2014 Faaliyet Raporu
İnsan Kaynakları Uygulamaları Hakkında Bilgiler

Türkiye Finans, katılım bankacılığı prensipleri doğrultusunda, üretilen değeri paylaşma misyonu ile hareket ederken, insan kaynakları uygulamalarını geliştirmeye ve çalışanlarını desteklemeye devam etmektedir.

Bu misyon doğrultusunda, 2014 yılında insan kaynakları alanında;

amacıyla çalışmalar gerçekleştirilmiştir.

Nitelikli insan kaynağının temini, kariyer planlaması, performans değerlendirmesi, çalışan motivasyonu, özlük haklarının yönetimi, ücret politikasının oluşturulması, eğitim ihtiyaçlarının belirlenerek kişisel ve mesleki gelişim eğitimlerinin planlanması gibi temel insan kaynakları faaliyetleri etkinlikle sürdürülmüştür.

İnsan kaynağının etkin ve verimli yönetimini esas alan anlayış ve çalışanların kariyer gelişimlerini mümkün olan en objektif ölçme ve değerlendirme esasları doğrultusunda gerçekleştirme felsefesi ile “KARİYER-LAB” adı verilen yetkinlik ölçme ve değerlendirme uygulaması hayata geçirilmiştir.

Hedefine emin adımlarla yürüyen Banka’nın rekabet gücünün artırılması ve pazar payı gelişiminin sağlanmasını teminen, geleceğin satış kadrolarının yetiştirilmesi amacıyla “SATIŞ OKULU” uygulaması başlatılmıştır.

2014 yılında İşe alım süreçlerinde iyileştirme çalışmaları yapılmış, şube kadroları için kariyer haritaları oluşturulmuş ve çalışan segment geçişleri objektif değerlendirme araçları ile yapılır hale getirilmiştir. Ayrıca, Banka kadroları için unvan bazlı yetkinlik profil tanımlamaları oluşturulmuş ve objektif kriterler belirlenmiştir.

Geleceğin profesyonellerini ve ülkemizin seçkin üniversitelerinde eğitim görmüş öğrencileri Banka’ya kazandırmaya yönelik sürdürülebilir bir gençlik iletişim projesi olan “Katılıyorum Sana” etkinlikleri başlatılmıştır. Bu kapsamda “www.katiliyorumsana.com” web sitesi yayına alınarak Banka’nın bilinirliği ve tercih edilebilirliği artırılmıştır. 2014 yılında “Katılıyorum Sana” gençlik iletişim platformu ile ülkemizin en seçkin (7) üniversitesinde binlerce öğrenciyle bir araya gelinmiş, 2.000 başvuru formu alınmıştır.

Yedekleme çalışmaları kapsamında Müdür aday havuzu derinleştirilmiş ve Banka’da Müdür olabilmek için gerekli temel prensipler daha berrak bir hale getirilmiştir.

Birim, Bölge ve Şubelere daha yakın olabilmek ve ihtiyaçlarını daha iyi anlayabilmek amacıyla, yapılandırılmış periyodik İnsan Kaynakları İletişim Toplantıları gerçekleştirilmiştir. Ayrıca İnsan Kaynakları olarak, yıl içerisinde tüm bölge ve şube performans değerlendirme toplantılarına etkin katılım sağlanmıştır.

2014 yılı içerisinde çalışan motivasyonunu sağlamaya yönelik başarı ikramiyesi ödemesi gerçekleştirilmiştir. Bu ödeme; çalışanların görev ve sorumlulukları ile bireysel ve bölüm performansları dikkate alınarak hesaplanmış ve çalışanlara nakdi olarak dağıtılmıştır.

Banka, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Teftiş Kurulu Başkanlığı’nın «Bankacılık Sektöründe Çalışma Koşullarının İyileştirilmesi Kapsamında Programlı Teftiş» çalışmaları kapsamında ve işin yürütümü yönünden 2014 yılı içerisinde denetlenmiştir.

Banka’nın tüm şubelerinde yer alan çalışanlarının, mesai saatlerinin dışında belirlenen saatlerde Banka sistemlerine erişimlerinin sistem üzerinden yönetilebilmesi için uygulama devreye alınmıştır.

İş Sağlığı ve Güvenliği Yasası kapsamında Banka’da; Tahliye-Tatbikat, İSG eğitimleri, acil durum eğitimleri, İşyeri ortam ölçümleri, Asansörler ve Basınçlı Kaplar Periyodik Kontrolleri, Topraklama Ölçümleri ve Risk değerlendirme ve analizleri gerçekleştirilmiştir.

Banka 2014 yılı itibarıyla; 280 Şube ve 10 Bölge Müdürlüğü’nde toplam 4.478 çalışanı ile hizmet vermiştir. Çalışanların %34’ü Genel Müdürlükte, %1’i Bölge Müdürlüklerinde, %64’ü Şube Müdürlüklerinde görev almaktadır.

Çalışanların; %87’si üniversite mezunu, %31’i kadın, yaş ortalaması 33’tür.

