2014 Faaliyet Raporu
Bankamızda Faaliyet Gösteren Komiteler ile Yönetim Kurulu ve Komite Üyelerinin İlgili Toplantılara Katılımları Hakkında Bilgiler

Yönetim Kurulu

Bankamız Ana Sözleşmesi’nin 17. maddesi gereği Yönetim Kurulu 7 (yedi) üyeden oluşur. Kurul, üyelerinin en az 5’inin (beş) katılımıyla toplantı gerçekleştirir ve kararlar mevcut üyelerin çoğunluğu ile alınır. Görev ve yetkileri, ilgili mevzuat ve Ana Sözleşme ile belirlenmiş olan Yönetim Kurulu, 2014 yılı süresince 1’i Yönetim Beyanı olmak üzere toplam 5 kez toplantı gerçekleştirmiştir. 2014 yılı süresince yapılan tüm Yönetim Kurulu toplantıları, gerekli toplantı çoğunluğu ile gerçekleştirilmiş ve bu toplantılarda alınan kararlar, karar yeter sayısı bakımından yeterli üyenin olumlu oyu ile alınmıştır. 2014 yılı içerisinde gerçekleştirilen Yönetim Kurulu toplantı sayı ve tarihleri aşağıda sunulmaktadır:

Sayı/Tarih

1. Toplantı 23.01.2014

2. Toplantı 28.03.2014

3. Toplantı 27.06.2014

4. Toplantı 26.09.2014

5. Toplantı 28.11.2014

İcra Komitesi

İcra Komitesi 2009 yılı Mart ayında kurulmuştur. Komitenin temel misyonu Banka yönetiminin performansını ve strateji uygulamalarını yakından izlemek ve Banka’nın dönüşüm programını denetlemektir. İcra Komitesi, her çeyrekte gerçekleştirilen toplantılar ile daha hızlı bir karar verme sürecine olanak tanır ve gerekli düzeltici aksiyonları doğru zamanda tavsiye edebilmek için Banka’nın performansının ve risk noktalarının yakından izlenmesini sağlar. Komite, Banka yönetimi ile Yönetim Kurulu arasındaki iletişimi geliştirir. Bankamız İcra Komitesi 2014 yılı süresince 4 defa toplantı gerçekleştirmiştir.

Kredi Komitesi

Yönetim Kurulu tarafından bankacılık mevzuatı çerçevesinde belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde kredi açma yetkisini kullanmak üzere oluşturulan komitedir. Kredi Komitesi, yetki limiti içerisindeki kredi tahsis kararlarını vermekte, yetkisine giren işlemlerde kredi tahsis koşullarının değiştirilmesi taleplerini karara bağlamakta ve Yönetim Kurulu’nun kredilerle ilgili vermiş olduğu diğer görevleri yerine getirmektedir. Bankamız Kredi Komitesi, 2014 yılı süresince 11 defa toplantı gerçekleştirmiştir.

Denetim Komitesi

Bankacılık Kanunu uyarınca Bankacılık Mevzuatı hükümleri çerçevesinde görev yapmak ve Yönetim Kurulu’nun denetim ile gözetim faaliyetlerinin yerine getirilmesine yardımcı olmak üzere Yönetim Kurulu tarafından oluşturulan komitedir. Risk yönetimi sisteminin etkinliğini ve yeterliliğini izler. Komite’ye sunulan risk değerlendirmelerini, risk raporlarını ve belgelerini kontrol eder. Teftiş Kurulu’nun, İç Kontrol Merkezi’nin ve Risk Yönetim Merkezi’nin ilişkilerinin eşgüdümünü gözetir. Yönetim Kurulu’na bu hususlarda bilgi akışını temin eder, oluşturulacak politikaları, usul ve esasları hazırlar ve Yönetim Kurulu’nun onayına sunar.

Denetim Komitesi, icra ettiği faaliyetlerin sonuçları ile Banka’da alınması gereken önlemlere, yapılmasına ihtiyaç duyulan uygulamalara ve Banka’nın faaliyetlerinin güven içinde sürdürülmesi bakımından önemli gördüğü diğer hususlara ilişkin görüşlerini en az 6 aylık periyotlarda Yönetim Kurulu’na sunar. Toplantılar kapsamında Banka’nın iç denetim birimlerinin bulgu ve güvenceleri değerlendirilerek önemli görülen hususlar Yönetim Kurulu’na sunulmuştur. Yine aynı çerçevede bağımsız denetim firması ve BDDK denetim ekibi tarafından gündeme getirilen hususlar Komite tarafından değerlendirilmiş ve Yönetim Kurulu’nun gündemine taşınmıştır. Denetim Komitesi 2014 yılında Banka merkezinde toplam 4 (dört) toplantı gerçekleştirmiştir. Ayrıca sene içinde 2 (iki) kez bağımsız denetim kuruluşu ile bir araya gelmiş, üç çeyrek ve bir yılsonu denetim raporunun değerlendirmesini yapmıştır.

