Paydaşlarımız ve Paydaş Katılımı

Paydaş kitlesi ile olan ilişkilerin sürekli geliştirilmesi, Türkiye Finans’ın başarısında büyük rol oynamaktadır.

Paydaşlarla ilişkiler, etkin bir sürdürülebilirlik ve kurumsal sosyal sorumluluk stratejisinin belirlenmesi ve uygulanabilmesi açısından önem taşır.

Paydaş kitlesi ile olan ilişkilerin sürekli geliştirilmesi, Türkiye Finans’ın başarısında büyük rol oynamaktadır.
Banka’nın paydaşları ile ilişkileri, kurumsal strateji önceliklerinin belirlemesine ve politikaların geliştirmesine yardımcı olmaktadır. Bu ilişkiler kapsamında Banka, ekonomik ortamın sunduğu sürdürülebilir gelişme fırsatlarını tanımlamakta ve geliştirdiği işbirlikleriyle ekonomik gelişmeye katkısını artırmaktadır.

Paydaşları ile olan ilişkileri, Türkiye Finans’ın piyasada ve sektöründe nasıl algılandığı kadar marka bilinirliği ve farkındalık gibi konularda da çok değerli bir bilgi kaynağı oluşturmaktadır.

Türkiye Finans paydaşlarının dördünü logosuna dahil etmiştir.

Türkiye Finans’ın logosu, dört taç yapraklı bir çiçekten oluşmaktadır.

Türkiye Finans logosunun taç yaprakları

  • Müşteriler
  • Çalışanlar
  • Pay sahipleri
  • Toplumu

temsil etmektedir.

Bu dört paydaş grubu, Türkiye Finans’ın temel menfaat sahipleridir. Bu grupların menfaatleri, amblemde ifade edildiği şekilde, merkezde yer alan ortak havuzda toplanmaktadır.

Tedarikçiler ile resmi ve düzenleyici kurumlar Türkiye Finans’ın diğer paydaşlarıdır.

Türkiye Finans’ın temel paydaş grupları hakkında

Müşteriler: Türkiye Finans faaliyetlerindeki temel amacın yeni ve sadık müşteriler kazanmak olduğu görüşündedir. Bu nedenle Banka, müşteri memnuniyetinin, faaliyetlerindeki başarının ve saygınlığın tesis edilmesinin temelinde yatan en önemli unsurlarından biri olduğuna inanmaktadır.

Çalışanlar: Türkiye Finans çalışanları, Banka’nın piyasalar, müşteriler ve tedarikçiler karşısındaki yüzünü oluşturur. Banka, profesyonel bankacı olmak isteyen iyi eğitim görmüş, nitelikli ve yetenekli bireyleri bünyesine dâhil etmek için tercih edilen bir adres olmayı amaçlamaktadır. Banka yetenekli çalışanlarına, müşterilerine uygun bir biçimde hizmet vermeleri ve faydalı önerilerde bulunmaları için gereken eğitimi ve kaynakları sağlamayı taahhüt etmektedir. Türkiye Finans, bunun da ötesinde, çalışanlarına iddialı gelişim fırsatları ile rekabetçi ve piyasaya dayalı ücretler sağlamaya da önem vermektedir.

Pay Sahipleri: Türkiye Finans, menfaat sahibi değerini üretmeye odaklı bakış açısının bir parçası olarak, pay sahibi değerini en üst düzeye çıkarmayı hedeflemektedir.

Pay sahipleri Banka açısında önemli bir menfaat grubunu oluşturmakta; kâr, üretilen ve paylaşılan değerlerin en önemli unsurlarından biri olarak ortaya çıkmaktadır. Ancak kâr değer üretme sürecini yönlendiren bir faktör olmaktan daha çok bu sürecin bir sonucudur.

Türkiye Finans menfaat sahipleri için değer üretmenin, pay sahipleri için değer üretmek olduğuna inanmaktadır.

Müşterilerin satın almak isteyeceği ürünleri ve hizmetleri oluşturmadan, çalışanlarının yer almak isteyeceği iş olanaklarını sunmadan, tedarikçilerle şirketlerin sahip olmak isteyebilecekleri ilişkileri kurmadan ve toplum içerisinde iyi birer vatandaş olmadan hedeflenen değer üretilemez.

Menfaat sahibine dayalı bu yaklaşım, müşteri-odaklı bir banka olarak, Türkiye Finans’ın en değerli varlığı olan itibarını korumanın da temelini oluşturmaktadır.

Toplum: Türkiye Finans kurumsal sosyal sorumluluğa inanmakta ve sorumlu bir kurumsal vatandaş olarak faaliyetlerini sürdürmektedir. Kurumsal vatandaşlık ruhu, toplumdan kazanç sağlayan bir şirketin toplumun gelişmesine de katkıda bulunma yükümlülüğüne sahip olmasını öngörür.

Türkiye Finans, üyesi olduğu topluma saygı duymakta ve çok yönlü değer katmaya yönelik çalışmalar yürütmektedir.
Türkiye Finans, topluma katkının önemli bir aracı olan bağış politikalarını oluşturmuş bulunmaktadır. Bankaların bağışları düzenlemelere tabi olduğundan, Türkiye Finans bağış politikasını ilgili yasa ve yönetmeliklere uygun olarak hazırlamıştır.

Paydaşları ile olan ilişkileri, Türkiye Finans’ın marka bilinirliği ve farkındalık gibi konularda çok değerli bir bilgi kaynağı oluşturmaktadır.

