2013 yılı ürün-hizmet tanıtımlarımızdan

Türkiye Finans'ta 2013 Yılı Faaliyetlerinin ve Sonuçlarının Değerlendirilmesi

Türkiye Finans, müşteri tabanını genişleterek ürün penetrasyonunu artırma, müşteri kazanımı ve bağlılığı temelinde kalıcı ilişkiler kurma ve mevcut müşterileriyle ilişkilerini derinleştirerek müşterilerin ana bankası olma ilkeleriyle stratejilerini belirlemektedir.

Toplanan fonlarda %32 büyüme sağladık.

Türkiye Finans, müşteri odaklı yaklaşımı, büyüyen şube ağı ve genişleyen müşteri kitlesi ile oluşturduğu güçlü ilişkiler sonucunda 2013 yılında 15 milyar TL’ye ulaştırdığı toplanan fonlarda %32 oranında büyüme sağlamıştır.

Önceliğimiz kullandırılan fonlarla reel sektöre sürekli destektir.

Türkiye Finans 2013 yılında da topladığı fonların yasal yükümlülükler dışında kalan kısmını, reel sektöre destek misyonu kapsamında müşterilerine fon olarak kullandırmıştır. Kullandırılan nakdi fon toplamı (finansal kiralama dahil) 2012 yılsonuna göre yaklaşık %40 artışla 18,3 milyar TL’ye yükselmiştir.

Reel sektöre odaklı katılım bankacılığında aktiflerin kullandırılan fona dönüşümü önemli bir göstergedir. Banka’nın kullandırılan fonlar/toplam aktif oranı 2013 yılsonu itibarıyla %73 olarak gerçekleşmiş olup, söz konusu durum güçlü bir kredilendirme faaliyetini işaret etmektedir. Diğer taraftan 2013 yılında Banka’nın gayrinakdi kredi portföyünde 2013 yılsonuna göre %25 büyüme gerçekleşmiş ve 9 milyar TL büyüklüğe ulaşılmıştır.

Türkiye Finans’ın fon kullandırımındaki temel stratejisi riskin tabana yayılmasıdır.

Türkiye Finans’ın müşteri başına riski düşük düzeydedir. Risk konsantrasyonuna bakıldığında en yüksek riske sahip ilk 10 müşterinin kullandırılan fonlardaki payı %5, ilk 20 müşterinin payı ise %8’dir. Bu oranların %10’un altında kalması risk yoğunlaşması bulunmadığının önemli bir göstergesidir.

Diğer yandan, Banka’nın ilk büyük 100 ve 200 kredi müşterisinden olan risklerinin toplam nakdi krediler portföyü içindeki payı %13,88 ve %20,34’tür (31 Aralık 2012: %14,04 ve %20,69).

Türkiye Finans’ta sektörel bazda risk yoğunlaşması düşük seviyededir. Banka büyüme potansiyeline sahip, ödeme sorunu yaşamayan sektör ve firmalarla oluşturduğu sağlıklı portföy yapısını koruma kararlılığındadır. Banka’nın sektör ortalaması üzerinde gerçekleşen büyüme ivmesine karşın 2012 yılında % 2,8 olan takipteki krediler oranı 2013 yılında %2,4’e düşmüştür. Bu oran, bankacılık sektörünün ve katılım bankaları ortalamasının altındadır. Takipteki krediler oranı, Türkiye Finans’ın aktif kalitesini ve büyümesini sağlam temellere dayandırdığını göstermekte ve Banka’nın rekabet üstünlüğünü pekiştirmektedir.

9 milyar TL
2013 yılında nakdi fon kullandırımında Ticari Bankacılık’ta %37, Kurumsal Bankacılık’ta %26 ve Ticari/Kurumsal toplamında %33 büyüme ile 9 milyar TL’ye ulaşılmıştır.

Ticari/Kurumsal Bankacılık’ta dengeli büyümeyi sürdürüyoruz.

Türkiye Finans, Ticari/Kurumsal Bankacılık faaliyetleri kapsamında, yıllık net satışları 15 ile 150 milyon TL arası olan müşterilere Ticari, 150 milyon TL üzeri cirosu olanlar için ise Kurumsal Bankacılık çatısı altında hizmet vermektedir.

Türkiye Finans, müşteri tabanını genişleterek ürün penetrasyonunu artırma, müşteri kazanımı ve bağlılığı temelinde kalıcı ilişkiler kurma ve mevcut müşterileriyle ilişkilerini derinleştirerek müşterilerin ana bankası olma ilkeleriyle stratejilerini belirlemektedir.

Banka farklı sektörlerde faaliyet gösteren 25 bini aşkın müşterisine ilişki bankacılığında uzman, nitelikli kadrosu ile ulaşmaktadır. İstanbul ve Ankara’daki toplam 2 kurumsal bankacılık şubesi, Türkiye genelinde 120 şubede görev yapan 150 ticari müşteri ilişkileri yöneticisi ve 65 müşteri hizmetleri yetkilisi ile butik çözümler üreten Banka müşterilerin öncelikli tercihi olmak hedefiyle çalışmaktadır.

İç ve dış müşteri deneyimlerini süreçlerine yansıtan Türkiye Finans, müşteri memnuniyetini üst düzeyde tutarak, zengin ürün yelpazesi, hızlı çözümleri ve hizmet kalitesi ile 2013 yılında da ticari/kurumsal segmentteki fon kullandırımında artış sağlamıştır.

2013 yılında nakdi fon kullandırımında Ticari Bankacılık’ta %37, Kurumsal Bankacılık’ta %26 ve Ticari/Kurumsal toplamında %33 büyüme ile 9 milyar TL’ye ulaşılmıştır.

Finansal kiralamada ise aynı dönemde Ticari Bankacılık %198, Kurumsal Bankacılık %169 büyüme kaydetmiş, Ticari/Kurumsal Bankacılık toplam riski ise %190 artışla 538 milyon TL olarak gerçekleşmiştir.

Banka’nın bu segmentteki gayrinakdi kredileri 2013 yılında bir önceki yıla göre %23 büyüme ile 6,8 milyar TL’ye ulaşmıştır. İhracatçılara, ihracata yönelik üretim yapan imalatçılara ve yurtdışında faaliyet gösteren müteahhit ve girişimcilere kısa, orta ve uzun vadeli Türk Eximbank kredilerinde 488 milyon dolar gayrinakdi kredi ile aracılık eden Türkiye Finans ülkemiz ihracatına destek vermeyi sürdürmüştür.

Dış ticaret bankası özelliğimizi ön plana çıkarmayı hedefliyoruz.

Türkiye Finans, stratejik önceliklerinden olan ticari/kurumsal müşterilerin dış ticaret işlemlerinden artan oranda pay alma ve işlem hacmini artırma doğrultusunda 2013 yılında güçlü adımlar atmıştır. Dış ticaret müşterilerinin beklentilerini karşılamaya yönelik çözümler üreten Banka, mevcut ürün/hizmetlerin süreçlerini iyileştirirken, eğitimler organize ederek bu alanda kaydedilen gelişimleri pazarlama ekipleriyle paylaşmıştır.

Dış ticaret bankası özelliğini ön plana çıkaracak hizmetleri çeşitlendirme yönünde hareket eden Türkiye Finans, dış ticaret finansmanını destekleyen Saudi Export Program (SEP), International Islamic Trade Finance Corporation (ITFC), Islamic Development Bank (IDB), GSM ve Eximbank gibi nitelikli kredi alternatiflerini etkin şekilde kullanarak uzman dış ticaret danışmanlık hizmetlerini müşterilerine sunmaktadır.

Ürün gamımızı genişletmeyi sürdürüyoruz.

Müşteri deneyiminden elde edilen veriler çerçevesinde 2013 yılında ticari/kurumsal segmentte yeni ürün lansmanları gerçekleştirilmiştir:

  • Yoğun dış ticareti olan müşterilere yönelik Uluslararası Finans Paketi,
  • Enerji sektöründe faaliyet gösteren ve/veya enerji maliyetleri yüksek olan müşterilerine yönelik Lisanssız Yenilenebilir Enerji Paketi,
  • Mevcut müşterilerin aktivasyonunu artırmak için Müşteri Sadakat Paketi,
  • Banka’ya kazandırılan yeni müşterilerin aktivasyonuna yönelik Hoşgeldiniz Paketi.

Nakit Yönetimi alanında Ticari İş Ailesi çatısı altında Ticari Kart ve Doğrudan Tahsilat Sistemi (DTS) hizmetleri verilmektedir.

2013 yılında Türkiye Finans, mevcut ürün ve hizmetlerle ulaştığı müşteri tabanını genişleterek ve pazar paylarını ileri taşıyarak bu alandaki gelirlerini sürdürülebilir kılmıştır.

Ticari Kart anlaşması yapılan ana firma sayısı 2012 yılında 11 iken 2013 yılında 14’e, alt bayi sayısı 38’den 43’e çıkmıştır.

DTS kapsamında anlaşma yapılan ana firma sayısı 15’ten 29’a, alt bayi sayısı ise 101’den 183’e, tahsis edilen DTS limiti 46 milyon TL’den 95 milyon TL’ye, işlem hacmi ise 109 milyon TL’den 240 milyon TL’ye yükselmiştir.

Ayrıca müşterilerin vergi ve SGK tahsilatlarında bir önceki yıla oranla %109’luk artış sağlanarak 1 milyar TL’ye ulaşılmıştır. Ödeme sistemleri alanında ise alternatif çözümler üretilerek, müşteriler ile bu alanda oluşturulan iş ortaklığının geliştirilmesine devam edilmektedir. Bu kapsamda POS kullanan ticari/kurumsal müşteri sayısı %5 artış ile 676’ya, POS cirosu %6 oranında artışla 594,3 milyon TL’ye ulaşmış, bu alandaki gelir ise %151 artış ile 472 bin TL olarak gerçekleşmiştir.

Kurumsal Bankacılık Saha Yapılanması projesini tamamladık.

2013 yılında Çoklu Kanal Stratejisi ve Müşteri Deneyimini İyileştirme teması altında konumlandırılan Kurumsal Bankacılık Saha Yapılanması projesi tamamlanmış olup 2014 yılı ile beraber uygulamaya konulacaktır. Bu proje kapsamında faaliyet göstermekte olan Başkent ile Kozyatağı Kurumsal Şubeleri’nin dışında İstanbul’da 2 adet yeni kurumsal şube açılması (Boğaziçi ve Trakya) ve kurumsal müşteri potansiyeli yüksek olan 10 ilde kurumsal temsilcilik açılması planlanmıştır. Projenin tamamlanmasıyla 46 kişilik saha satış kadrosuyla 7.600 adet kurumsal müşterinin yaklaşık %95’ine özel, doğrudan ve kaliteli hizmet sunulması amaçlanmıştır.

