN4 | Birincil enerji kaynağına göre dolaylı enerji tüketimi. | Tam | Çevre İçin Ürettiğimiz Değer | |||
Su | ||||||
EN8 | Kaynağına göre toplam su çekimi. | Tam | Çevre İçin Ürettiğimiz Değer | |||
Biyoçeşitlilik | ||||||
EN11 | Koruma alanlarının ve koruma alanlarında olmayıp yüksek biyoçeşitlilik değerine sahip alanların içinde ya da sınırında sahip olunan, kiralanan, yönetilen arazilerin yeri ve büyüklüğü. | Yok | Geçerli değil | Türkiye Finans, biyoçeşitlilik değerine sahip bir bölgede, herhangi bir araziye sahip veya kiracı değildir. | ||
EN12 | Koruma alanlarındaki ve koruma alanlarında olmayıp yüksek biyoçeşitlilik değerine sahip alanlardaki faaliyet, ürün ve hizmetlerin biyoçeşitlilik üzerindeki önemli etkilerinin tanımlanması. | Yok | Geçerli değil | Türkiye Finans, koruma altındaki alanlarda veya biyoçeşitlilik değerine sahip bir bölgede herhangi bir faaliyete sahip değildir. | ||
Emisyonlar, Sıvı ve Katı Atıklar | ||||||
EN16 | Ağırlığa göre toplam doğrudan ve dolaylı sera gazı emisyonları. | Yok | Uygulanamaz | Türkiye Finans, bu ilk sürdürülebilirlik raporunda yıllık bazda kullandığı doğal kaynak miktarlarını açıklamıştır. Banka’nın hedefi, 2014 yılı verilerinin yayınını takiben doğrudan ve dolaylı sera gazı emisyonlarını hesaplayıp açıklamaktır. | ||
EN17 | Ağırlığa göre, ilgili diğer dolaylı sera gazı emisyonları. | Yok | Geçerli değil | Türkiye Finans bir sanayi kuruluşu olmadığından bu konuda bir raporlama yapmamaktadır. | ||
EN19 | Ağırlığa göre, ozon tabakasına zarar veren emisyonlar. | Yok | Geçerli değil | Türkiye Finans’ın faaliyetleri sonucunda ozon tabakasına zarar veren bir emisyon söz konusu olmamaktadır. | ||
EN20 | Türüne ve ağırlığına göre, NOx, SOx ve diğer önemli hava emisyonları. | Yok | Geçerli değil | Türkiye Finans’ın faaliyetleri sonucunda bu türden bir emisyon söz konusu olmamaktadır. | ||
EN21 | Kalitesine ve varış noktasına göre toplam su deşarjı. | Yok | Geçerli değil | Türkiye Finans, faaliyet gösterdiği noktalarda kullanılmış su deşarjını kamuya ait şehir kanalizasyon sistemine yapmaktadır. | ||
EN22 | Türüne ve bertaraf yöntemine göre, toplam atık ağırlığı. | Yok | Mevcut değil | Türkiye Finans’ ın faaliyetleri önemli miktarda tehlikeli madde sızıntısı riski taşımamaktadır. | ||
EN23 | Önemli sızıntıların sayısı ve hacmi. | Yok | Geçerli değil | Türkiye Finans’ business activities do not have a material risk of significant spills of hazardous substances. | ||
Ürün ve Hizmetler | ||||||
EN26 | Ürün ve hizmetlerin çevresel etkilerini azaltmaya yönelik girişimler ve sağlanan etki azalmasının boyutları. | Tam | Müşterilerimiz İçin Ürettiğimiz Değer | |||
EN27 | Satılmış ürünlerin ve bunların ambalaj malzemelerinin kategorilere göre geri toplanma yüzdesi. | Yok | Geçerli değil | Türkiye Finans’ın ürün ve hizmetleri paketlenmiş değildir. | ||
Uyum | ||||||
EN28 | Çevresel yasa ve yönetmeliklere uyulmaması halinde uygulanan önemli para cezalarının maddi değeri ve parasal olmayan yaptırımların toplam sayısı. | Tam | Türkiye Finans, raporlama döneminde bu kapsamda herhangi bir para cezasına ve parasal olmayan yaptırıma konu olmamıştır. | |||
Sosyal: İşgücü Uygulamaları ve İnsana Yakışır İş | ||||||
İstihdam | ||||||
LA1 | İstihdam türüne, iş sözleşmesine, bölgesine ve cinsiyete göre toplam işgücü. | Kısmen | Çalışanlarımız İçin Ürettiğimiz Değer | İstihdam türüne, iş sözleşmesine ve bölgesine göre toplam işgücü. | Uygulanamaz | Türkiye Finans insan kaynağı istatistiklerini cinsiyete, yaşa, kıdeme ve eğitim seviyesine göre tutmakta; istihdam türüne, iş sözleşmesine ve bölge bazında veri tutulmamaktadır. |
