İnsan Kaynakları Uygulamaları Hakkında Bilgiler

Kurumu farklı kılacak yetkinlikte bir insan kaynağı

Banka’nın vizyon ve büyüme stratejisi doğrultusunda İnsan Kaynakları uygulamaları kapsamında; kurumu temsil edecek nitelikli insan kaynağının temini, kariyer planlaması, performans değerlendirmesi, çalışan motivasyonu, özlük haklarının yönetimi, ücret politikalarının oluşturulması ve eğitim ihtiyaçlarının belirlenerek planlamalarının yapılmasına yönelik faaliyetler sürdürülmektedir.

2013 yılı içerisinde çalışan motivasyonunu sağlamak üzere başarı ikramiyesi ödemesi yapılmıştır. Bu ödeme çalışanların görev ve sorumlulukları ile bireysel ve bölüm performansları dikkate alınarak hesaplanmış ve nakdi olarak dağıtılmıştır.

Müdür kadrolarının Banka içinden yetiştirilmesi sürecine gerekli hassasiyet ve önemin verilmektedir. Bu çerçevede, belirlenen kriterler doğrultusunda tespit edilen şube müdürü adaylarının, değerlendirme merkezi uygulamasından geçirilerek “Müdür Havuzu”na dahil edilmesi, eğitim ve gelişim ihtiyaçlarına göre programlar düzenlenmesi çalışmaları devam etmektedir.

Bu prensip doğrultusunda; 1 Birim Müdürü ve 1 Direktör Genel Müdür Yardımcısı, 4 Şube Müdürü Bölge Müdürü, 49 Yönetici Birim/Şube Müdürü olarak atanmış olup, söz konusu kadrolar için iç atama oranı %86 olarak gerçekleşmiştir. Toplam 880 çalışan üst göreve terfi etmiştir. Açılan yeni kariyer fırsatları ile birlikte ortaya çıkan değişim ve gelişime hazır olabilmek adına eğitim planlamaları yapılmıştır.

“En İyi Çalışanları” Banka’ya kazandırmak ve kalıcı kılmak İnsan Kaynakları yönetiminin en önemli hedefleri arasındadır.

Türkiye Finans İnsan Kaynakları, 2013 yılında Banka strateji ve politikaları doğrultusunda uygulamalar geliştirerek hedeflenen başarıya desteğini sürdürmüştür. İnsan Kaynakları Yönetimi, çalışan memnuniyetinin öneminin farkındalığı ve insan kaynaklarının öncelikli unsur olarak ele alınmasının bilinci ile hareket etmektedir.

Banka 2013 yılı itibarıyla 250 şube, 6 Bölge Müdürlüğünde toplam 3.990 çalışanı ile hizmet vermektedir. Çalışanların %34’ü Genel Müdürlükte, %2’si Bölge Müdürlüklerinde, %64’ü Şube Müdürlüklerinde görev almaktadır.

Banka çalışanlarının;

  • %86’sı üniversite mezunu,
  • %29’u kadın,
  • yaş ortalaması 33’tür.

Yeni işe girişlerin %67’sini oluşturan Asistan ve Yetkili Yardımcısı alımları, Banka’nın kültür ve değerleriyle kendi kaynağını yetiştirmeye verdiği önemin göstergesidir. Bu anlayışın bir sonucu olarak, 2013 yılında yeni açılan 30 şubenin kadroları %70 oranında iç kaynakların değerlendirilmesiyle tamamlanmıştır.

Türkiye Finans İnsan Kaynakları, deneyimin katkısı ve gücünün yaratacağı değerin bilincindedir. Bu çerçevede “Değerlerimizi Koruyoruz, Deneyime Sahip Çıkıyoruz!” sloganıyla 2013 yılında; 5, 10, 15, 20 ve 25. kıdem yıllarını tamamlayan toplam 657 çalışan, hizmet plaketleri ve çeşitli hediyeler ile ödüllendirilmiştir.