%30 artış
KOBİ ve İşletme segmentinde müşteri sayısı 2012 yılına göre %30’luk artışla yaklaşık 243 bine ulaşmıştır.

Girişimci Bankacılık ile KOBİ ve mikro işletmelerin her zaman yanındayız.

Türkiye ekonomisinin lokomotifi olan KOBİ ve işletmelere değer yaratmak misyonuyla müşteri odaklılık, proaktiflik ve mobilite prensipleri ekseninde Girişimci Bankacılık faaliyetlerini yoğunlaştıran Türkiye Finans, müşteri kitlesine finansal destek, bilgi ve danışmanlık sunmaktadır.

Girişimci İş Ailesi nakdi fon kullandırımında bir önceki yıla göre %65 artışla 4,9 milyar TL, gayrinakdi fon kullandırımında bir önceki yıla göre %35’lik artışla 2,6 milyar TL’lik hacme ulaşmıştır.

Resmi KOBİ tanımına göre ise 2013 yılsonu itibarıyla Girişimci Bankacılık risk büyüklüğü 7,7 milyar TL’ye ulaşmıştır. Banka’nın KOBİ kredilerinde katılım bankaları içerisindeki payı %27, bankacılık sektöründeki payı ise %2,8 olarak gerçekleşmiştir.

KOBİ ve işletmelerin her türlü makine, teçhizat vb. yatırım araçları ihtiyacına destek sağlayan Türkiye Finans Girişimci Bankacılık kapsamında bir önceki yıla göre %129’luk artışla 234,9 milyon TL’lik finansal kiralama işlemi gerçekleştirmiştir.

KOBİ ve İşletme segmentinde tabana yayılarak müşteri kitlesini genişletme ve yeni müşteri kazanma hedefi doğrultusunda 2013 yılında 250 şubede toplam 526 kişiden oluşan güçlü ekibi ile yürütülen çalışmalar sonucunda müşteri sayısı 2012 yılına göre %30’luk artışla yaklaşık 243 bine ulaşmıştır.

İşletme bankacılığıyla KOBİ portföyünde tabana yayılmak

Ölçekleri kadar yönetim yapıları ve ihtiyaçlarıyla da ticari ve kurumsal müşterilerden farklılaşan esnaf ve küçük ölçekli işletmelerin finansal ihtiyaç ve taleplerine hızlı, yenilikçi ve rekabetçi çözümler sunmak ve KOBİ portföyünde tabana yayılmak için 2013 yılının Ocak ayında İşletme Bankacılığı Müdürlüğü kurulmuştur.

İşletme Bankacılığı Segmentinde yer alan yaklaşık 136 bin esnaf ve küçük ölçekli müşteriye 2013 yılı içerisinde 191 milyon TL nakdi, 61 milyon TL gayrinakdi destek sağlanmıştır.

Kredilendirmede etkin süreçler

2013 yılının ilk yarısında devreye alınan “Micro Scoring” projesi ile yıllık cirosu 500 bin TL’nin altındaki esnaf ve işletmelerin 50 bin TL’ye kadar olan kredi taleplerinin daha hızlı ve etkin kredi değerleme süreçleri ile karşılanması hedeflenmiştir.

2013 yılı içerisinde 50 bin TL altındaki toplam 3,7 bin kredi başvurusu anında sonuçlandırılmıştır. Bu sayede müşterilerine çok daha hızlı hizmet etme fırsatı yakalayan Banka, 2014 yılında 250 bin TL’ye kadar olan kredi taleplerini de “Micro Scoring – 2” uygulaması kapsamına alarak daha fazla müşteriye anında hizmet etmeyi, iş sürelerinin azaltılmasını, müşteri hizmet ve kredi tahsis kalitesinin artırılmasını amaçlamaktadır.

Ayrıca 2013 yılı içinde uygulamaya alınan e-beyanname projesi ile müşteri mali bilgilerinin otomatik olarak sisteme aktarılarak fon tahsis süreçlerinin kısalması sağlanmıştır.

Faal Kart ticarete hız veriyor.

Geliştirdiği kartlı ürünler ile kolay erişilebilir ve hızlı olma özelliğini sürdürmeye devam eden Banka 2013 yılında çıkardığı Faal Kart ile işletmelerin 7/24 finansman ihtiyaçlarının karşılanmasını sağlamıştır.

“Ticarete Hız Veren Kart” mesajı çerçevesinde, esnaf ve işletmelerin ticari faaliyetleriyle ilgili mal ve hizmet alımlarının, anlaşılan taksit sayısı ve kâr payı üzerinden anında taksitlendirilmesini sağlayan Faal Kart’a şubeler vasıtasıyla yapılan başvurular anında sonuçlandırılmakta ve limitleri Faal Kart’a yüklenerek şubelerden müşterilere teslim edilmektedir. Müşteriler onaylanan limitle yurtiçindeki tüm POS’larda kartlarını hemen kullanabilmektedir.

Yaklaşık 7 bin müşteriye verilen Faal Kart ile 95 milyon TL ciro ve 56,7 milyon TL risk bakiyesine ulaşılmıştır. Faal Kart, müşteri başına ortalama 15 bin TL limit ve 9 bin TL risk bakiyesi ile tabana yayılma stratejisini destekleyen bir ürün olmuştur.

Katılım bankacılığında bir ilk kart olan Siftah Kart 2013 yılı Haziran ayında müşterilerin hizmetine sunulmuştur.

Katılım bankacılığında bir ilk daha: Siftah Kart

KOBİ’lere çek ve senet kullanmadan, peşin aldıkları mal ve hizmetleri taksitle ödeme imkanı sunarak nakit akışlarını daha düzenli ve güvenilir bir yapıya kavuşturabilmelerini sağlayan ve kurumsal finans desteğinin kart üzerinden sunulması özelliğiyle katılım bankacılığında bir ilk kart olan Siftah Kart 2013 yılı Haziran ayında müşterilerin hizmetine sunulmuştur. Peşin fiyatına alınan tüm mal ve hizmetleri anlaşılan taksit sayısına göre otomatik olarak taksitlendirebilmesi, müşterinin nakit akışına göre dilediği zaman taksit sayısını değiştirebilmesi, ek kart sahiplerinin limitlerinin ayrı ayrı belirlenebilmesi özellikleri ile müşterilere yüksek bir esneklik sağlayan Siftah Kart, 6 aylık süreçte 35,7 milyon TL üzerinde ciro hacmine ulaşmayı başarmıştır.

KOBİ’lere özel diğer kartlı çözümler

Müşterilere daha iyi hizmet verebilmek için Business Kart üzerinde yapılan geliştirmelerle, kredi kartlarının debit kart olarak da kullanılabilmesi sağlanmıştır. Yine 2013’te geliştirilen private puan özelliğiyle müşterilerin topladıkları puanları akaryakıt, uçak bileti gibi özel işlemlerde kullanılabilmeleri sağlanmıştır.

2013 yılında KOBİ ve işletmelerin kullanımına sunulan Paratik Ticari kart sayesinde müşteriler 7/24 diledikleri her an bankacılık işlemlerini ATM’lerden kolayca gerçekleştirebilmektedir. Yılsonu itibarıyla Paratik Ticari kart sayısı 45 bine ulaşmıştır.

Türkiye Finans Kobi Kart Koruma Planı ile KOBİ’lerin ve çalışanlarının şahsi ve ticari tüm kartlarını kayıp ve çalıntı durumlarında gerçekleşebilecek harcamalara, oluşabilecek olumsuz durumlarda karşı teminat altına alırken, ücretsiz asistans hizmetleri sunulmuştur.

Daha fazla güvence

2013 yılında; esnaf ve küçük ölçekli işletmelerin ihtiyaçlarına yönelik yeni ürün ve hizmetler hayata geçirilirken, mevcut ürün ve hizmetlerde de müşteri deneyimini iyileştirmeye yönelik çalışmalar yapılmıştır.

KOBİ’lere danışmanlık stratejimiz çerçevesinde sürdürülebilir büyümelerini sağlamak amacıyla özel olarak hazırlanan İşyerim Güvende, Limit Güvence, Çek Güvence ve Faal/Siftah Kart Güvence sigortaları yılın üçüncü çeyreğinde devreye alınmış ve oluşturulan 14 bin poliçe sayesinde müşteriler ticari faaliyetlerinde karşılaşabilecekleri tüm risklere karşı tam koruma altına alınmıştır.

Gülen Çiftçi Tarım Paketi

Yerel özelliklerin gözetildiği ve finansal kiralama projelerini de kapsayan Gülen Çiftçi Tarım Paketi revize edilerek çiftçilerin hizmetine sunulmuştur. Bu paralelde Banka’nın tarım kredilerinde aldığı pazar payını artırmaya yönelik başta Kırşehir ve Kırıkkale olmak üzere çeşitli illerde biçerdöver, traktör ve tarım ekipmanları satışı yapan kurumsal firmalar ile işbirliği çalışmaları yapılarak çiftçilere uygun vade ve kâr oranı ile finansman imkanı sunulmuştur. Yenilenen Gülen Çiftçi Tarım Paketi ile 2013 yılı içerisinde müşterilere 73 milyon TL’lik kredi desteği sağlanmıştır.

TESK ile işbirliği

Türkiye ekonomisinin önemli yapı taşlarından esnaf ve sanatkârların bir araya geldiği, ülkemizin en yaygın örgütlenme ağına sahip kamu kurumu niteliğini taşıyan meslek kuruluşlarımızdan Türkiye Esnaf ve Sanatkârları Konfederasyonu (TESK) ile üye işletmeler için hazırlanan finansman paketlerini kapsayan özel bir protokol imzalanmıştır.

İmzalanan protokol ile TESK üyelerine özel vade ve kâr oranları ile hazırlanan dört farklı finansman paketi, 491 meslek kolunda faaliyet gösteren, 13 mesleki federasyon ve 82 birlik bünyesindeki toplam 3.170 odaya kayıtlı iki milyonu aşan esnaf ve sanatkârın kullanımına sunulmuştur. Bu projenin devamı olarak, Antalya, Kayseri, Denizli Esnaf ve Sanatkârlar Odaları Birlikleri ile yerel protokoller yapılmış ve esnafın gücünü tek bir çatı altında toplayarak ürün ve hizmet alımlarında özel avantaj ve indirimler edinme imkanı sağlanmıştır. TESK üyelerine düzenli bilgilendirmeler yapılmış, Faal Kart ve POS başta olmak üzere özel kampanyalar düzenlenmiştir.

