2014 Faaliyet Raporu
Kısaca Türkiye Finans

The National Commercial Bank (Suudi Arabistan), Boydak Grubu ve Ülker Grubu’nun ortak bir girişimi olan Türkiye Finans, köklü bilgi birikimi ve deneyimini, ülkemiz katılım bankacılığının geleceğine adını yazdırma kararlılığı ve vizyonuyla “gelişim refleksine” çevirme başarısını göstermiş öncü bir kurumdur.

Türkiye Finans; 1991 yılında %100 yerli sermayeli ilk özel finans kurumu olarak kurulan “Anadolu Finans” ile 1985-2001 yılları arasında “Faisal Finans Kurumu” adıyla katılım bankacılığı hizmeti sunan “Family Finans”ın 2005 yılında güçlerini birleştirmesiyle kurulmuştur.

Boydak Grubu ve Ülker Grubu’na ait bu iki kurum, 2005 yılında tek çatı altında birleşerek Türkiye için daha fazla değer yaratmak ve rekabet üstünlüklerini pekiştirmek misyonuyla güç birliğine gitmişlerdir.

Anadolu Finans ile Family Finans’ın birleşmesi Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK)’nun 28 Aralık 2005 tarihli kararıyla resmen tescil edilmiş ve 30 Aralık 2005 tarihinde Banka’nın unvanı Türkiye Finans Katılım Bankası A.Ş. olarak değiştirilmiştir.

Birleşme katılım bankacılığına yeni bir büyüme ivmesi kazandırmıştır.

Birleşmeyi takiben yeni ve güçlü bir kurumsal kimliğe kavuşan Banka, hedef kitlesi giderek genişleyen katılım bankacılığına yeni bir soluk getirmiştir.

Türkiye Finans için en büyük değişim ve atılım dönemi, %60 hissesinin 31 Mart 2008 tarihinde The National Commercial Bank (NCB) tarafından satın alınması ile başlamıştır. Ülkemizin önde gelen sanayi gruplarından Boydak Grubu ve Ülker Grubu ile Orta Doğu’nun en büyük sermayeli bankasının güçlerini birleştiren ortaklık, katılım bankacılığı iş koluna sermaye yapısıyla ve vizyonuyla öne çıkan bir oyuncu kazandırmıştır.

2015 yılına girerken gücünü kanıtlamış bir Türkiye Finans

Beş Yıllık Plan doğrultusunda hedeflerini ve büyüme yol haritasını şekillendiren Türkiye Finans, müşteri odaklı bir anlayışla; teknolojik altyapısını, iş süreçlerini ve hizmet yaklaşımını daha da geliştirebilmek adına önemli projeler gerçekleştirmektedir.

Mükemmel müşteri deneyimini temel çıkış noktası olarak belirleyen Türkiye Finans, 2013 yılında Müşteri Deneyimi ve Çoklu Kanal Stratejisi Projesi ile iş yapış şekillerinde ve süreçlerinde değişiklik ve iyileştirmeleri hayata geçirmek üzere yeni bir inisiyatifi başlatmıştır. Banka bu yeni dönemde deneyimi, teknolojik yetkinliği ve vizyonuyla tercihini daha güçlü bir büyümeden yana kullanmıştır.

Sürdürülebilir büyüme yolunda emin adımlarla ilerleyen Türkiye Finans, 2014 yılsonu itibarıyla 4.478 çalışanı, 280 şubesi ve etkin alternatif dağıtım kanallarından oluşan güçlü hizmet platformuyla ticari/kurumsal bankacılık, girişimci bankacılık ve bireysel bankacılık segmentlerinde geniş bir müşteri kitlesine yenilikçi ve katma değeri yüksek ürün, hizmet ve çözümler sunmaktadır.