LA2 | Yaş grubuna, cinsiyete ve bölgeye göre personel devir hızı ve kurumdan ayrılanların toplam sayısı. | Kısmen | Çalışanlarımız İçin Ürettiğimiz Değer | Yaş grubuna, cinsiyete ve bölgeye göre personel devir hızı. | Uygulanamaz | Türkiye Finans personel devir hızı ve kurumdan ayrılanların toplam sayısını genel olarak hesaplamakta; yaş grubuna, cinsiyete ve bölgeye göre veri tutulmamaktadır. |
İşgücü/Yönetim İlişkileri | ||||||
LA4 | Toplu iş sözleşmeleri kapsamına giren çalışanların yüzdesi. | Tam | Türkiye Finans’ta toplu iş sözleşmesi uygulaması yoktur. Çalışanlar, kişisel olarak istihdam edilmekte ve Türkiye’de çalışma hayatını düzenleyen mevzuat kapsamındaki haklar eksiksiz sağlanmaktadır. | |||
LA5 | Toplu sözleşmelerde belirtilip belirtilmediği de dâhil olmak üzere, önemli operasyonel değişikliklerde uygulanan asgari ihbar süresi. | Tam | Banka, işten çıkarma uygulamalarına başvurmamaya büyük özen göstermektedir. Buna karşılık, organizasyonel yeniden yapılanma veya işten çıkarmanın kaçınılmaz olduğunda durumlarda, Türkiye Finans işten çıkarılan çalışanın mümkün olan en az seviyede etkilenmesini gözetmektedir. Bu gibi durumlara ülkemizde geçerli olan yasaların öngördüğü ihbar sürelerine uyulmaktadır. | |||
İş Sağlığı ve Güvenliği | ||||||
LA7 | Yaralanma, meslek hastalıkları, kaybedilen günler ve işe devamsızlık oranları ve ölümle sonuçlanan iş kazalarının bölgelere ve cinsiyete göre dağılımı. | Kısmen | Raporlama döneminde ölümle veya yaralanma ile sonuçlanan bir iş kazası olmamıştır. İşe devamsızlık 35.269 gün olarak gerçekleşmiştir. | İlgili verilerin bölge bazlı dağılımı. | Uygulanamaz | Türkiye Finans devamsızlık istatistiklerini genel olarak hesaplamakta ancak bölge bazlı bir istatistik tutulmamaktadır. |
LA8 | Ciddi hastalıklarla ilgili olarak işgücü mensuplarına, ailelerine veya yerel halka yardım etmek üzere uygulanan eğitim, öğretim, rehberlik, hastalık önleme ve risk kontrol programları. | Tam | Türkiye Finans’ta iş yeri hekimi görev yapmaktadır. 2013 yılında 835 personel düzenli kontrolden geçmiş; 88 kişiye grip aşısı yapılmıştır. Diğer taraftan 732 çalışan, Banka özel sağlık sigortası kapsamında anlaşmalı bir hastanede, göz kontrolünden geçmiştir. 2013 yılında 1.299 Türkiye Finans çalışanına işyeri sağlık ve güvenlik eğitimi verilmiştir. | |||
Eğitim ve Öğretim | ||||||
LA10 | Çalışan kategorisine göre, çalışan başına düşen yıllık ortalama eğitim saatleri. | Kısmen | Çalışanlarımız İçin Ürettiğimiz Değer | Çalışan kategorisine göre eğitim saatleri. | Uygulanamaz | Türkiye Finans çalışan başına düşen yıllık ortalama eğitim saatlerini genel olarak hesaplamakta; çalışan kategorisi bazında istatistik tutulmamaktadır. |
Çeşitlilik ve Fırsat Eşitliği | ||||||
LA13 | Çalışanların cinsiyet, yaş grubu, azınlık grubu üyeliği ve diğer çeşitlilik göstergelerine göre dağılımı ve yönetişim organlarının kompozisyonu. | Tam | Türkiye Finans’ın İnsan kaynağı yapısı
- temel demografik veriler ve trendler Ayrıca bakınız (Yönetişim organları hakkında ek bilgiler) - Yönetim Kurulu için http://www.turkiyefinans.com.tr/tr/hakkimizda/faaliyetraporlari/2013/tr/m-2-1.html - Üst Yönetim için http://www.turkiyefinans.com.tr/tr/hakkimizda/faaliyetraporlari/2013/tr/m-2-2.html - İç Sistemler Kapsamındaki Birim Yöneticileri için http://www.turkiyefinans.com.tr/tr/hakkimizda/faaliyetraporlari/2013/tr/m-2-3.html |
|||