Ana hizmet kitlesi esnaf ve küçük işletmeleri daha yakından tanımak, ihtiyaçlarına çözüm olmak ve ilişkileri güçlendirmek adına, Ahiliğin merkezi olan Kırşehir’de TESK öncülüğünde gerçekleştirilen 26. Ahilik Haftası etkinliklerine katılım sağlanmıştır.

KOBİ’lerle bir araya geliyoruz.

KOBİ’lerin gelişimine, iç ve dış piyasalarla entegrasyonuna büyük önem veren Banka, sanayi ve ticaret odaları ile çalışmalarını artırarak devam ettirmiştir. Bu doğrultuda Denizli, Uşak, Mardin, Çanakkale, Rize, Nevşehir, Yozgat ve Kastamonu Ticaret ve Sanayi Odalarıyla protokol imzalanmış, Türkiye’nin çeşitli illerinde, Türkiye Finans Günleri ismiyle KOBİ’lere yönelik bilgilendirme, danışmanlık ve paylaşım içerikli toplantılar düzenlenmiştir.

Bu çalışmalara ilave olarak yine KOBİ’lerin markalaşma bilincini artırmak ve Anadolu’dan yeni markaların çıkmasına katkı sağlamak amacıyla sponsorluk anlaşmaları yapılarak Haziran ayında Anadolu Markaları Tanıtım Toplantıları’na başlanmıştır. Bu süreçte Denizli, Şanlıurfa, Gaziantep, Çanakkale şehirlerinin Ticaret ve Sanayi Odaları işbirliğiyle özel toplantılar düzenlenmiş, her ilde Türk ekonomisinin önemli bir ismi, ilham veren marka öyküsünü katılımcılar ile paylaşmıştır. Toplantılar ile eş zamanlı olarak Anadolu Markaları Yarışması’na başvurular alınmış olup, Türkiye’nin dört bir yanından çok sayıda kurum, Anadolu Markaları 2013 Yarışması’na katılmıştır. Yarışmanın kazananlarına ödülleri Aralık ayında düzenlenen özel bir törenle takdim edilmiştir.

Yatırım Teşvik Belgeli KOBİ’lere destek

Türkiye Finans ve Ekonomi Bakanlığı arasında imzalanan “Kâr Payı Protokolü” kapsamında Yatırım Teşvik Belgesi almış KOBİ’lere verilen desteklere 2013 yılında da devam edilmiştir. Bu alanda, 2013 yılında müşterilerin yatırımlarına yönelik mal alımlarında 55 milyon TL tutarında finansal destek sağlanmıştır.

KOBİ’lere özel paketler

10-11 Ocak tarihlerinde İstanbul’da gerçekleştirilen 4. Ulusal Enerji Verimliliği Fuarı’na uygun kâr ve vade koşullarını içeren %100 Enerji Paketi ile katılan Türkiye Finans, fuar katılımcılarına sunduğu Faal ve Siftah Kartları ile enerji sektöründe faaliyet gösteren ve enerji tasarrufuna yönelik projesi olan işletmelerin ihtiyaç duyduğu acil finansmana çözüm üretmiştir. Yatırım ve diğer kredi ihtiyaçları, dış ticaret işlemleri, bankacılık işlemlerinde avantajlar ve indirimlere ek olarak enerji sektöründe finansal kiralamaya konu olan mal gruplarına yönelik sunulan %100 Enerji Paketi ile yaklaşık 82 milyon TL’lik finansman kullandırılmıştır.

“Kendi Elektriğini Kendin Üret” sloganıyla doğa dostu yenilenebilir enerji üretimini destekleyen Banka, lisanssız yenilenebilir enerji üretimine konu olan ekipmanların alımı, santralin kurulumu ve inşası, bağlantısı vb. anahtar teslim tüm maliyetleri uygun vade ve oranlarla finanse eden Yenilenebilir Enerji Paketi’ni müşterilerinin kullanımına sunmuştur.

Bursa İnegöl’de gerçekleşen Mobilya ve Dekorasyon Fuarı’na katılarak stant açan Türkiye Finans, Dekoratif Mobilya Paketi ile mobilya sektöründe faaliyet gösteren işletmelere verdiği desteği sürdürmüştür. Mobilya sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin ihtiyaç duyduğu bankacılık hizmetlerine avantajlı imkanlarla ulaşmalarını sağlayan Dekoratif Mobilya Paketi ile 2013 yılında müşterilere yaklaşık 17 milyon TL’lik finansman imkanı sağlanmıştır.

Türkiye Finans, Hazine Destekli Kredi Garanti Fonu kefaletinde Bankacılık sektöründeki 2012 yılı birinciliğini 2013 yılında da sürdürmüştür.

KGF-KOSGEB işbirliği artarak devam ediyor.

Türkiye Finans, KOBİ’lerin büyüme ve gelişmesine katkıda bulunan ve fark yaratan hizmetlerine 2013 yılında da devam etmiştir. KOBİ’lerin gelişiminin desteklenmesi, finansman kaynaklarına kolay erişimi, Türkiye Finans’ın KOBİ bankacılığı alanındaki 2013 yılı gündem maddelerinin üst sıralarında yer almıştır.

KOBİ’lerin finansmana erişimini kolaylaştırmak için çözüm odaklı bir yaklaşım sergileyen Türkiye Finans, Hazine Destekli Kredi Garanti Fonu kefaletinde Bankacılık sektöründeki 2012 yılı birinciliğini 2013 yılında da sürdürmüştür. 2013 yılında Hazine Destekli KGF Kefaletiyle 260 milyon TL’lik destek gerçekleştiren Banka toplam işlem hacminde ise 503 milyon TL’ye ulaşarak sektör ikincisi olan bankadan %63 daha fazla kefaletli destek gerçekleştirmiştir. Türkiye Finans bu alandaki desteğini bir önceki yıla göre %107 artırarak ve pazar payını %18’den %28’e yükselterek KOBİ’lere en çok kefalet veren banka olmayı başarmıştır.

Bankacılık sektöründe lider olduğu KGF Kefalet Programı’ndan esnaf ve küçük işletmelerin de yararlanması için gerekli altyapı çalışmaları tamamlayan Banka, küçük işletmelerin de KGF desteği almasını sağlamıştır.

2013 yılında Hatay ili Reyhanlı ilçesinde meydana gelen üzücü olayda zarar gören işletmelerin yeniden faaliyetlerine devam edebilmeleri için sosyal sorumluluk bilinciyle harekete geçen Türkiye Finans KOSGEB’le işbirliğine gitmiştir.

Ekonomimizin gelişmesine katkı sağlayacak her türlü projede yer almayı kendine misyon edinen Türkiye Finans; KOSGEB tarafından yürütülen Destek Paketleri kapsamında projeleri destek almaya hak kazanmış KOBİ’lerin mal ve hizmet alımlarına Cansuyu Kredisi ile destek sağlamıştır.

Bireysel finansmanda konut kredileriyle büyüyoruz.

2013 yılı Bireysel Finansman ürünleri açısından oldukça verimli bir yıl olmuştur. Türkiye Finans’ın müşterilerin finansman ihtiyacını anında ve yerinde karşılama vizyonunun olumlu etkisi finansman kullandırım ve yaşayan bakiye rakamlarına yansımaktadır.

2012 yılının son çeyreğinde devreye alınan Cepte Finansman ve Hızlı Finansman bu çerçevede en önemli iki uygulamayı oluşturmaktadır. 2013 yılı içerisinde Cepte Finansman kanalından yaklaşık 20 bin başvuru alınırken, Hızlı Finansman kanalında ise 344 bayi sayısına ulaşılmıştır. Ayrıca, 2013 yılında Bireysel Kredi Süreçleri Optimizasyon Projesi kapsamında, uçtan uca bireysel kredi verme süresinde %33’lük bir iyileştirme gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda NBSM oto karar rasyosunun da %18’den %47 seviyesine ulaşması sağlanmıştır.

Türkiye Finans, gayrimenkul finansmanında 2013 yılı hedeflerini %102 oranında gerçekleştirmiş, konut finansmanında %37 oranında artışla 2013 yılı sonunda 2,6 milyar TL risk bakiyesine ulaşmıştır.

Banka, hem bitmiş hem de maket üzerinden konut projelerindeki aktif pazarlama politikaları, etkin ve verimli dağıtım kanalı kullanımıyla ülke genelinde 500’den fazla toplu konut projesine finansman sağlamış, pazardan önemli bir pay almıştır.

Konut finansmanındaki hizmetlerin tümü Çilingir Mortgage markası altında sunulmaktadır.

2013 yılında yaklaşık 16 bin adet ve toplam 1,7 milyar TL konut finansmanı fon kullandırımı gerçekleştirilmiştir. Bu hacmin 660 milyon TL’lik kısmı toplu konut proje finansmanı kapsamındaki fon kullandırımlarından oluşmuştur. Banka, Mütekabiliyet ve 2B yasası düzenlemelerine paralel olarak çıkarmış olduğu 2B finansmanı ürünüyle 2013 yılında 1,3 milyon TL, yabancıya mortgage ürünüyle 1 milyon TL finansman hacmi sağlamıştır.

2013 yılında Tüketici Taşıt Finansmanında %22, İhtiyaç Finansmanında %207 büyüme oranıyla sektör ortalamasının çok üzerinde bir artış yakalanmış; sırasıyla 224 milyon TL ve 32 milyon TL bakiyeye ulaşılmıştır.

%1.675
Finansör’de 2013 yılı içerisinde adet olarak bir önceki yıla göre %1.675 gibi çok büyük bir büyüme oranı ile 83 bin adede ve 88 milyon TL’lik büyüklüğe ulaşılmıştır.

Rekabette öne çıkan kart şekline ihtiyaç finansmanı: Finansör

Finansör, 2013 yılında da yoğun bir talep görmüş, Banka’nın debit kart harcamalarında %133’lük bir artış sağlamıştır. Türkiye Finans, Finansör ile debit (banka) kartı alışveriş ciro artış sıralamasında 2013 yılında da birinciliğini korumuştur.

Finansör’de 2013 yılı içerisinde adet olarak bir önceki yıla göre %1.675 gibi çok büyük bir büyüme oranı ile 83 bin adede ve 88 milyon TL’lik büyüklüğe ulaşılmıştır.

