Navigasyonu görüntüle İçeriği görüntüle

Sıkça Sorulan Sorular

Mobil SMS Şifre’yi nasıl kullanırım?

​​​İnternet ve Mobil Şube girişlerinde kullanılabileceği gibi alıcı tanımlama işlemlerinde, daha önce transfer yapılmamış bir hesaba para transferi yapıldığında veya ödeme emri verildiğinde de seçimlik olarak kullanılabilmektedir. Güvenlik Ayarlarım / Mobil SMS Şifre menüsünden tanımlamalarınızı yapabilirsiniz.​

Gelen şifreyi göndermem mi gerekiyor?

​​​İnternet ve Mobil Şube girişlerinizde; cep telefonunuza gelen tek kullanımlık şifrenizi “Müşteri No”, “Parola” ve “Kullanıcı Kodu” bilgilerinin girildiği ekrandan sonra açılan 2.ekranda “Şifre” alanında girmeniz gerekmektedir. İşlem onaylarınızda kullanmanız halinde ise Mobil SMS Şifre ekranında yazarak onay tuşuna basmanız yeterlidir.​

Her bir Mobil Şifre ne kadar süre geçerlidir?

​​​Cep telefonunuza gelen Mobil SMS Şifre 3 dakika için geçerlidir. Mobil SMS Şifre bu süre sonunda geçersiz hale gelir.​

Mobil SMS Şifre seçmiş olmama rağmen şifre SMS’leri telefonuma ulaşmıyor?
  • ​​​Bunun nedeni cep telefonunuzun “bulk” türü SMS’lere kapalı olması ya da mesaj alma limitinin dolmuş olmasından kaynaklanıyor olabilir.
  • Bulk türü SMS’leri alabilmek için GSM operatörünüzün Müşteri Hizmetlerini arayarak hattınız hakkında bilgi alabilir ve kısıtlamayı kaldırabilirsiniz. 
Mobil SMS Şifre ile Mobil İmza aynı cep telefonu üzerinde kullanılabilinir mi?

​​​​Mobil İmza kullanmak istiyorum seçeneğini seçmiş müşterilerimiz aynı numara ile Mobil SMS Şifre’yi kullanamaz.​

Numaram yanlış çıkıyor.

​​​Mobil SMS Şifre ekranında farklı bir numara görünüyorsa Şubenize giderek revize edebilirsiniz.​

Telefonuma gelen Mobil SMS Şifre'mi görmeden yanlışlıkla sildim.

​​​​Mobil SMS Şifre’yi girmeniz gereken ekranda 3 dakikalık zaman sınırlama vardır. Sürenin dolması ile şifrenizin kullanım süresi sona erer ve pasif konumda olan “Mobil SMS Şifre Gönder” butonu aktif hale gelir. Butona tıklayarak telefonunuza yeni bir şifre gönderilmesini sağlayabilirsiniz.​

Hangi operatörlerde kullanabilirim?

​​​​Mobil SMS Şifre’yi Türkiye’deki tüm GSM operatörleri ve yurt dışında kullandığınız operatörünüz ile kullanabilirsiniz.​

Cep telefonumun herhangi bir özelliği olması gerekir mi?

​​​Mobil SMS Şifre kullanmak için kısa mesaj servisine (SMS) açık bir telefonun kullanılması yeterlidir.​

Gelen şifreyi göndermem mi gerekiyor?

​​​Cep telefonunuza gelen şifrenizi İnternet Şubesinde açılan Mobil SMS Şifre ekranına girerek, onay tuşuna basmanız yeterlidir.​

Her bir Mobil SMS Şifre ne kadar süre geçerlidir?

​​​​Cep telefonunuza gelen Mobil SMS Şifre oturumunuz açık ise, Mobil SMS Şifre ekranına geldikten sonra 3 dakika için geçerlidir. Mobil SMS Şifre bu süre sonunda geçersiz hale gelir.​

Yurt dışında kullanabilir miyim?

​​​​Yurtdışında kullandığınız operatörünüz ile Mobil SMS Şifre’yi kullanabilirsiniz. Ayrıca yurtdışında Türkiye’de kullandığınız GSM operatörünüz üzerinden de Mobil SMS Şifre’yi rahatça kullanabilirsiniz.​

Ücretlendirme nasıl olur?

​​Mobil SMSŞifre için müşterilerimize herhangi bir ücret yansıtılmaz.​

Cep telefonu numaramı değiştirdim ne yapmam gerekir?

​​​Bankamız Sisteminde kayıtlı cep telefonu numaranızı güncellemek için Şubenize uğramanız yeterlidir.​

SIM Kartımı Değiştirdim Ne Yapmalıyım?

​​​SIM kartınızı değiştirmeniz durumunda güvenliğiniz için tek kullanımlık şifre içeren "Mobil SMS Şifre" ve "3D Secure" şifrelerinin gönderimi blokelenmektedir. İnternet Şubesi ve Mobil Şube'ye girişte gönderilen tek kullanımlık "Mobil SMS Şifrenin​" tekrar iletilebilmesini sağlamak için;

  • Türkiye Finans ATM'lerinde, Diğer İşlemler menüsü - Cep Telefonu Doğrulama adımından,
  • Şubelerimizden, Cep Telefonu Doğrulama işleminizi gerçekleştirerek tek kullanımlık şifre blokenizi kaldırabilirsiniz.