Türkiye Finans, katılım bankacılığı prensipleri doğrultusunda, üretilen değeri paylaşma misyonu ile hareket ederken, insan kaynakları uygulamalarını geliştirmeye ve çalışanlarını desteklemeye devam etmektedir.
Bu misyon doğrultusunda, 2014 yılında insan kaynakları alanında;
- Çalışanların performansının artırılması,
- Çalışan memnuniyet ve sadakatinin yükseltilmesi,
- Kişisel ve mesleki gelişimin sağlanması
amacıyla çalışmalar gerçekleştirilmiştir.
Nitelikli insan kaynağının temini, kariyer planlaması, performans değerlendirmesi, çalışan motivasyonu, özlük haklarının yönetimi, ücret politikasının oluşturulması, eğitim ihtiyaçlarının belirlenerek kişisel ve mesleki gelişim eğitimlerinin planlanması gibi temel insan kaynakları faaliyetleri etkinlikle sürdürülmüştür.
İnsan kaynağının etkin ve verimli yönetimini esas alan anlayış ve çalışanların kariyer gelişimlerini mümkün olan en objektif ölçme ve değerlendirme esasları doğrultusunda gerçekleştirme felsefesi ile “KARİYER-LAB” adı verilen yetkinlik ölçme ve değerlendirme uygulaması hayata geçirilmiştir.
Hedefine emin adımlarla yürüyen Banka’nın rekabet gücünün artırılması ve pazar payı gelişiminin sağlanmasını teminen, geleceğin satış kadrolarının yetiştirilmesi amacıyla “SATIŞ OKULU” uygulaması başlatılmıştır.
2014 yılında İşe alım süreçlerinde iyileştirme çalışmaları yapılmış, şube kadroları için kariyer haritaları oluşturulmuş ve çalışan segment geçişleri objektif değerlendirme araçları ile yapılır hale getirilmiştir. Ayrıca, Banka kadroları için unvan bazlı yetkinlik profil tanımlamaları oluşturulmuş ve objektif kriterler belirlenmiştir.
Geleceğin profesyonellerini ve ülkemizin seçkin üniversitelerinde eğitim görmüş öğrencileri Banka’ya kazandırmaya yönelik sürdürülebilir bir gençlik iletişim projesi olan “Katılıyorum Sana” etkinlikleri başlatılmıştır. Bu kapsamda “www.katiliyorumsana.com” web sitesi yayına alınarak Banka’nın bilinirliği ve tercih edilebilirliği artırılmıştır. 2014 yılında “Katılıyorum Sana” gençlik iletişim platformu ile ülkemizin en seçkin (7) üniversitesinde binlerce öğrenciyle bir araya gelinmiş, 2.000 başvuru formu alınmıştır.
Yedekleme çalışmaları kapsamında Müdür aday havuzu derinleştirilmiş ve Banka’da Müdür olabilmek için gerekli temel prensipler daha berrak bir hale getirilmiştir.
Birim, Bölge ve Şubelere daha yakın olabilmek ve ihtiyaçlarını daha iyi anlayabilmek amacıyla, yapılandırılmış periyodik İnsan Kaynakları İletişim Toplantıları gerçekleştirilmiştir. Ayrıca İnsan Kaynakları olarak, yıl içerisinde tüm bölge ve şube performans değerlendirme toplantılarına etkin katılım sağlanmıştır.
2014 yılı içerisinde çalışan motivasyonunu sağlamaya yönelik başarı ikramiyesi ödemesi gerçekleştirilmiştir. Bu ödeme; çalışanların görev ve sorumlulukları ile bireysel ve bölüm performansları dikkate alınarak hesaplanmış ve çalışanlara nakdi olarak dağıtılmıştır.
Banka, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Teftiş Kurulu Başkanlığı’nın «Bankacılık Sektöründe Çalışma Koşullarının İyileştirilmesi Kapsamında Programlı Teftiş» çalışmaları kapsamında ve işin yürütümü yönünden 2014 yılı içerisinde denetlenmiştir.
Banka’nın tüm şubelerinde yer alan çalışanlarının, mesai saatlerinin dışında belirlenen saatlerde Banka sistemlerine erişimlerinin sistem üzerinden yönetilebilmesi için uygulama devreye alınmıştır.