Finansör aracılığı ile kullanılan ihtiyaç finansmanı limiti, mal alımlarında POS üzerinden satıcının hesabına ödeme yapma imkanı tanımaktadır. Ayrıca Finansör, belirlenen sektörler ve müşteri grubu bazında 14 farklı paket sunarak müşterilere hizmet ücreti ve kâr oranı fiyatlamalarında avantajlar sunmaktadır.

Güncel kampanya ve sunulan tüm avantajlar, www.finansor.com.tr web sitesi üzerinden müşterilerle paylaşılmaktadır.

Bireysel kredi kartı cirosu geçen yıla oranla %35 artmıştır. Aynı dönemde banka kartı sayısı %26’lık bir artışla 986 bin adede ulaşmıştır.

Happy Card yelpazesi ve uygulamaları genişletiliyor.

2013 yılında Happy Kart portföyünü genişletilerek Happy Anne ve Happy Zero ürünleri müşterilere sunulmaya başlanmıştır. Kredi kartları uygulamalarına SGK ödemeleri, BKM Express ödeme, fatura ödeme, TL yükleme ve HGS (Hızlı Geçiş Sistemi) fonksiyonları eklenmiştir. Kredi kartı başvurusu alma kanalları genişletilmiştir. Ayrıca TAKSİTLE uygulaması ile peşin işlemlerin taksitlendirilmesine imkan tanınmıştır.

Türkiye Finans kredi kartı sahipleri hem Türkiye Finans üye işyerlerinde hem de Bonus üye işyerlerinde sunulan tüm ayrıcalık ve fırsatlardan yararlanabilmektedir. Kart kullanıcılarına dönemsel olarak düzenlenen kampanyalarla ekstra Bonus kazanma, indirimli alışveriş, promosyon, ek taksit ve taksit erteleme gibi olanaklar da sunulmaktadır.

Kredi kartlarına eklenen özellikler sonucunda;

  • Şubat 2013’te devreye alınan HGS ürünü yılsonunda 28.567 adede ulaşmıştır.
  • Mayıs 2013’te hayata geçirilen peşin işlemlerin taksitlendirilmesi projesi TAKSİTLE ile 7 aylık süreçte müşterilerin yaklaşık 24 milyon TL’lik işlemi sonradan taksitlendirilmiştir.
  • Temmuz 2013’te uygulamaya alınan kredi kartından fatura ödeme ve otomatik ödeme talimatı verme özelliği ile yaklaşık 5 aylık dönemde 70 bin fatura ödenmiştir.
  • 2013 yılında kredi kartlarına eklenen son uygulama olan kredi kartından SGK ödemesi ile birlikte Kasım ve Aralık aylarında toplamda 1,1 milyar TL’lik SGK ödemesi gerçekleşmiştir.

Güncel kampanya ve kart programı kapsamında sunulan tüm avantajlar, www.happycard.com.tr web sitesi üzerinden müşterilerle paylaşılmaktadır. Türkiye Finans toplam kredi kartı adedi 2013 yılsonunda %19 artışla 361 bine ulaşmıştır.

Bireysel kredi kartı cirosu geçen yıla oranla %35 artmıştır. Aynı dönemde banka kartı sayısı %26’lık bir artışla 986 bin adede ulaşmıştır.

Annelere özel Türkiye’nin ilk kredi kartı: Happy Anne

Annelere ve anne adaylarına özel hazırlanan Happy Anne; indirim fırsatları, asistans hizmetleri, ücretsiz abonelikler ve sürpriz hediyeleri bir araya getiren bir konsepti müşterilerine sunmaktadır. Happy Anne sahipleri çocuklarının geleceğine yatırım yapabilmekte, hayatı kolaylaştıran ayrıcalıklara sahip olabilmekte ve alışverişleriyle ihtiyaç sahiplerinin de hayatını güzelleştirmek için bağışta bulunabilmektedir.

Türkiye Finans’tan en etkili sıfır: Happy Zero Kart

Happy Zero sahipleri, kart ücreti ödemeden taksitli alışveriş yapabilmekte, puan kazanmakta, ücretsiz ve komisyonsuz nakit avans kullanabilmekte, fatura ödemeleri, BKM Express ödemeleri HGS yükleme ve ödemelerini yapılabilmektedir. Peşin gerçekleştirilen işlemler sonradan taksitlendirilebilmekte ve puan bağışı yapılabilmektedir. Ayrıca diğer Happy Kart sahiplerine sunulan asistans hizmetlerinden de Happy Zero sahipleri de yararlanmaktadır.

Türkiye’de ilk: Kıblenin yönünü gösteren kart: Haremeyn ŞUA

Katılım bankacılığında en geniş kredi kartı ürün gamına sahip olan Türkiye Finans, Türkiye’de kıblenin yönünü gösteren ilk ve tek kredi kartı olan Haremeyn ŞUA’yı 2013 yılında müşterilerine sunmuştur. Anlaşmalı Hac ve Umre seyahat firmalarından ve seyahat malzemesi satan mağazalardan yapılacak harcamalarda, dönemsel olarak peşin fiyatına taksit imkanı; ayrıca ek bir ücretle acil sağlıktan kayıp-çalıntı sonrası acil ihtiyaçlara ve dil sorunlarında tercümanlığa çok geniş kapsamlı assistans hizmetleri gibi birçok avantaj kart kapsamındadır. Haremeyn Şua Kart kullanıcıları harcamalarından kazandıkları bonusları da anlaşmalı dernek ve/veya vakıflara bağışlayabilmektedir.

Üye işyeri verimliliğine paralel olarak POS cirosu ve POS kârı da artıyor.

2013 yılında POS cirosunun, üye işyeri aktiflik oranının ve POS kârının artırılmasına yönelik çalışmalar gerçekleştiren Türkiye Finans’ın üye işyeri sayısı yılsonu itibarıyla 19 bin adede ulaşmış, POS başına cirosu 96 bin TL, üye işyeri cirosu ise 2,3 milyar TL olmuştur. Üye işyeri sayısında %7, POS başına ciroda %9 ve toplam ciroda ise %10 artış gerçekleştirilmiştir.

2013 yılında üye işyeri hizmetlerinin geliştirilmesi amacıyla;

  • Üye işyeri-POS saha desteği güçlendirilmiştir. Güncel teknolojiye sahip yeni POS alımlarıyla üye işyerlerine sunulan hizmet kalitesi artırılmıştır.
  • Ödeme Kaydedici Cihaz (ÖKC) uygulaması kapsamında farklı markalarla işbirliği sağlanarak mevcut ve yeni üye işyerlerine bu alanda hizmet verilmiştir. Toplam 1,1 bin ÖKC’ye Banka’nın POS uygulamasını yüklemek üzere işyerleriyle anlaşma sağlanmıştır.
  • Banka’nın BKM ve SGK ile ortak geliştirdiği BKM SGK ödeme geçidi uygulaması ile bireysel ve kurumsal kredi kartı sahibi müşterilerinin SGK prim ödemelerini kredi kartlarıyla yapmaları sağlanmıştır.
  • BKM Express, bankaların ortak platformu BKM Express ve sektördeki öncü markalarla yapılan işbirliği ile uygulamaya alınmış; müşterilerin internet alışverişlerini kredi kartı bilgisi girmeden daha kolay daha hızlı ve daha güvenle yapmaları sağlanmıştır.

Banka dışı kanallardan fatura tahsilat hizmetleri

Türkiye Finans, sektörde sadece birkaç bankada uygulaması olan banka dışı kanallardan fatura tahsilat hizmetlerinde, Faturavizyon ve işletmelere pazarlamış olduğu kendi platformu Ödekolay cihazları üzerinden 2013 yılında 16,5 milyon adetlik tahsilat işlemiyle 1 milyar TL’lik önemli bir hacme ulaşmıştır. Banka dışı kanallardan elde edilen komisyon geliri 2013 yılında %28 artış göstererek 2,6 milyar TL olarak gerçekleşmiştir.

Bireysel finansman ve kartlarda kampanyalarla önemli satış gerçekleştirildi.

2013 yılı içerisinde Türkiye Finans ve üyesi olduğu Bonus Platformu tarafından genel kampanyaların yanı sıra müşterilere yönelik kampanyalar sunulmuştur. Müşterilere yönelik yapılan kampanyaların neticesinde aktif kart sayısı geçen yıla oranla %57’lik bir artış göstermiştir.

İhtiyaç (Finansör dahil) ve taşıt finansmanında mevcut ürünlerin haricinde neredeyse tüm yıl boyunca ve ayda ortalama 4 farklı dönemsel kampanya ile müşterilerin ihtiyaçları avantajlı fırsatlar sunularak karşılanmıştır. Taşıt kredilerinde finansman kullandırımlarının %50’si, tüketici ihtiyaç kredilerinde ise kullandırımların %30’u dönemsel kampanyalardan gerçekleştirilmiştir. Bununla birlikte standart paketlerin sunduğu fırsatlar da güncel piyasa şartlarına uygun ve her zaman rekabetçi yaklaşımla korunmuştur.

Banka 2013 yılı içerisinde birçok konut finansmanı kampanyası ile konut sahibi olmak isteyen müşterilerine finansman desteği sağlamıştır. 2+1 mortgage, evlenene mortgage, dosya masrafsız mortgage, bayramı yeni evinizde geçirin şeklinde lanse edilen kampanyalardan toplam 110 milyon TL hacim elde edilmiştir.

Ayrıca, Türkiye Finans 2013 yılında Hazırevim ürünüyle mortgage finansmanı kullanan müşterilerine satın aldıkların evin fatura aboneliklerini ücretsiz bağlatma imkanı sunmuştur.

1,3 milyar TL
2013 yılında fatura tahsilatlarında büyük bir gelişim yaşanmış, tahsilat adedi 22 milyona, tahsilat rakamı 1,3 milyar TL’ye yükselmiştir.

Türkiye Finans, firmaların ve kurumların tahsilat ve ödeme süreçlerinde ana banka olmayı hedeflemektedir.

Banka, değer önerisi güçlü nakit yönetim ürünleri kapsamında çek karnesi, maaş ödemeleri, vergi ve SGK ödemeleri, fatura ödemeleri, otomatik ödeme/tahsilat sistemleri gibi birçok ürün ve hizmet sunmaktadır.