Kurumsal Yönetim Komitesi

Kurumsal Yönetim Komitesi 2011 yılı Nisan ayında kurulmuştur. Komitenin temel misyonu, Bankamızın Kurumsal Yönetim politikalarının, yönetmeliklerinin ve prosedürlerinin Bankacılık kanun ve yönetmeliklerine uyumluluğunu temin etmek adına Bankamız faaliyetlerini izlemek ve denetlemek, kurumsal yönetim mevzuat ve uygulamasında söz konusu olabilecek değişikliklere ilişkin periyodik olarak Yönetim Kurulu’nu bilgilendirmektir. Komite, 2014 yılı süresince 2 defa toplantı gerçekleştirmiştir.

Ücretlendirme ve Atama Komitesi

Ücretlendirme ve Atama Komitesi 2011 yılı Nisan ayında kurulmuştur. Komitenin temel misyonu, Bankamızın Yönetim Kurulu Üyeleri ile üst düzey yönetimi ve çalışanları için uygun ücretlendirmenin, Bankamız stratejisi ve ihtiyaçları ile ilgili piyasa uygulamaları çerçevesinde belirlenmesi ile uygun adayların Yönetim Kurulu üyeliği için aday gösterilmesi konularında Yönetim Kurulu’nu desteklemektir. Komite, 2014 yılı süresince 4 defa toplantı gerçekleştirmiştir.

Yönetim Kurulu Raportörlük Direktörlüğü

Yönetim Kurulu Raportörlük Direktörlüğü’nün (YKRD) temel fonksiyonu, Yönetim Kurulu ve Yönetim Kurulu düzeyi komiteler ile Genel Müdürlük ve İç Sistemler arasında mevcut ve/veya doğabilecek iş akışlarını yönetmek, yönlendirmek ve geniş kapsamda koordinasyon ve bilgi akışını sağlamaktır. Yönetim Kurulu Raportörlük Direktörü, 2014 yılı süresince yapılan tüm Yönetim Kurulu ve Yönetim Kurulu düzeyi komiteler toplantılarına iştirak etmiştir.

 

Mustafa Boydak

Saeed Mohammed A. Alghamdi

Lama Ghazzaoui

Khalid Malik Alsharif

Oğuz

Kayhan

Halil Cem Karakaş

Veysel Derya Gürerk

Yönetim Kurulu

Başkan

Başkan Yardımcısı

Üye

Üye

Üye

Üye

Üye

Denetim Komitesi

 

 

Üye

 

Başkan

 

 

Kredi Komitesi

Üye

Üye (Yedek)

 

Başkan

Üye (Yedek)

Üye

Üye

Kurumsal Yönetim Komitesi

 

Başkan

 

 

Üye

 

Üye

Ücretlendirme ve Atama Komitesi

Üye

Başkan

 

 

 

 

 

İcra Komitesi

 

Üye

Başkan

 

 

 

 

Üye

Komite Üyelerinin Toplantılara Katılımına İlişkin Bilgiler

2014

 

Gerçekleştirilen

Toplantı Sayısı

Tüm Üyelerin Katılımı ile Gerçekleştirilen Toplantı Sayısı

Eksik Üye ile Gerçekleştirilen Toplantı Sayısı*

Yönetim Kurulu

5

4

1 **

Denetim Komitesi

4

4

-

Kredi Komitesi

11

11

-

Kurumsal Yönetim Komitesi

2

2

-

Ücretlendirme ve Atama Komitesi

4

4

-

İcra Komitesi

4

4

-

* Toplantıların tamamında yasal toplantı yeter sayısı sağlanmıştır.

** Bir toplantıda 1 üye mazereti nedeniyle katılım gösterememiştir.

 

2014 Yılında Yapılan Genel Kurul Toplantılarına İlişkin Bilgiler

2014 yılı içinde 28.03.2014 tarihinde Olağan Genel Kurul ile 29.08.2014 tarihinde Olağanüstü Genel Kurul toplantısı olmak üzere 2 defa Genel Kurul toplantısı yapılmıştır. Olağan Genel Kurul mevzuat gereği rutin konuları görüşmek üzere toplanmış ve ayrıca Türk Ticaret Kanunu’nun 362. maddesi gereğince görev süresi dolan Yönetim Kurulu üyelerine ilişkin atamalar gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda, görev süresi dolan Mehmet Atila Kurama yerine Halil Cem Karakaş’ın atanması haricinde mevcut üyelerin 3 yıl süre ile tekrar atanması yönünde karar verilmiştir. 29.08.2014 tarihinde yapılan Olağanüstü Genel Kurul’da ise şirketin sermayesinin 1.775 milyon TL’den 2.600 milyon TL’ye çıkartılması ve Esas Sözleşme’nin bu bağlamda tadili görüşülmüş ve karara bağlanmıştır.