İş Sağlığı ve Güvenliği Yasası kapsamında Banka’da; Tahliye-Tatbikat, İSG eğitimleri, acil durum eğitimleri, İşyeri ortam ölçümleri, Asansörler ve Basınçlı Kaplar Periyodik Kontrolleri, Topraklama Ölçümleri ve Risk değerlendirme ve analizleri gerçekleştirilmiştir.
Banka 2014 yılı itibarıyla; 280 Şube ve 10 Bölge Müdürlüğü’nde toplam 4.478 çalışanı ile hizmet vermiştir. Çalışanların %34’ü Genel Müdürlükte, %1’i Bölge Müdürlüklerinde, %64’ü Şube Müdürlüklerinde görev almaktadır.
Çalışanların; %87’si üniversite mezunu, %31’i kadın, yaş ortalaması 33’tür.
Üstyönetim ve Müdür seviyesinde kadro ihtiyacının %68’i iç atama, %32’si dış atama yoluyla karşılanmıştır.
“BİR olmak” felsefesi doğrultusunda tüm Türkiye Finanslılara seslenilen “BİR olmak” işveren markasının çalışmaları tamamlanmış ve İnsan Kaynakları E-Bülteni ile tüm çalışanlara ulaşılmıştır.
Üst Yönetim ile çalışanları buluşturmak amacı ile yapılan “BİR olmak, birbirimizi dinlemektir” toplantıları kapsamında Banka Genel Müdür Yardımcıları, 10 bölge müdürlüğünde 1.000 çalışan ile bir araya gelmiştir.
Banka, çalışan bağlılığını arttırmak amacıyla, profesyonel iş yaşamı ile sosyal yaşam arasındaki dengeyi korumayı sağlayacak çok sayıda etkinlik ve proje gerçekleştirmiştir. Bu kapsamda;
- Banka, kurumlar arası dünyaca en büyük 3. festival olan Dragon Festivali’nde “En İyi Takım Ruhu” ödülünü almıştır.
- 2014 yılı içerisinde Banka’da mevcut kulüplere ilave olarak; Bisiklet Kulübü, Okçuluk Kulübü Basketbol Kulübü, Doğa Sporları ve Dağcılık Kulübü kurulmuştur.
- 36. Vodafone Avrasya Maratonu’na (42) Banka çalışanı katılım göstermiş, Banka çalışanı Turgay Kuruçaylıoğlu, 42 km parkurunu tamamlayıp genel sıralamada 351, Türkiye sıralamasında 102.’ lik derecesini almıştır.
- Banka çalışanları arasında her yıl Fotoğrafçılık Kulübü önderliğinde düzenlenen yarışmalardan 4. Geleneksel Fotoğrafçılık Yarışması’nda 316 fotoğraf arasından 1.lik, 2.lik, 3.lük, Türkiye Finans Özel Ödülü, Mansiyon ve Sergileme ödüllerini kazanan çalışanlara Kat Kazan kapsamında ödüllendirme yapılmış ve fotoğraflar Genel Müdürlük’te sergilenmiştir.
- Banka çalışanları arasında 11 yıldır düzenlenen Futbol Turnuvası, 398 kişi ve 30 takımın katılımıyla gerçekleştirilmiş, 7 hafta süren turnuvada, 1.lik, 2.lik, 3.lük, Gol Kralı ve En iyi kaleci ödülleri Kat Kazan kategorisi kapsamında çalışanlara verilmiştir.
Sektörün öncü ve yenilikçi Bankası olma prensibi ile “Bankacılık Sektöründe En Çok Tercih Edilen İşveren Markası Olma” hedefi doğrultusunda 2015 yılında;
- Teknoloji alt yapısını güçlendirerek operasyonel iş süreçlerinde iyileştirmeyi,
- Kişisel gelişim planlamaları ve kişilik envanteri çalışmaları ile yeni kariyer yönetim sistematiğini oluşturmayı,
- BİR olmak ve sosyal mecra iletişim etkinlikleri ile çalışan bağlılığını artırmayı,
edecektir.
Eğitim:
Dış ve iç müşteri memnuniyetinin odağa alınmaya devam edilen bu yılda, satışı ve çalışanların kariyerlerini destekleyici eğitim yatırımlarına 2014 yılında da yoğun bir şekilde devam edilmiştir. Bu kapsamda;
- Yetkinlikleri ve bankacılık bilgisini geliştirerek, insan kaynağının etkin bir şekilde yönetilmesini sağlamayı ve çalışanların mevcut pozisyonlarında ihtiyaç duyacakları bilgi ve becerilerle donatmayı hedefleyen “Kariyer Boyu Eğitim Programları (KEP)“ yaygınlaştırılarak devam ettirilmiştir.