2013 yılında fatura tahsilatlarında büyük bir gelişim yaşanmıştır. Tahsilat adedi 22 milyona ulaşırken, tahsilat rakamı 1,3 milyar TL’ye ve Türkiye Finans’ın fatura tahsilatını yaptığı kurum sayısı 118’e yükselmiştir.

2013 yılı içinde Banka’nın Gümrük Vergisi tahsilatı, SGK tahsilatı, internet bankacılığından Hac ve Umre tahsilatı gibi hizmetleri de devam etmiştir. 2012 yılına göre Vergi, SGK ve Diyanet tahsilatlarında adette %25, tahsilat tutarında %67 büyüme gerçekleştirilmiştir.

BES ile birlikte bu alandaki büyümemiz sürüyor.

Türkiye’de tasarrufun artmasını sağlamak için 2013 yılının başından itibaren getirilen BES’e %25 devlet katkısı uygulaması sonrasında katılımcı sayısında %33 büyüme sağlanırken Türkiye Finans %42 büyüme kaydetmiştir. Fon büyüklüğünde ise sektörün (%23) üzerinde bir büyüme oranı (%106) ile 33 milyon TL fon büyüklüğüne ulaşılmıştır. Bireysel Emeklilik planlarında tek olan “Esnek Alternatif Fon”a alternatif olarak “Altın Emeklilik Yatırım Fonu” ve “Alternatif Standart Emeklilik Yatırım Fonu” olmak üzere iki yeni fon eklenerek faize duyarlı BES müşterilerine hitap edilmesi amaçlanmıştır.

Türkiye Finans 2013 yılında acentesi olduğu sigorta şirketleri ile yaptığı çalışmalar ve düzenlenen satış kampanyaları ile bu alandaki işbirliklerini perçinlemiştir.

Güvenli Ev, AGP, Faal/Siftah Kart Güvence, Çek Güvence, Limit Güvence ve İşyerim Güvende sigortası gibi yeni ürünler satış hedefleri ile desteklenmiş ve beraberinde sigorta satışlarında önemli bir başarıyı getirmiştir. Toplam üretilen poliçe adedi %23 artışla 159 bin adede, prim üretimi %63 artışla 38 milyon TL’ye ulaşmıştır. Banka’nın sigorta komisyon gelir hedefi %134 oranında gerçekleştirilmiş, 10,3 milyon TL sigorta komisyon geliri elde edilmiştir.

Yatırım ürünleriyle hizmet döngüsünü tamamlıyoruz.

Türkiye Finans 2013 yılında sunduğu yeni ürün ve hizmetleri ile müşteri birikimlerini geleneksel bankacılık ürünleri ile olduğu kadar alternatif yatırım ürünleri ile de değerlendirme fırsatını sağlamıştır.

Tabana yaygın müşteri sayısını artırmak üzere küçük yatırımcıya avantajlar sunan Akıllı Hesap ürünü geliştirilmiştir. Akıllı Hesap ürünü, 100 bin TL’ye kadar +10 paylaşım oranı, 50 bin dolar ve euro’ya kadar +5 puan paylaşım oranı avantajı sunan aynı zamanda ayda 5 EFT ve 5 havale işleminin İnternet Şubesinden ücretsiz gerçekleştirilebildiği, hesap işletim ücret istisnası uygulanan bir üründür.

Sektörde kıymetli madene dayalı yatırım araçlarına olan talep ve hacim artışı paralelinde müşterilere Altın Katılma ve Gümüş Katılma Hesapları ile yatırım alternatifleri sunulmuştur.

Yatırımlarını, yatırım fonlarında değerlendirmek isteyen fakat düşük risk profiline sahip yatırım müşterileri için sektörde bir ilke imza atılarak Türkiye Finans B Tipi Kira Sertifikası Yatırım Fonu ürünü hizmete sunulmuştur. Bu ürün, ülkemizdeki ilk kira sertifikası yatırım fonu ve katılım bankacılığındaki ilk B tipi yatırım fonu olma özelliğini taşımaktadır. Fon içeriğinin tamamı sukuktan oluşmakta olup yatırım müşterisine düşük riskli ve katılım bankacılığı prensiplerine uygun yatırım yapma imkanı sunmaktadır.

Genel olarak yatırım işlemlerinden sağlanan gelirlerde %5 oranında artış sağlanarak 1,2 milyon TL komisyon geliri sağlanmıştır.

Türkiye Finans, 2013 yılında dijital kanallarında düzenlediği kampanyalarla, tüm hizmetlerini her kanalda aynı müşteri deneyimi ilkesiyle müşterilerine sunmuştur.

Çoklu kanal stratejisi, aynı müşteri deneyimi

Türkiye Finans, 2013 yılında dijital kanallarında düzenlediği kampanyalarla, tüm hizmetlerini her kanalda aynı müşteri deneyimi ilkesiyle müşterilerine sunmuştur.

2013 yılında Alternatif Dağıtım Kanalları (ADK)’nı kullanma oranı %73 olarak gerçekleşmiş, ADK’dan satılan ürün sayısı 300 bin adede ulaşmıştır.

ATM Bankacılığı

Türkiye Finans 2013 yılında ATM sayısını 271’den 415’e çıkararak hizmet ağını tam-fonksiyonlu cihazlarla yenilemiştir. Müşteri memnuniyeti, iş sürekliliği ve işlem yoğunluğu yönetimi kapsamında, 96 şubeye ikinci ATM cihazı kurulmuştur.

ATM Hizmet Sürekliliği Projesi kapsamında ATM kullanılabilirlik oranı artırılmış; etkin ATM Nakit Yönetimi’ne yönelik Nakit Öngörü Sistemi devreye alınmıştır.

Diğer taraftan daha kaliteli ve kesintisiz hizmet sunumu için altyapı yatırımlarına devam edilmiş, yurtdışı banka kartlarının Türkiye Finans ATM’lerinde kullanılabilmesi için gerekli düzenlemeler tamamlanmıştır.

ATM ağının genişletilmesi kapsamında yürütülen çalışmalara hız verilerek, müşterilere daha yakın olabilmek için şube dışı ATM kurulumlarına devam edilmektedir.

İnternet Bankacılığı

İnternet Şubesi aktif müşteri adedini yükseltmek üzere 2013 yılında bu kanala birçok yenilik eklenmiştir. Kredi kartı ile fatura, MTV ve trafik cezası ödemesi, Siftah ve Faal kart işlemleri, Taksitle işlemleri, dosyadan para transferi ve müşteri bilgileri güncelleme fonksiyonları müşterilerin hizmetine açılmıştır.

2013 yılsonunda internet bankacılığı müşteri sayısı 300 bin adet düzeyine ulaşırken, müşterileri internet kanalını kullanmaya teşvik eden kanal göçü ve kampanya çalışmalarıyla İnternet Şubesi işlem adedi geçen yıla göre %5 artırılmış, internet üzerinden 72 bin adet ürün satışı gerçekleştirilmiştir.

En Çok Beğenilen
Türkiye Finans Mobil Şube uygulaması iPhone kategorisinde 5 üzerinden 4,5 puan alarak Türkiye’nin “En Çok Beğenilen Mobil Bankacılık Uygulaması” olmuştur.

Mobil Bankacılık

2005 yılında mobil.turkiyefinans.com.tr adresinden hizmet veren Türkiye Finans Mobil Şube, 2013 yılının Nisan ayından itibaren iPhone ve Android işletim sistemli telefonlarda uygulama bazlı olarak kullanıcılarına hizmet vermeye başlamıştır.

2012 yılına göre işlem adedinde %181 büyüme sağlanırken, iPhone ve Android cihazlar için özel geliştirilen mobil bankacılık uygulamaları 2013 yılında yaklaşık 40 bin adet indirilmiştir.

Müşterilerin gündelik hayatını kolaylaştırmak amacıyla en çok kullanılan bankacılık işlemlerinin yanı sıra barkod ile fatura ödeme, favori işlem tanımlama, IBAN bilgisini SMS ve e-posta ile gönderme, profil fotoğrafı ekleme, en yakın şube ve ATM lokasyonunu öğrenme ve yol tarifini alma ve piyasa bilgileri gibi birçok özellik müşterilerin kullanımına sunulmuştur. Yeni uygulamanın bir diğer özelliği olan tek kullanımlık şifre üreten Cep Şifre, hem Mobil Şube hem de İnternet Şubesi girişinde kullanılabilmektedir. Mobil Şube kullanımına ait mobil bağlantı ve tüm işlemler müşterilere ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Eylül 2013 itibarıyla, mobil kullanıcıların App Store’daki bankacılık uygulamalarına verdikleri puan ve yorumlar üzerinden yapılan sıralamada, Türkiye Finans Mobil Şube uygulaması iPhone kategorisinde 5 üzerinden 4,5 puan alarak Türkiye’nin “En Çok Beğenilen Mobil Bankacılık Uygulaması” olmuştur. (* 2013 yılı Pozitron Insights - Türkiye Mobil Bankacılık Uygulamaları Raporu)

Müşteri İletişim Merkezi

Sektördeki başarıları ile örnek ve öncü olan ödüllü Türkiye Finans Müşteri İletişim Merkezi, müşteri memnuniyeti başta olmak üzere, ürün kullanımının devamlılığı, kolay ulaşılabilirliği, satış ve tahsilat odaklı çalışmaları ile müşteriye en yüksek faydayı sağlamaya çalışan bir iletişim merkezi olarak faaliyet göstermektedir.

Türkiye Finans Müşteri İletişim Merkezi, müşteri odaklı hizmet anlayışının bir sonucu olarak, verdiği hizmetin kalitesini uluslararası standartlarda belgelemek için EN15838:2009 Müşteri İletişim Merkezleri Hizmet Sertifikası ve ISO 10002:2004 Müşteri Memnuniyeti Kalite Yönetim Sistemi belgesini almaya hak kazanmıştır. Banka, sektörde EN15838:2009 Müşteri İletişim Merkezleri Hizmet Sertifikasını alan 4. bankadır.

IMI tarafından düzenlenen 2013 yılı Türkiye Çağrı Merkezi Ödülleri’nde, Türkiye Finans Müşteri İletişim Merkezi, “Türkiye’nin En İyi Çağrı Merkezi (500’den az koltuklu)” ve “En Övgüye Değer Takım Lideri” ödüllerini alma başarısını göstermiştir. Bu başarılarda, Çağrı Merkezi’nin müşteri odaklı yaklaşımı, başarılı insan kaynağı, sektöre öncülük eden yenilikçi uygulamaları ve teknolojisi büyük rol oynamıştır.