LA14 | Çalışan kategorisine göre erkek çalışanların kök ücretlerinin kadınlarınkine oranı. | Tam | Ücretlendirme performansın bir fonksiyonu olarak değerlendirildiğinden, Türkiye Finans’ta kadın ve erkek çalışanların ücretleri arasındaki farkları tespit eden bir mekanizma söz konusu değildir. | |||
Sosyal: İnsan Hakları | ||||||
Yatırım ve Satınalma Uygulamaları | ||||||
HR1 | İnsan hakları ile ilgili hükümler içeren veya insan hakları taramasından geçen önemli yatırım anlaşmalarının yüzdesi ve toplam sayısı. | Tam | Türkiye Finans’ın kredilendirme süreçleri, müşterilerin faaliyetleri ile ilgili olarak geniş bir yelpazede (çevresel ve toplumsal konular da dahil) incelenmesini gerektirmektedir. Raporlama döneminde, Banka’nın bilgisi dahilinde, insan hakları konusunda taramaya/incelemeye tabi tutulmuş bir müşteri olmamıştır. | |||
HR2 | İnsan hakları ve alınan önlemler konusunda taramadan geçen önemli tedarikçilerin ve yüklenicilerin yüzdesi. | Tam | Türkiye Finans’ın tedarik uygulamaları, tedarikçi ve yüklenicilerin insan haklarına ilişkim olarak Türkiye’de yürürlükte olan kanun ve mevzuata uyumunu gerektirir. Raporlama döneminde, Banka’nın bilgisi dahilinde, bu konularda incelemeye tabi tutulmuş tedarikçi ve yüklenici olmamıştır. | |||
Ayrımcılık Yapmama | ||||||
HR4 | Ayrımcılık konusunda toplam vaka sayısı ve alınan önlemler. | Tam | Ayrımcılık vakası raporlanmamıştır. | |||
Örgütlenme Özgürlüğü ve Toplu Sözleşme | ||||||
HR5 | Örgütlenme özgürlüğünü kullanma ve toplu sözleşme yapma haklarının önemli ölçüde risk altında olabileceği operasyonlar ve bu hakları desteklemek üzere alınan önlemler. | Tam | Türkiye Finans, anayasal bir hak olan sendikalaşmaya saygı duymaktadır. Raporlama döneminde Banka’da herhangi bir sendikal faaliyet ve toplu iş sözleşmesi söz konusu olmamıştır. | |||
Çocuk İşçiliği | ||||||
HR6 | Çocuk işçiliği vakaları açısından önemli risk içerdiği belirlenen operasyonlar ve çocuk işçiliğinin ortadan kaldırılmasına yönelik olarak alınan önlemler. | Tam | Raporlama döneminde çocuk işçiliği vakasına rastlanmamıştır. Türkiye Finans, gerek kendi işinde gerekse müşteri ve tedarikçilerinde çocuk işçi kullanımını kesinlikle kabul etmemektedir. Buna ek olarak, çocuk işçi çalıştırdığı tespit edilen müşterilere kredi kullandırılmayacaktır. | |||
Zorla veya Zorunlu Tutarak Çalıştırma | ||||||
HR7 | Zorla veya zorunlu tutarak çalıştırma vakaları açısından önemli risk içerdiği belirlenen operasyonlar ve zorla veya zorunlu tutarak çalıştırmanın ortadan kaldırılmasına yönelik olarak alınan önlemler. | Tam | Raporlama döneminde zorla veya zorunlu tutarak çalıştırma vakasına rastlanmamıştır. Türkiye Finans, gerek kendi işinde gerekse müşteri ve tedarikçilerinde zorla ve zorunlu tutarak çalıştırmayı kesinlikle kabul etmemektedir. Buna ek olarak, zorla ve zorunlu tutarak çalıştırma vakası tespit edilen müşterilere kredi kullandırılmayacaktır. | |||
Sosyal: Toplum | ||||||
Yerel Halk | ||||||
SO1 | Pazara giriş, işletme ve çıkış da dâhil olmak üzere, operasyonların yerel halk üzerindeki etkilerini değerlendiren ve yöneten tüm programların ve uygulamaların niteliği, kapsamı ve etkinliği | Tam | Türkiye Finans yeni şube açmadan veya şube kapatmadan önce detaylı bir fizibilite gerçekleştirir. Banka’nın hedefi, fizibilite bulgularının ışığında, tüm paydaşlarının menfaatine dengeli bir yaklaşımla hareket etmektir. | |||