- Müşteri deneyiminin iyileştirilmesi ve hizmet kalitesinin artırılması amacıyla “çalışma ve hizmet kültürü”nün temel taşı olan “Profesyonel Ekiple Mükemmel Hizmet” eğitimleri şube operasyon kadrolarından sonra satış segmentlerine de verilmeye başlanmıştır. Eğitimlerde standart ve profesyonel hizmetin önemli ipuçları paylaşılmış, uzaktan eğitim yöntemiyle yapılan bilgi yarışmaları ile konu tüm yıl gündemde tutulmuştur.
- Bireysel ürünlerin satışını ve sunulan hizmetin kalitesini artırmak amacıyla “Bireysel Ürünlerimizi Hep BİRlikte Satalım Seferberliği” adı altında 4 farklı yöntem ile desteklenen programa tüm bireysel satış çalışanları katılmıştır. Aynı konudaki eğitim faaliyetleri farklı boyutlarla 2015 yılında da devam edecektir.
- Etkin Satış ve Portföy Yönetimi” eğitimi ile tüm ticari/girişimci segment çalışanlarının satış faaliyetleri etkin bir şekilde desteklenmiştir.
- Gişe çalışanlarının satış hedeflerini gerçekleştirmelerini desteklemek amacıyla 2 yıldır yürütülen satış eğitimlerine bu yıl “Şube İçi Satış Yönetimi” eğitimleriyle operasyon yöneticileri de dahil edilerek operasyon tarafında satış kültürünün içselleştirilmesi sağlanmıştır.
- Şube Müşteri İşlemleri Servisi çalışanlarından satışa yatkın ve istekli olanlar arasından geleceğin satış kadrolarını yetiştirmek amacıyla bu yıl ilk defa “Satış Okulu” programı başlatılmıştır.
- Yöneticileri banka içinden yetiştirme stratejisine paralel olarak geliştirilen “Yedek Kulübesinden Sahaya” Şube Müdürü Gelişim Programı yeni müdür adayları ile devam etmiş, göreve yeni atanan Şube Müdürlerine yönelik “Mentorluk” çalışması da aynı heyecanla sürdürülmüştür. Ayrıca bankaya yeni katılan 25 Birim ve Şube Müdürü “Zincire Yeni Halka” oryantasyon programları ile karşılanarak Bankaya adaptasyonları hızlandırılmıştır.
- “Performans Odaklı Yönetim” anlayışının çok önemli bir parçası olan “Geri Bildirim Verme” kültürü ve ekip yönetimi yetkinliğine katkıda bulunmak amacıyla Şube Müdürleri için “Yüksek Performanslı Ekip Yönetimi” eğitimleri düzenlenmiştir. İşin değerlendirilen boyutunda ise gelişim alanı bulunan şube ve genel müdürlük çalışanlarına “yetkinlik e-eğitimleri” atanmıştır.
- Tüm dünyada ve ülkemizde tartışılan “Y Nesli” yönetimine ilişkin ilk adım bu yıl Genel Müdürlük yöneticilerine verilen “Y neslini anlamak ve verimli çalışma kültürü oluşturabilmek” seminerleri ile atılmıştır. Bu eğitim, farklı eğitim yöntemleri kullanılarak tüm banka yöneticilerine ve ortak çalışma kültürünü desteklemek amacıyla 2015 yılında Y nesli çalışanlarına da yaygınlaştırılacaktır.
- “Gelişim Her Yerde” sloganı ile çalışanların tablet ve telefonlarından ulaşabilecekleri mobil eğitim platformu hizmet ile bilgiye erişimde “zaman” ve “mekan” sınırı ortadan kaldırılmıştır.
- Genel Müdürlük çalışanlarının, özgüven, motivasyon, odaklanma, yapabileceklerinin farkına varma, aile içi iletişim, sağlıklı yaşam, vb. günlük hayatlarına dair faydalı bilgileri edinebilecekleri “Paylaşarak BİRleşiyoruz” adı altında konferanslar serisi başlatılmıştır.
- Ortak çalışma kültürünün desteklenmesi amacıyla “Genel Müdürlük’te 1 Gün” “Şubede 1 Gün” adı altında çalışanlar belirledikleri Genel Müdürlük Birimlerinde/ Şubelerde 1 gün boyunca bulunarak birbirlerini anlama ve empati kurma adımlarını atmışlardır.