Müşteri deneyiminin mükemmelleştirilmesi çalışmaları kapsamında yürütülen önemli projelerden biri şubelere gelen çağrıların Müşteri İletişim Merkezi’ne yönlendirilmesi olmuştur. 2013 yılı içerisinde tüm şubelerin çağrıları Müşteri İletişim Merkezi’ne yönlendirilerek hizmet verilmeye başlanmıştır.

Şikayet yönetimi üzerine yapılan teknoloji yatırımları ile müşteri memnuniyetinin artırılması hedeflenmiştir. Banka’nın sistemine entegre edilmiş olan bir platformdan, Müşteri İletişim Merkezi, şubeler, kurumsal internet sayfası, e-posta, faks, posta kanallarının yanında Facebook, Twitter gibi sosyal mecralarda veya şikayet siteleri aracılığı ile iletilen müşteri beklenti ve talepleri karşılanmaktadır. Sikayetvar.com sitesi tarafından sektör bazında belirlenen “Şikayet Yönetimi Başarı Listesi” verilerine göre 2013 yılı sektör birinciliğiyle tamamlanmıştır.

Bir önceki yıla göre %60 büyüme sağlayan Müşteri İletişim Merkezi’nde, 5,5 milyon gelen/giden çağrıda müşteri ile temas sağlanmıştır. Ayrıca müşteri ihtiyaçlarına uygun ürün ve hizmetleri belirleyerek satış faaliyetleri gerçekleştirilmiştir. Müşteri İletişim Merkezi 2013 yılında 215 bin ürün satışı gerçekleştirilerek Banka’nın önemli satış kanallarından biri haline gelmiştir.

Her şey daha iyi bir müşteri deneyimi ve yüksek müşteri memnuniyeti için…

Türkiye Finans 2013 yılında da müşteri odaklılık temelinde hizmet kalitesini ve verimliliğini artırıcı önemli projeleri planlayarak hayata geçirilmelerini sağlamıştır.

  • Büyüyen ve gelişen Banka 2013 yılında müşteri deneyimini iyileştirmeye odaklanmış ve bu alanda önemli çalışmalar yapmıştır. Bu kapsamda satış ve servis modeli, ürünler/hizmetler, kanallar ve süreçler, müşteri deneyimi bileşenleri esas alınarak yeniden tasarlanmış olup 2014 yılında yaygınlaştırma tamamlanacaktır.
  • Müşteri Memnuniyeti önceliğini müşterilere duyurmak amacıyla Müşteri Anayasası oluşturulmuştur. Türkiye Finans müşterilerine olan bağlılığını ve müşteri memnuniyeti konusundaki hassasiyetini ifade etmek için müşterilerine sözler verdiği bir anayasa hazırlamıştır. Müşteri Anayasası’nın şubelerde ve diğer kanallarda müşteriler ile paylaşılarak, müşteri memnuniyeti konusunda tek sesli bir mesajın iletilmesi amaçlanmaktadır.
  • Müşteri Memnuniyetini ve hizmet kalitesinin standartlarını düzenli olarak takip etmek ve gerekli aksiyonları hızla alabilmek amacıyla “müşteri memnuniyeti”, “gizli müşteri” ve “iç müşteri” araştırmaları yaparak iyileştirme fırsatları belirlenmekte ve hızla aksiyon alınmaktadır.
  • Şubelerin yapılanması müşteri ve çalışan memnuniyetini ön planda tutacak şekilde yeniden gözden geçirilmiştir. Lobi yönetiminin daha etkin ve müşteri verimliliği temelinde yapılabilmesi, şube operasyon kadrolarının satış faaliyetlerine daha çok zaman ayırabilmeleri ve operasyon kadrolarının birbirini yedekleyebilmeleri amacıyla şube içi operasyon organizasyonu yeniden tasarlanmıştır. Sıramatik sistemi ile bankacılık sistemini entegre ederek kaynakları daha etkin ve verimli kullanmak hedeflenmektedir. Gişelerden, belirlenen Hizmet Seviyeleri Anlaşmalarına uygun olarak müşterilere hizmet sunulacak ve hizmetin kalitesi ölçümlenerek gerekli aksiyonlar alınacaktır.
  • Banka’nın iç ve dış müşterilere sunduğu hizmetlerin standartlarını belirlenerek daha kaliteli hizmet için müşteri deneyimine konu kritik süreçler için Hizmet Seviye anlaşmaları belirlenmiştir. Kritik süreçler aylık olarak ölçümlenerek gerekli aksiyonlar alınmaktadır.
  • Banka’nın inovasyon sürecine çalışanları aktif olarak dahil edilerek “Öneri Sistemi ve Yönetimi” uygulamaya alınmıştır. Çalışanlardan gelen önerileri, Banka’nın gelişimine katkı sağlamalarını teşvik için kat kazan ödül sistemi uygulamaya alınmıştır.
  • Projeleri daha etkin ve belirli standartlara uygun yürütebilmek amacıyla “yalın altı sigma” eğitimleri alınarak proje ve faaliyetlerin bu metodoloji kapsamında yürütülmesine başlanmıştır. Banka genelinde yalın altı sigma metodolojisinin hakim olabilmesi için gerekli adımlar atılarak tüm yöneticilerin eğitim almaları sağlanmıştır. Bir süre sonra Banka’da yalın altı sigma metodolojisi kullanılmak suretiyle müşteri deneyimi temel alınarak her alanda yalınlaştırma projelerin yapılması planlanmaktadır.

Türkiye Finans’ın 2013 yılı kârının ve verimliliğinin artmasında önemli rol oynayan hazine işlemleri iç ve dış müşteri memnuniyetini de üst seviyelere taşımıştır.

Türkiye Finans 2013’te rekabetçi kur uygulamasını kambiyo kârına yansıtmıştır.

Türkiye Finans’ın 2013 yılı kârının ve verimliliğinin artmasında önemli rol oynayan hazine işlemleri iç ve dış müşteri memnuniyetini de üst seviyelere taşımıştır.

Banka’nın büyüme stratejisine bağlı olarak pazar payında söz sahibi olabilmek adına müşteri döviz alım-satım maliyetlerinde rekabetçi kur politikası uygulanmış, müşteri hacimlerinde bir önceki yıla göre önemli artışlar sağlanmıştır.

2013 yılında müşterilerle yapılan döviz işlem hacmi 37,8 milyar dolar olurken, bankalar arası piyasada işlem hacmi 71,4 milyar dolara ulaşmıştır.

Yüksek tutarlı döviz işlem hacimlerinin sağladığı rekabetçi döviz fiyatlaması, müşteri fiyatlamasına yansıtılmıştır. Banka’nın 2013 yılı kambiyo kârı hedefi %100 oranında gerçekleşmiştir.

Türkiye Finans 2013 yılında da yüksek likidite ile çalışmış, kaynak maliyetlerinin aşağı çekilmesinde başarılı olmuştur.

2013 yılında Hazine Müsteşarlığı tarafından ilk defa gerçekleştirilen TL ve YP sukuk ihraçları Banka bilançosuna dahil edilmiş, likidite yönetimine önemli bir katkı sağlanmıştır.

Türkiye Finans büyümesini desteklemek üzere toplanan fon dışı fonlama kaynaklarını önemli ölçüde artırmış; kaynak farklılaştırmanın yanı sıra aktif/pasif vade dengesini sağlamak üzere daha uzun vadeli kaynaklara yönelmiştir.

Bu doğrultuda 500 milyon dolar tutarında beş yıl vadeli sukuk ihracı başarı ile gerçekleştirilmiş; yapılandırılmış fonlama enstrümanı ile beş yıl vadeli ve düşük maliyetli TL fonlama sağlanmıştır.

Piyasa gücümüzü artıran uygulamalara imza attık.

Türkiye Finans, döviz maliyetlerini düşürmek ve bankalar arasındaki rekabette daha güçlü bir konumda yer almak adına, 2012 yılında devreye giren FX platformunu 2013 yılında müşterilerinin kullanımına sunmuştur. Kısa bir sürede her geçen gün artan sayıda müşteriyle buluşan platformun işlem hacmi de hızla artmaktadır. Müşterilerden alınan geri bildirimler söz konusu platformun etkin bir şekilde kullanıldığını gösterirken Banka’nın kârlılığına da katkı yaparak verimlilik artışı sağlayacak bir noktaya gelmektedir.

Katılım bankacılığı prensipleri, ihtiyaçları ve en iyi uygulamalar doğrultusunda Banka’nın fon transfer fiyatlaması sürecinde iyileştirmeler yapılmıştır. Bu kapsamda fiyatlamada kullanılacak getiri eğrisi piyasa marjinal fonlama maliyetleri baz alınarak oluşturulmuş, mevduat kategorizasyonu çalışmaları kapsamında her bir ürün ve segment için yapışkanlık, piyasa getiri oranlarına duyarlılık ve ortalama ömür analizleri yapılarak fiyatlamaya eklenmiştir.

Banka’nın kârını optimize edebilmek ve Aktif Pasif Yönetimi’nin etkinliğini artırmak üzere Aktif Pasif Yönetimi Analiz Raporlama yazılımının entegrasyonuna başlanmıştır. Entegrasyon çalışması sonuçlandığında Aktif Pasif Komitesi’nin karar alma sürecine yardımcı olacak analiz ve raporların oluşturularak etkin bir likidite risk yönetimi sağlanacaktır.

Türkiye Finans’ın muhabir bankalar nezdindeki bilinirliği ve kredibilitesi her geçen yıl güçlü ortaklık yapısı ve dış ticaret hacmine paralel olarak artmaktadır.

2013 yılında nispeten zorlu bir global konjonktürde uluslararası kredibilitesi ve finansal kurumlarla güçlü ilişkilerini sürdüren Türkiye Finans, sağladığı fonlar ve aracılık ettiği dış ticaret işlem hacmiyle uluslararası arenada itibarını teyit etmiştir.

Yurtdışı borçlanmalar 2012 yılı sonundaki yaklaşık 1,4 milyar dolar seviyesinden 2013 yılı sonunda %72 artış göstererek 2,4 milyar dolar seviyesine ulaşmıştır.

2012 yılında gerçekleştirilen borçlanmalarda ortalama 710 gün seviyesinde olan vade, 2013 yılı sonunda %37 artış ile 970 gün seviyelerine çıkarılmıştır.

2012 yılı sonuna kadar 20’den fazla ülkeden 50’nin üzerinde bankadan kaynak temin edilmesine karşın, 2013 yılında yatırımcı tabanındaki genişlemeyle yaklaşık 30 ülkeden 100’ün üzerinde finansal kuruluştan kaynak temin edilmiştir.

