Kısaca Türkiye Finans

The National Commercial Bank (Suudi Arabistan), Boydak Grubu ve Ülker Grubu’nun ortak bir girişimi olan Türkiye Finans, ülkemiz katılım bankacılığının köklü bilgi birikimi ve deneyimi üzerinde yükselmektedir.

1991 yılında Kayserili girişimciler tarafından kurulan %100 yerli sermayeli ilk özel finans kurumu Anadolu Finans, Temmuz 1999’da Boydak Ailesi’nin kontrolüne geçmiştir.

Diğer taraftan, Ülker Grubu ülkemizde 1985’ten beri hizmet sunan Faisal Finans Kurumu’nun çoğunluk hisselerini 2001 yılında almış ve adını Family Finans olarak değiştirmiştir.

Boydak Grubu ve Ülker Grubu, 2005 yılında katılım bankacılığı hizmeti sunan bu iki kurumu tek çatı altında birleştirerek büyük bir ekonomik güce dönüştürmüşler; Türkiye için daha fazla değer yaratmak ve rekabet üstünlüklerini pekiştirmek misyonuyla güç birliğine gitmişlerdir.

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK), 28 Aralık 2005 tarihinde Anadolu Finans ile Family Finans’ın birleşmesini tescil etmiş ve 30 Aralık 2005 tarihinde Banka’nın unvanının Türkiye Finans Katılım Bankası A.Ş. olarak değiştirilmesini onaylamıştır.

Birleşmeyle birlikte katılım bankacılığında yeni bir soluk

Birleşmeyi takiben yeni bir kurumsal kimliğe bürünen Banka, hedef kitlesi giderek büyüyen katılım bankacılığına yeni bir soluk getirmiştir.

Türkiye Finans için büyük değişim ve atılım dönemi %60 hissesinin 31 Mart 2008 tarihinde The National Commercial Bank (NCB) tarafından satın alınması ile başlamıştır. Ülkemizin önde gelen sanayi gruplarından Boydak Grubu ve Ülker Grubu ile Orta Doğu’nun en büyük sermayeli bankasının güçlerini birleştiren bu ortaklık, katılım bankacılığına sermaye yapısıyla ve vizyonuyla öne çıkan bir oyuncu kazandırmıştır.

2014 yılına girerken daha güçlü bir Türkiye Finans

Beş Yıllık Plan doğrultusunda hedeflerini ve büyüme planlarını şekillendiren Türkiye Finans, müşteri odaklı bir anlayışla; teknolojik altyapısını, iş süreçlerini ve hizmet yaklaşımını daha da geliştirebilmek üzere önemli projeler gerçekleştirmektedir. Mükemmel müşteri deneyimini temel çıkış noktası olarak belirleyen Türkiye Finans, 2013 yılında Müşteri Deneyimi ve Çoklu Kanal Stratejisi Projesi ile iş yapış şekillerinde ve süreçlerinde değişiklik ve iyileştirmeleri hayata geçirmek üzere yeni bir inisiyatifi başlatmıştır. Banka bu yeni dönemde deneyimi, teknolojik yetkinliği ve vizyonuyla daha güçlü bir büyüme yol haritasını benimsemiştir.

Sürdürülebilir büyüme yolunda emin adımlarla ilerleyen Türkiye Finans, 2013 yılsonu itibarıyla 3.990 çalışanı, 250 şubesi ve etkin alternatif dağıtım kanallarından oluşan güçlü hizmet platformuyla ticari/kurumsal bankacılık, girişimci bankacılık ve bireysel bankacılık segmentlerinde geniş bir müşteri kitlesine yenilikçi ve katma değeri yüksek ürün, hizmet ve çözümler sunmaktadır.