- SPK, BES, SEGEM, İSG, İlkyardım, Suç Gelirlerinin Aklanması ve Terörün Finansmanının Önlenmesi vb. yasal zorunluluğu bulunan konularda hedef kitlelere yönelik uzaktan ve sınıfiçi yöntemlerle eğitim desteği verilerek ilgili belge ve sertifikaların alınması sağlanmıştır.
- Türkiye Bankalar Birliği, Türkiye Katılım Bankaları Birliği eğitim programlarına ve genel katılıma açık seminerlere katılım sürdürülmüştür.
- Kariyerlerini akademik bakış açısı ile zenginleştirmek isteyen çalışanlara 20’den fazla üniversitede Yüksek Lisans eğitimi desteği verilmiştir.
Çalışanların mesleki ve kişisel gelişimlerine ve Banka’nın verimliliğine katkıda bulunmak amacıyla 2014 yılında kişi başı ortalama 61 saat eğitim verilmiş ve toplam 2.000 adet sınıf içi eğitim organize edilmiştir.
Gerçekleştirilen eğitimlerin %80’i sınıf içi ve %20’si uzaktan eğitim yöntemleri ile gerçekleştirilmiştir.
2014 yılında çalışanların % 92’ sinin en az bir sınıf eğitimine katılmasını sağlanarak herkese eğitim fırsatları sunulmuştur.
2015 yılında Banka’nın hedef ve stratejilerini desteklemek amacıyla ürün satışı, hizmet kültürü ve müşteri odaklılık gibi temel konuların yanı sıra mevduatın yaygınlaştırılması ve sağlıklı kredi kullandırım konularına yönelik eğitimler ön planda olacaktır.
Performans Yönetimi:
Performans Yönetimi Müdürlüğü, Banka stratejilerinin Banka genelinde hayata geçmesi ve iş sonuçlarına yansıtılması konusunda çalışmalarını sürdürmektedir. 2014 yılı, Banka genelinde modern performans yönetimi sistemlerinin geliştirilip uygulamaya alındığı bir yıl olmuştur. Belirlenen yetkinlikler ve gelişim hedefleri üzerinden yapılan değerlendirmeler, çalışanların ihtiyaç duydukları geri bildirimi zamanında alabilmelerini sağlamıştır. Performans Diyaloğu adı verilen bu sistemle ilgili, çalışanların memnuniyeti bir anket yardımıyla ölçülmüş ve %90 çıkan beğeni oranı, yeni sistemin çalışanlar tarafından ne kadar yüksek oranda benimsendiğini göstermiştir.
Genel Müdürlük, Denetim İş Ailesi ve Bölge Müdürlüklerinin performanslarının ölçümleri için dengeli karne yöntemiyle oluşturulup devreye alınan performans karneleri, performansın çeşitli seviyelerde en objektif şekilde değerlendirilmesi ve ödüllendirilmesi için gereken altyapıyı oluşturmuştur. Performansın yönetimi ve geliştirilmesinde büyük rol oynayan performans karneleri, Banka’nın performans odaklı kültürünü desteklemektedir.
Toplam ödüllendirme sisteminin önemli bir parçası olan Kat Kazan, çalışanların Bankaya çeşitli kategorilerde sağladığı katma değerin doğru şekilde takdir edilmesini sağlamaktadır. 2014 yılında yenilikçilik, Banka dışı temsil başarısı, süreç iyileştirme, sadakat gibi kategorilerde ödül kazanan 837 çalışan, online portal üzerinden seçtikleri hediye çeki ve deneyim paketlerini keyifle kullanmıştır.
Performans Yönetimi Müdürlüğü tarafından yürütülmekte olan “Çalışan Memnuniyeti Analizi” çalışması, çalışanların memnuniyet ve bağlılık seviyelerini ölçüp kıyaslayarak, konuyla ilgili alınacak aksiyonların tespitiyle, daha mutlu bir çalışma ortamının sağlanabilmesi için önemli bir girdi sağlamaktadır.
2015 yılında iş hedefi ve yetkinlik gelişimi etrafında şekillenen detaylı bir performans yönetim sistemi, kapsamlı bir toplam ödül yönetimi yapısı ve çalışan memnuniyetini arttırmaya yönelik faaliyetleriyle Performans Yönetimi Müdürlüğü, Banka stratejisinin iş sonuçlarına yansıması konusunda çalışmalarına devam edecektir.