%55
Dış ticaret hacmi %55 artış göstererek 2013 yılsonu itibarıyla 22,5 milyar dolara ulaşmıştır.

Dış ticarette işlem hacmimizi artırdık.

2013 yılında Türkiye’nin bir numaralı dış ticaret partneri olan AB’deki daralma devam ederken, pazar çeşitlendirmesinde başarılı olan Türk şirketleri özellikle Körfez ve Afrika ülkelerine yönelik ihracat/ithalat çalışmalarını artırmıştır. Türkiye Finans, dış ticarete aracılık işlemleri kapsamında ana ortağı NCB’nin etkin olduğu Körfez ülkelerinde ihracatçı/ithalatçı müşterilerine artan oranda hizmet sunmuştur.

Afrika kıtasına yönelik muhabir ilişkileri altyapısının oluşturulmasına ve gelişmesine dair çalışmalar gerek global bankalar gerekse yerel bankalar aracılığıyla hızlandırılmıştır. 2013 yılsonu itibarıyla 1.100’ü aşkın muhabir banka ağıyla Angola‘dan Zambiya’ya kadar dünya üzerindeki her ülke ile uluslararası kurallar ve standartlar çerçevesinde çeşitli dış ticaret işlemleri gerçekleştirilmiştir.

Dış ticaretin finansmanına yönelik muhabir bankalar ve uluslararası kuruluşlarla imzalanan anlaşmalar dahilinde ithalat yapan müşterilere GSM-102, SEP, ECA ve ITFC kapsamında uzun vadeli kaynak temini sağlanmıştır. GSM-102 işlemleri için var olan limit 70 milyon dolardan 100 milyon dolara çıkarılmış ve bu işlem için pazar payı %10 ‘a yükselmiştir. SEP işlemleri için alınan 35 milyon dolarlık limitin tamamı ve ITFC işlemleri için alınan 25 milyon dolarlık limit en verimli şekilde fiyatlandırılarak müşterilere kullandırılmıştır.

2012 yılsonu itibarıyla 14,5 milyar dolar olan Banka’nın dış ticaret hacmi, strateji ve hedefleri doğrultusunda %55 artış göstererek 2013 yılsonu itibarıyla 22,5 milyar dolara ulaşmıştır. Artan işlem hacmine paralel olarak var olan limitlerin artırılması ve yeni muhabir bankaların mevcut ağa eklenmesi için altyapı çalışmaları tüm hızıyla devam etmektedir.

2013 yılsonu itibarıyla Banka’nın dış ticaret işlemlerinde pazar payı ihracatta %3,5, ithalatta %2,5 ve toplam dış ticaret işlem hacminde %2,80 oranında gerçekleşmiştir.

Türkiye Finans, 2013 yılında 28 bankanın katılımıyla toplamda 500 milyon dolarla katılım bankacılığı sektörünün en yüksek tutarlı Uluslararası Murabaha Sendikasyonunu temin etmiştir.

Sukuk ihracında deneyim kazanıyoruz.

Türkiye Finans, Hazine Müsteşarlığı’nın gerçekleştirdiği 1,25 milyar dolar tutarındaki beş yıl vadeli dolar cinsi sukuk ihracında yardımcı düzenleyici pozisyonunda görev alan tek Türk bankası olmuştur. Kira oranı %4,557 ve 5 yıl vadeli olarak gerçekleşen sukuk ihracında HSBC, QInvest ve Standard Chartered’a yetki verilmiş; Türkiye Finans ile birlikte CIMB Bank Limited, Dubai İslam Bankası PJSC, QNB Capital LLC, NCB Capital yardımcı düzenleyici olarak görev almıştır.

2013 yılında Türkiye Finans, TF Varlık Kiralama A.Ş. ile 500 milyon dolarlık sukuk ihracına imza atmıştır. Türkiye Finans bu ihraçla, T.C. Hazine’sinin sukuk ihraç işleminden sonra Türkiye’den düzenlenen en büyük yurtdışı sukuk ihracını gerçekleştirmiştir. Uluslararası yatırımcıların büyük ilgi gösterdiği Türkiye Finans’ın sukuk ihracına toplam 105 yatırımcı teklif vermiş ve ihracın 3,7 kat üzerinde olmak üzere 1 milyar 850 milyon dolarlık talep toplanmıştır.

Mevduat dışı borçlanmaların toplam fonlamanın içindeki payı %17’den 2013 sonunda %24’e yükselmiştir.

Türkiye Finans, 2013 yılında 28 bankanın katılımıyla 426 milyon dolar ve 57 milyon euro olmak üzere toplamda 500 milyon dolarla katılım bankacılığı sektörünün en yüksek tutarlı Uluslararası Murabaha Sendikasyonunu temin etmiştir. İşlemin konsorsiyum eş liderliğini ABC Islamic Bank (E.C.), Al Hilal Bank PJSC, Emirates NBD Capital Limited, Noor Islamic Bank PJSC, Standard Chartered Bank ve The Saudi British Bank üstlenmiştir. 360 milyon dolarlık kısmı iki yıl vadeli olan sendikasyon kredisi, uzun bir aradan sonra bu vadede gerçekleştirilen ilk işlem olma özelliği taşımaktadır. Bu durum aynı zamanda uluslararası finans piyasalarının ülke ekonomisine ve Türkiye Finans’a duydukları güvenin bir göstergesidir.

2013 yılında murabaha sendikasyonları ve sukuk ihraçları dışında bir çok banka ile ikili borçlanma ilişkisi içinde murabaha borçlanmaları yapılmış, bu şekilde 1,2 milyar dolar üzerinde çeşitli vadelerde kaynak sağlanmıştır.

Kredi notumuz itibar ve güveni temsil ediyor.

Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu Fitch’in 2013 sonunda yaptığı değerlendirme sonucunda Türkiye Finans’ın uzun vadeli yabancı para cinsi kredi notu sabit görünüm dahilinde BBB olarak, finansal kapasite notu da BB- olarak belirlenmiştir.

Bu not Türkiye ekonomisinin de notunun artırıldığı bir ortamda Türkiye Finans’ın sağlam ortaklık yapısını ve Orta Doğu’nun en yüksek sermayeli bankası olan ana ortağı NCB’nin (A+) güçlü desteğini, kârlılığını ve istikrarlı büyümesini de temsil etmektedir.

Müşteri Odaklı BT

2013 yılı BT çalışmalarında müşteriye odaklanılan bir yıl olmuştur. BT’nin sağladığı hizmetlerde müşteri deneyiminin iyileştirilmesine ek olarak verimlilik, kalite ve hız artışı sağlanmıştır. Bu çerçevede öne çıkan çalışmalar aşağıda özetlenmiştir:

  • Bulut bilişim ve sanallaştırma konusunda çalışmalar artarak sürdürülmüştür. 2013 yılında %4 artışla %84’ü aşan sanallaştırma oranına ulaşan Türkiye Finans sanallaştırma alanında sektör lideridir.
  • BT sistemlerinin performans ve kullanılabilirliğinin bankacılık hizmetleri bazında anlık olarak izlendiği yapılar tüm kritik hizmetleri kapsayacak şekilde genişletilmiştir. Problemler henüz oluşmadan ve son kullanıcılara, müşterilere yansımadan önce proaktif olarak tespit edilmesi ile birlikte hizmetlerin kalitesinde iyileştirme gerçekleştirilmiştir.
  • Son kullanıcıların BT ile ilgili sorunlarının çözüm süresi %87 ve taleplerinin yerine getirilme süresi %52 oranında hızlandırılarak, son kullanıcıların ve dolayısıyla hizmet verdikleri müşterilerin memnuniyeti artırılmıştır.
  • Bankacılık sistemlerinin üzerinde çalıştığı altyapılardaki modernizasyon çalışmaları devam ettirilerek, sistemlerin müşteriye cevap verme süresi %30 iyileştirilmiştir. Bankacılık sistemlerinin performansı sektörün en iyileri arasında yerini almıştır.
  • Banka’da alınan çıktıların yönetimi merkezileştirilerek, kağıt ve baskı adetlerinde %41 tasarruf elde edilmiştir. Bu sayede maliyet azaltılmasının yanında ülkemizin doğal kaynaklarının verimli kullanılması sağlanmıştır.
  • Banka verisinin korunmasına yönelik detaylı analizlerle gerçek zamanlı izleme ve engelleme aktiviteleri devam ettirilmiştir. Gelişen teknolojilerin getireceği riskler göz önünde bulundurularak proaktif değişiklikler hayata geçirilmiştir.
  • Bilgi Sistemlerinde operasyon mükemmelliğini hedefleyen metodolojilerden biri olan ITIL’a göre olgunluk seviyesi en iyi uygulamalar seviyesine doğru ilerleme kaydedilmiştir.

Yüksek standartlarını belgelendirmiş Türkiye’deki ilk ve tek veri merkezi

2011 yılı sonunda oluşturulan Türkiye Finans Veri Merkezi, tam yedekli ve yüksek teknolojik özelliklere sahip bir merkezdir. Kesintisiz hizmet vermek üzere tasarlanan veri merkezinin devamlılığı yedek bir veri merkezi ile sağlanmaktadır. Veri Merkezi Türkiye’nin ve Avrupa’nın sayılı veri merkezleri arasında yer almaktadır. Yeşil BT kriterlerini dikkate alan Veri Merkezi’nin Tier III dizayn standartlarına uygunluk sertifikasyonu 2013 yılı Nisan ayında tamamlanmıştır. Böylece ülkemizde bu sertifikaya sahip ikinci ve sektörde ilk veri merkezi olmuştur. Veri merkezlerini uluslararası standartlara göre inceleyen Uptime Enstitüsü (ABD), tüm testlerini Kasım ayı içerisinde yerinde denetleme ile tamamlayarak Türkiye’nin ilk ve tek Tier III işletme sertifikasını Türkiye Finans veri merkezine layık görmüştür.

Türkiye Finans Veri Merkezi;

  • Yüksek güvenliğe ve elektrik yükü, ısı, nem vb. koşulları anlık izleme ve kontrol fonksiyonuna sahiptir.
  • Enerji kullanımında yüksek bir etkinlik sağlamaktadır. Enerji ölçüm rasyosu/PUE (Power Usage Effectiveness) 1,6’lık seviyesi ile Türkiye ve Avrupa ortalamasının çok altındadır.
  • Standart bir veri merkezine göre %50’ye varan enerji tasarrufu ve aynı oranda az karbon salımı ile ülkemizin en çevreci veri merkezlerinden biridir.
  • Banka’nın sürdürülebilir büyümesini destekleyebilecek genişleme özelliği taşıyan bir altyapıya sahiptir.