Türkiye Finans’ın diğer paydaşları

Resmi ve düzenleyici kurumlar: Resmi ve düzenleyici kurumlar önemli bir menfaat sahibi grubudur. Türkiye’de bankacılık sektörü, BDDK, TMSF, Hazine Müsteşarlığı, TCMB, SPK ve ilgili bakanlıklar ile diğer düzenleyici kurum ve kuruluşlar tarafından düzenlenmekte, izlenmekte ve denetlenmektedir.

Türkiye Finans bu kurumlar ile kanun ve mevzuatlarda öngörülen raporlama yükümlülükleri ve diğer bilgi akışları gereği düzenli bir iletişim içindedir. Banka, ülkemizde bankacılık sektörünü düzenleyen yasalara ve yönetmeliklere eksiksiz uyum sağlayarak mali sistemin güvenlik ve sağlamlığına katkıda bulunmak amacıyla faaliyetlerini düzenlemektedir.

Türkiye Finans, katılım bankacılığı sektörü ile tüm endüstride sürdürülebilir bir büyümenin ve sürekli bir başarının sağlanması için gerekli çerçevenin oluşturularak finansal istikrarın sağlanması için, düzenleyici kurumlar tarafından çeşitli menfaat sahipleri arasındaki dengelerin tesis edilmesine yönelik düzenleme ve aktiviteleri desteklemektedir.

Tedarikçiler: Türkiye Finans tedarikçileri ile sağlam, güvenilir, yasalara uyumlu ve uzun vadeli ilişkiler kurmaya odaklıdır. Banka, bu kapsamda tedarikçilerle ilişkilerinde BDDK tarafından konulan kurallara uygun davranmaktadır. Bu, bankanın güvenlik ve yemek gibi dışarıdan temin ettiği hizmetleri de kapsamaktadır.

Paydaşlarımızla Diyaloğumuz ve Öncelikler

 

Diyaloğumuz

Öncelikleri

Türkiye Finans’ın temel paydaşları

Müşterilerimiz

Günlük

• Küresel finansal kriz ve Türkiye ekonomisi
• Katılım bankacılığı
• Etik değerler
• Müşteriye sunulan değer
• Bilgi paylaşımı ve danışmanlık faaliyetleri
• Gizlilik
• ADK’ların geliştirilmesi
• Teknoloji

Çalışanlarımız

Günlük

• Performans yönetimi, ücretlendirme ve çalışma koşulları
• Eğitim çalışmaları

Pay Sahipleri

Günlük

• Hisse getirisinin geliştirilmesi
• Kurumsal itibar ve pazar varlığının güçlendirilmesi

Toplum

Günlük

• Değerleri korumak, geliştirmek ve yarınlara aktarmak
• Farklı projelerle topluma değer katmak

Türkiye Finans’ın diğer paydaşları

Düzenleyici Kurumlar

Günlük

• Yasalara tam uyum
• Sektörel diyalog ve işbirliği

Tedarikçiler

Günlük

• Uzun vadeli, saygıya dayalı ilişkiler
• Yasalara tam uyum

Temmuz 2013
LACP (League of American Communications Professional) 2012 Vision Awards; Banka Faaliyet Raporları kategorisinde Bronz Ödül

Kurumsal iletişim faaliyetleri – Paydaşlarla diyaloğun önemli bir boyutu

Türkiye Finans 2013 yılında 360 derece sürekli iletişim stratejisi çerçevesinde yoğun iletişim çalışmalarını sürdürmüştür.

Banka, yıl boyunca 90 kez iletişim faaliyeti gerçekleştirmiştir. Bu kapsamda TV, radyo, internet, gazete, dergi, açıkhava, stadyum ve diğer mecralarda ürün, hizmet ve destek çalışmalarına ilişkin mesajları, sistematik bir yaklaşımla başta müşterileri olmak üzere tüm paydaşlarıyla yoğun olarak paylaşmıştır.

2013 yılı içinde yazılı basında Türkiye Finans hakkında çıkan haber sayısı 2011’e oranla %92, 2012’ye oranla %54 artış göstermiştir. Türkiye Finans basın tarafından sıkça görüşüne başvurulan bankalar arasına girmiştir.

Banka yıl boyunca çok sayıda saha etkinliği gerçekleştirmiş, Banka’nın ve ürünlerinin tanıtımı, bilinirliği ve itibarının artırılmasına yönelik çalışmalar yapılmıştır.

Yıl içinde iki kere yapılan Kurumsal Marka Algısı ve Reklam Etki Araştırma sonuçları kapsamında 2012 yılına göre müşteriler ve özellikle potansiyel müşteriler nezdinde Banka’nın bilinirliği, beğeni düzeyi ve reklamlarına rastlanma oranının önemli ölçüde arttığı tespit edilmiştir.

Banka’nın 2012 yılı Faaliyet Raporu, uluslararası LACP (League of American Communications Professional) 2012 Vision Awards yarışmasında Banka Faaliyet Raporları kategorisinde Bronz Ödül kazanmıştır (Temmuz 2013).

Dijital iletişim-sosyal medya alanındaki çalışmalar kapsamında Banka’nın Dijital Check-Up’ı yapılmış, bunun sonucunda Türkiye Finans Dijital İletişim Yol Haritası çıkartılmıştır. Sosyal medya hesaplarının yeniden yapılandırılması ve konumlandırması amacıyla gerekli analiz ve planlamalar yapılmıştır; Kurumsal İletişim Müdürlüğü bünyesinde Dijital Pazarlama ve Sosyal Mecra Servisi kurularak 2014 yılı başında çalışmalara başlanmıştır.