FS13 | Az nüfuslu veya ekonomik olarak gelişmemiş bölgelerdeki hizmet noktaları | Tam | Türkiye Finans’ın Türkiye’nin farklı illerinde 250 şubesi vardır. Banka’nın hizmet sunduğu noktalar arasında büyük metropollerin yanı sıra ülkenin farklı bölgelerinde küçük şehirler de vardır. | |||
FS14 | Engellilerin finansal hizmetlere erişimini geliştirmeye yönelik inisiyatifler | Tam | Müşterilerimiz İçin Ürettiğimiz Değer | |||
Yolsuzluk | ||||||
SO2 | Yolsuzlukla ilgili riskler yönünden analiz edilen işletme birimlerinin yüzdesi ve toplam sayısı | Tam | Raporlama döneminde, teftiş çalışmaları kapsamında Banka’nın tüm birimleri teftiş edilmiştir. | |||
SO3 | Kurumun yolsuzluğu önleme politika ve prosedürleri konusunda eğitim alan çalışanların yüzdesi | Tam | 2013 yılında 6.483 Türkiye Finans çalışanı, 88 farklı yolsuzluğu önleme ve uyum, vb. eğitim programlarına katılmışlar ve 181,50 saat eğitim almışlardır. | |||
SO4 | Yolsuzluk vakalarına karşı alınan önlemler | Tam | 2013 yılında herhangi bir yolsuzluk vakasına rastlanmadığından önlem alınması ihtiyacı doğmamıştır. | |||
Kamu Politikası | ||||||
SO5 | Kamu politikaları hakkında tutum ve kamu politikası geliştirmeye ve lobi faaliyetlerine katılım. | Tam | Türkiye Finans kamu politikaları ve kamu politikası geliştirme faaliyetleri içinde yer almamaktadır. Diğer taraftan Banka, sektörün diğer katılımcılarının görüşlerini almaya ve iş ortamını yapıcı bir yapıcı bir yaklaşımla şekillendiremeye odaklıdır. Türkiye Finans, Türkiye Katılım Bankaları Birliği (TKBB)’nin aktif bir üyesidir. | |||
Uyum | ||||||
SO8 | Yasa ve yönetmeliklere uyulmaması nedeniyle kesilen önemli cezaların parasal değeri ve parasal olmayan yaptırımların toplam sayısı | Tam | Raporlama döneminde yasa ve yönetmeliklere uyulmaması nedeniyle kesilen önemli parasal ceza bulunmamaktadır. | |||
Sosyal: Ürün Sorumluluğu | ||||||
Müşteri Sağlığı ve Güvenliği | ||||||
PR1 | İyileştirilmek üzere ürünlerin ve hizmetlerin sağlık ve güvenlik etkilerinin değerlendirildiği yaşam döngüsü evreleri ve bu prosedürlere tabi olan ana ürün ve hizmet kategorilerinin yüzdesi | Yok | Uygulanamaz | Türkiye Finans’ın ürün ve hizmetlerinin sağlık ve güvenlik üzerine etkileri söz konusu değildir. | ||
Ürün ve Hizmet Etiketlemesi | ||||||
PR3 | Prosedürlerin gerekli gördüğü ürün ve hizmet bilgilerinin türü ve bu bilgi gerekliliklerine tabi olan ana ürün ve hizmetlerin yüzdesi | Tam | Türkiye Finans sunduğu ürün ve hizmetler hakkında kanunların öngördüğü her türlü bilgiyi paylaşmaktadır. Banka, ilgili yasal uyarıları, ücret ve komisyonları gösterir cetvelleri ve yasal açıdan bağlayıcı dokümanları paylaşmaya mecburdur. Türkiye Finans, ayrıca, müşterilerinin piyasada sunulan benzer ürün ve hizmetleri kıyaslamalarına imkan tanıyacak objektif, şeffaf ve anlaşılabilir bilgi ve danışmanlık da vermektedir. | |||
FS16 | Hedef kitlesine göre finansal okur yazarlığı geliştirmeye yönelik inisiyatifler | Tam | Müşterilerimiz İçin Ürettiğimiz Değer | |||
Pazarlama İletişimi | ||||||
PR6 | Reklam, tanıtım ve sponsorluk da dâhil, pazarlama iletişimi ile ilgili yasalara, standartlara ve gönüllü kurallara bağlı kalmaya yönelik programlar | Tam | Türkiye Finans, finansal ürün ve hizmetler hakkında yürüttüğü pazarlama iletişimi faaliyetlerini yasalara tam uyum gözeterek gerçekleştirmektedir. | |||
Uyum | ||||||
PR9 | Ürün ve hizmetlerin tedariki ve kullanımı ile ilgili yasa ve yönetmeliklere uyulmaması nedeniyle kesilen önemli cezaların parasal değeri | Tam | Ürün ve hizmetlerin tedariki ve kullanımı ile ilgili yasa ve yönetmeliklere uyulmaması nedeniyle kesilen bir para cezası olmamıştır. |