%98
2013 yılı iş sürekliliği aktivite testlerinde başarı oranı %98 olarak geçekleşmiştir.

Bankacılık sektöründe ilk ve tek iş sürekliliği sertifikası

Türkiye Finans, kurmuş olduğu İş Sürekliliği Yönetim Sistemi’nin uluslararası standartlara uygun olduğunu gösteren ISO 22301 İş Sürekliliği Sertifikasını Eylül 2013’te almaya hak kazanmıştır. Böylece Türkiye’de, bankacılık sektöründe bu sertifikayı alan ilk ve tek banka olmuştur. 2013 yılı iş sürekliliği aktivite testlerinde başarı oranı %98 olarak geçekleşmiştir.

Büyümeyi destekleyen uluslararası normlarda risk yönetimi modeli

Harekete geçirdiği içsel dinamikleri ve yakaladığı büyüme ivmesiyle katılım bankaları arasında öne çıkan Türkiye Finans, sağlıklı büyümeyi destekleyecek güçlü ve proaktif bir risk yönetimi altyapısına sahiptir.

Türkiye Finans, risk yönetimi açısından iş aileleriyle yürütülen ve 2010 yılında başlatılarak 2011’de devreye alınan projelerle altyapısını gerek bireysel gerek ticari bankacılık tarafında ileri rating ve skorlama modelleri ile güçlendirmiştir. Sürdürülebilir başarı için düzenli olarak izlenen rating modelleri, 2013 yılında gerçekleştirilen rekalibrasyon çalışması ile yeniden geliştirilmiş ve yeni bir sektörel model daha oluşturularak modellerin en üst düzeyde performans göstermesi sağlanmıştır.

Ticari fon kullandırım - rating modelleri: Bu modeller Türkiye Finans portföyüne özel olarak istatistiki yöntemler kullanılarak geliştirilmiştir. Probability of default (PD) - temerrüt olasılığı (TO) da hesaplayan bir sistemdir. Süreç sonunda her firma için kredi notu ve PD değeri hesaplanmaktadır. Firmaya ilişkin fon kullandırım-limit belirleme, teminatlandırma ve fiyatlamalar bu değerlemeye göre yapılmaktadır.

Bireysel fon kullandırım - NBSM karar motoru ve skorlama modelleri: Bir karar destek motoru olarak geliştirilmiştir. NBSM karar motoru ve skorlama modelleri ile bireysel bazlı talepler otomatik olarak sonuçlandırılabilmekte; sistemsel olarak uygulanan kredilendirme politikaları kriterlerine göre çok kısa sürede sonuç elde edilmektedir. Türkiye Finans, sahip olduğu altyapı kapsamında bireysel finansman ve kredi kartları sonuçlandırma sürecini dakikalara indirgemiştir.

Türkiye Finans, problemli kredi stoku açısından sektörde güçlü ve rekabetçi bir konuma sahiptir. Banka sağlıklı aktif yapısını sürdürmek ve daha da iyileştirmek adına, erken uyarı sistemlerinin ve tahsilat süreçlerinin iyileştirilmesi, müşteri işlemlerinin ve borçlarının yönetimi gibi projeler yürütmektedir.

Türkiye Finans kredi ve risk süreçlerinde rating modellemeleri dışında izleme fonksiyonuna büyük önem vermektedir. Bu çerçevede; belli aralıklarda erken uyarı çalışmaları yapılmakta, gecikmeye düşmeden sorunlu kredilerin saptanması, teminatların güçlendirilmesi, riskin tasfiyesi yönünde gerekli çalışmalar yapılmaktadır.

Kurumsal iletişimde aktif bir yıl

Türkiye Finans 2013 yılında 360 derece sürekli iletişim stratejisi çerçevesinde yoğun iletişim çalışmalarını sürdürmüştür.

2013 yılında çeşitli mecralarda 90 kez iletişim faaliyeti yapılmıştır. Bu kampanyalar neticesinde TV, radyo, internet, gazete, dergi, açıkhava, stadyum ve diğer mecralarda Türkiye Finans reklamları yıl boyunca yoğun bir şekilde yer almıştır.

2013 yılı içinde yapılan etkin PR ve iletişim çalışmaları 2013 yılı yazılı basında çıkan haber sayısı, 2011 yılına göre %92, 2012 yılına göre %54 artış göstermiştir ve Türkiye Finans, basın tarafından sıkça görüşüne başvurulan bankalar arasına girmiştir.

Yıl içinde Banka adına çok sayıda saha etkinliği gerçekleştirilmiş, bu etkinliklerde müşteriler nezdinde Banka’nın ve ürünlerinin tanıtımı, bilinirliği ve itibarının artırılmasına yönelik çalışmalar yapılmıştır.

Yıl içinde iki kere yapılan Kurumsal Marka Algısı ve Reklam Etki Araştırma sonuçları kapsamında 2012 yılına göre müşteriler ve özellikle potansiyel müşteriler nezdinde Banka’nın bilinirliği, beğeni düzeyi ve reklamlarına rastlanma oranının önemli ölçüde arttığı tespit edilmiştir.

Banka’nın 2012 yılı Faaliyet Raporu, uluslararası LACP (League of American Communications Professional) 2012 Vision Awards yarışmasında Banka Faaliyet Raporları kategorisinde Bronz Ödül kazanmıştır (Temmuz 2013).

Dijital iletişim-sosyal medya alanındaki çalışmalar kapsamında Banka’nın Dijital Check-Up’ı yapılmış, bunun sonucunda Dijital İletişim Yol Haritası çıkartılmıştır. Sosyal medya hesaplarının yeniden yapılandırılması ve konumlandırması amacıyla gerekli analiz ve planlamalar yapılmıştır. Kurumsal İletişim Müdürlüğü bünyesinde Dijital Pazarlama ve Sosyal Mecra Servisi kurulmuş ve 2014 yılı başında çalışmalara başlanmıştır.

Türkiye Finans, sürdürülebilir ekonomik büyüme ve toplumsal kalkınma için değer yaratmayı destekleyen faaliyetleriyle rakiplerine ve tüm paydaşlarına rehberlik eden, öncü bir kuruluş olmak hedefiyle çalışmaktadır.

Sürdürülebilirlik yaklaşımımız ve uygulamaları

Türkiye Finans, sürdürülebilir ekonomik büyüme ve toplumsal kalkınma için değer yaratmayı destekleyen faaliyetleriyle rakiplerine ve tüm paydaşlarına rehberlik eden, öncü bir kuruluş olmak hedefiyle çalışmaktadır.

Türkiye Finans sosyal sorumluluk bilinci ve sürdürülebilirlik yaklaşımı ile eğitim, sağlık ve enerjiye aktardığı kaynağı artırmayı planlamaktadır.

Türkiye Finans 2013 yılında sürdürülebilirliğin ekonomi ekseninde;

  • “Engelli Taşıt Finansmanı” ile engelliler yönelik bankacılık faaliyetlerinde ilk adımı atmıştır.
  • “Lisanssız Yenilenebilir Enerji Paketi”, “Enerji Verimliliği Finansmanı”, “KOBİ’lere %100 Enerji Paketi” gibi ürünlerle enerji projelerine yönelik finansman çözümlerini artırmıştır.

Türkiye Finans, 2013 yılı içerisinde kurumsal sosyal sorumluluk politikasını yayınlamış ve hızla uygulamalarına yansıtma yönünde harekete geçmiştir.

  • Banka’nın 2013 yılı Faaliyet Raporu ile birlikte 2013 yılı Sürdürülebilirlik Raporu’nun da hazırlıklarına başlanmıştır. Nisan ayı başında çıkacak rapor, Türkiye’de katılım bankaları arasında ilk Sürdürülebilirlik Raporu olacaktır.
  • Sponsorluk çerçevesinde Fenerbahçe Ülker basketbol takımına ait Ülker Sports Arena’da yıl boyunca yapılan maç, konser ve etkinliklere Banka’nın müşterileri davet edilerek memnuniyetleri sağlanmıştır.
  • Reel sektöre destek olmak ana amacı doğrultusunda, markalaşma yönünde önemli adımlar atan Türk şirketlerini desteklemek amacıyla Türkiye Finans Anadolu Markaları 2013 Yarışması’na 2. kez sponsor olmuştur. Proje kapsamında yıl içinde 4 ilde (Denizli, Çanakkale, Gaziantep, Şanlıurfa) KOBİ ve işletmelere yönelik toplantılar gerçekleştirilmiştir. Yarışmanın ödül töreni basın ve işadamlarının geniş katılımıyla Aralık ayında İstanbul’da yapılmıştır.
  • 652. tarihi Kırkpınar Yağlıgüreşleri, Türkiye Finans sponsorluğunda gerçekleşmiştir. 2014 ve 2015 yıllarında da devam edecek sponsorluk süresince, Olimpiyatlardan sonra dünyanın en uzun geçmişe sahip spor etkinliklerinden biri olan ve UNESCO Somut Olmayan Dünya Kültür Mirası listesine alınan bu önemli kültür mirasının sahiplenilmesi, gelecek kuşaklara aktarılması ve bilinirliğinin artırılması hedeflenmiştir.
  • Türkiye Finans, dünyada 1988 yılından bu yana 130 kentte 7 milyondan fazla insanın ziyaret ettiği Karanlıkta Diyalog (Dialogue in the Dark) sergisinin sponsorları arasında yer almıştır. Ziyaretçilerin görme duyularını kullanmadan tamamen karanlık bir ortamda günlük yaşamlarını deneyimlemelerini sağlayan İstanbul’da açılan Karanlıkta Diyalog Sergi Alanı, 20 Aralık 2013 - Haziran 2014 arasında ziyarete açık olacaktır.
  • 17. Uluslararası Akdeniz Oyunları Sponsorluğu kapsamında organizasyon boyunca Mersin’de ve Adana’da iki sabit ve iki mobil şubeyle Türkiye Finans tarafından tüm katılımcılara bankacılık ve finans işlemleri sunulmuştur.
  • Down sendromlu gençlerin çalıştığı Mobil Down Cafe, Türkiye Finans’ın desteğiyle 15 Ağustos’ta açılmıştır. Sosyal sorumluluk projesi çerçevesinde yıl içinde Şişli Down Cafe’ye erzak yardımları gerçekleştirilmiştir.