İş-özel yaşam dengesine katkı sağlamak ve ekip ruhunu desteklemek amacıyla kurulan Fotoğrafçılık, Dalış, Doğa Sporları, Gezi, Kültür ve Edebiyat, Futbol, Tenis, Yelken ve Yemek Kulüpleri ile Koşu Grubu’na maddi ve manevi destek sağlanmaktadır. Kurulan kulüplerin yönetimi gönüllü üyelere bırakılarak farklı görevdeki çalışanların kulüp platformlarında bir araya getirilmesi hedeflenmiştir. Bu sayede çalışanlara, inisiyatif alma, sorumluluk üstlenme ve takım ruhunu içselleştirme yönünde fırsatlar sunulmuştur.

2013 yılı içerisinde, Banka’nın katılım bankacılığı ve bankacılık sektöründeki stratejik hedefleri doğrultusunda, İnsan Kaynakları iş ailesinin koordinasyon ve liderliğinde çalışanların başarısını ve mutluluğunu artırmak, güçlü kurum kültürünü yaygınlaştırmak, paylaşımı kolaylaştırmak, etkin bir iletişim kanalı açmak, motivasyonu yükseltmek, ortak akıl oluşturmak ve tek ses olmak için “BİR OLMAK” iç iletişim platformu oluşturulmuştur.

Banka; İnsan odaklı, ilkeli, adil ve şeffaf yönetim anlayışı, öncü ve güçlü bir duruş ve insan kaynağı değeri ile “BİR OLMAYI” amaçlamış; bu kapsamda Banka içinde BİR, finansallarda BİR, başarı ifade eden tüm sıralamalarda BİR OLMAK üzere hareket edilmesi felsefesini hayata geçirmiştir.

Sürekli ilerlemek için birlikte öğrenmeye ve gelişmeye yatırım

Türkiye Finans farkı “insanın” oluşturduğuna inanarak profesyonel, donanımlı ve sektöre katkı sunan insan kaynağına sahip olmak vizyonuyla eğitim yatırımlarına devam etmektedir.

Çalışanların mesleki ve kişisel gelişimlerine ve Banka’nın performansına katkıda bulunmak amacıyla katılım sağlanan eğitim faaliyetlerinde 2013 yılında kişi başı ortalama 67 saat eğitim verilmiş ve toplam 1.778 adet sınıf içi eğitim organize edilmiştir. Gerçekleştirilen eğitimlerin %73’ü sınıf içi ve %27’si uzaktan eğitim (OCS/Web Konferans ve Katalog Eğitimleri) yöntemleri ile gerçekleştirilmiştir. Gelişim fırsatlarından tüm çalışanların faydalanması amacıyla takım arkadaşlarının %94’ünün en az bir sınıf eğitimine katılması sağlanmıştır.

İç müşteri anlayışıyla hizmet sunulan çalışanlar için 2013 yılında aşağıdaki çalışmalar/eğitimler gerçekleştirilmiştir:

  • Yetkinlikleri geliştirmek, insan kaynağının etkin bir şekilde yönetilmesini sağlamak ve çalışanları mevcut pozisyonlarında ihtiyaç duyacakları bilgi ve becerilerle donatarak eğitim sürecini sistematik hale getirmek amacıyla geliştirilen “Kariyer boyu Eğitim Programları/KEP“ eğitimleri yaygınlaştırılarak devam ettirilmiştir.
  • “Hizmet Kalitesi”nin öneminden hareketle, daha yüksek hizmet kalitesi sağlamak ve iç ve dış müşteri memnuniyetini artırmak amacıyla uygulamaya koyulan “Profesyonel Ekiple Mükemmel Hizmet” projesi kapsamında, “Hizmet Elçileri” adı verilen iç eğitmenlerle sınıf içi eğitimler yapılmıştır. Hizmet standartları ve süreçlerinin anlatıldığı Profesyonel Ekiple Mükemmel Hizmet Kitabı tüm çalışanlarla paylaşılmıştır.
  • Banka’nın satış gücünü geliştirmek amacıyla Anadolu ve Avrupa Bölge Müdürlüklerine bağlı tüm satış kadroları için satış eğitimleri düzenlenmiştir.
  • Gişe çalışanları için düzenlenen “Gişede Satış” Eğitimleri tüm gişe çalışanlarının katılımı ile tamamlanmıştır.
  • “Performans Odaklı Yönetim” anlayışının çok önemli bir parçası olan “Geri Bildirim Verme” kültürünü geliştirmek amacıyla Müdür unvanlı tüm çalışanların katıldığı “Geri Bildirimle Yüksek Performans” Eğitimleri yapılmıştır.
  • Yöneticilerin Banka içinden yetiştirilmesi stratejisine paralel olarak “Yedek Kulübesinden Sahaya” yönetici gelişim programlarına 6 farklı grup ile devam edilmiştir.
  • Yeni Şube Müdürlerinin görevlerine adaptasyonlarını hızlandırmak amacıyla oluşturulan “Genç Takımdan A Takıma” mentorluk programları, katılımcı sayıları artırılarak devam ettirilmiştir.
  • Bankacılık kariyerini akademik yaklaşımlarla geliştirmek isteyen çalışanlara yirmiden fazla üniversitede yüksek lisans desteği verilmiştir.
  • Genel Müdürlük ve Bölge Müdürlüklerindeki “Yönetici” unvanlı çalışanların yönetsel becerilerini geliştirerek etkin ekip yönetimi yapmalarını sağlamak amacıyla “Yönetimin Yapı Taşları” eğitimleri yapılmıştır.
  • Özellikle yeni açılan şubelerin birlikte iş yapma ve takım olma yetkinliklerini geliştirmek amacıyla “ekip olma eğitimleri” yapılmıştır.
  • Banka’ya dışarıdan atanan Müdürlerin adaptasyonunu hızlandırmak için “Zincire Yeni Halka” Müdür oryantasyon programı hazırlanarak uygulamaya alınmıştır.
  • Farklı öğrenme tarzlarına hitap etmek amacıyla öğrenme kanallarının çeşitlendirilerek, Bilge TV ile çalışanların eğitim videolarından faydalanmaları sağlanmıştır.
  • Zorunlu eğitimler çerçevesinde SPK, BES ve SEGEM konularında hedef kitlelere yönelik uzaktan eğitim ve sınıf eğitimleri desteği verilerek ilgili belge ve sertifikaların alınması desteklenmiştir. İş sürekliliği ve yasal zorunluluklar kapsamında; çalışanlara yönelik “Suç Gelirlerinin Aklanması ve Terörün Finansmanının Önlenmesi”, “Bilgi Güvenliği” “İlk Yardım”, “Acil Durum” ve “İş Sağlığı ve Güvenliği” eğitimleri gerçekleştirilmiştir.
  • Türkiye Bankalar Birliği, Türkiye Katılım Bankaları Birliği, Bankalararası Kart Merkezi eğitim programlarına katılım sürdürülmüştür.

Doğru sonuçlar için doğru performans yönetimi

Stratejilerin Banka genelinde hayata geçmesi ve iş sonuçlarına yansıtılmasının doğru bir performans yönetim sistemiyle mümkün olduğu bilinciyle, stratejik hedeflerle uyumlu, adil, şeffaf, sistematik, kolay takip edilebilir performans yönetimi modelleri Şube, Bölge ve Genel Müdürlük seviyesinde tasarlanıp devreye alınmaktadır.

Bu çerçevede;

  • Gelişen ihtiyaçlara paralel olarak Banka yetkinliklerinin yenilenmesi ve performans değerlendirmesinin geri bildirime odaklı şekilde yeniden tasarlanmasıyla Banka’nın iletişim odaklı kültürü pekiştirilmektedir.
  • Çalışanların memnuniyet, bağlılık ve isteklilik seviyelerinin ölçülmesi ve artırılmasına yönelik anketler tekrarlanmaktadır.
  • Çalışanların başarılarını, yaratıcı fikirlerini, verimlilik içeren öneri geliştirmelerini teşvik edecek ödüllendirme sistemi uygulanmaktadır.