Üstyönetim ve Müdür seviyesinde kadro ihtiyacının %68’i iç atama, %32’si dış atama yoluyla karşılanmıştır.

“BİR olmak” felsefesi doğrultusunda tüm Türkiye Finanslılara seslenilen “BİR olmak” işveren markasının çalışmaları tamamlanmış ve İnsan Kaynakları E-Bülteni ile tüm çalışanlara ulaşılmıştır.

Üst Yönetim ile çalışanları buluşturmak amacı ile yapılan “BİR olmak, birbirimizi dinlemektir” toplantıları kapsamında Banka Genel Müdür Yardımcıları, 10 bölge müdürlüğünde 1.000 çalışan ile bir araya gelmiştir.

Banka, çalışan bağlılığını arttırmak amacıyla, profesyonel iş yaşamı ile sosyal yaşam arasındaki dengeyi korumayı sağlayacak çok sayıda etkinlik ve proje gerçekleştirmiştir. Bu kapsamda;

Sektörün öncü ve yenilikçi Bankası olma prensibi ile “Bankacılık Sektöründe En Çok Tercih Edilen İşveren Markası Olma” hedefi doğrultusunda 2015 yılında;

edecektir.

Eğitim:

Dış ve iç müşteri memnuniyetinin odağa alınmaya devam edilen bu yılda, satışı ve çalışanların kariyerlerini destekleyici eğitim yatırımlarına 2014 yılında da yoğun bir şekilde devam edilmiştir. Bu kapsamda;

Çalışanların mesleki ve kişisel gelişimlerine ve Banka’nın verimliliğine katkıda bulunmak amacıyla 2014 yılında kişi başı ortalama 61 saat eğitim verilmiş ve toplam 2.000 adet sınıf içi eğitim organize edilmiştir.

Gerçekleştirilen eğitimlerin %80’i sınıf içi ve %20’si uzaktan eğitim yöntemleri ile gerçekleştirilmiştir.

2014 yılında çalışanların % 92’ sinin en az bir sınıf eğitimine katılmasını sağlanarak herkese eğitim fırsatları sunulmuştur.

2015 yılında Banka’nın hedef ve stratejilerini desteklemek amacıyla ürün satışı, hizmet kültürü ve müşteri odaklılık gibi temel konuların yanı sıra mevduatın yaygınlaştırılması ve sağlıklı kredi kullandırım konularına yönelik eğitimler ön planda olacaktır.

Performans Yönetimi:

Performans Yönetimi Müdürlüğü, Banka stratejilerinin Banka genelinde hayata geçmesi ve iş sonuçlarına yansıtılması konusunda çalışmalarını sürdürmektedir. 2014 yılı, Banka genelinde modern performans yönetimi sistemlerinin geliştirilip uygulamaya alındığı bir yıl olmuştur. Belirlenen yetkinlikler ve gelişim hedefleri üzerinden yapılan değerlendirmeler, çalışanların ihtiyaç duydukları geri bildirimi zamanında alabilmelerini sağlamıştır. Performans Diyaloğu adı verilen bu sistemle ilgili, çalışanların memnuniyeti bir anket yardımıyla ölçülmüş ve %90 çıkan beğeni oranı, yeni sistemin çalışanlar tarafından ne kadar yüksek oranda benimsendiğini göstermiştir.

Genel Müdürlük, Denetim İş Ailesi ve Bölge Müdürlüklerinin performanslarının ölçümleri için dengeli karne yöntemiyle oluşturulup devreye alınan performans karneleri, performansın çeşitli seviyelerde en objektif şekilde değerlendirilmesi ve ödüllendirilmesi için gereken altyapıyı oluşturmuştur. Performansın yönetimi ve geliştirilmesinde büyük rol oynayan performans karneleri, Banka’nın performans odaklı kültürünü desteklemektedir.

Toplam ödüllendirme sisteminin önemli bir parçası olan Kat Kazan, çalışanların Bankaya çeşitli kategorilerde sağladığı katma değerin doğru şekilde takdir edilmesini sağlamaktadır. 2014 yılında yenilikçilik, Banka dışı temsil başarısı, süreç iyileştirme, sadakat gibi kategorilerde ödül kazanan 837 çalışan, online portal üzerinden seçtikleri hediye çeki ve deneyim paketlerini keyifle kullanmıştır.

Performans Yönetimi Müdürlüğü tarafından yürütülmekte olan “Çalışan Memnuniyeti Analizi” çalışması, çalışanların memnuniyet ve bağlılık seviyelerini ölçüp kıyaslayarak, konuyla ilgili alınacak aksiyonların tespitiyle, daha mutlu bir çalışma ortamının sağlanabilmesi için önemli bir girdi sağlamaktadır.

2015 yılında iş hedefi ve yetkinlik gelişimi etrafında şekillenen detaylı bir performans yönetim sistemi, kapsamlı bir toplam ödül yönetimi yapısı ve çalışan memnuniyetini arttırmaya yönelik faaliyetleriyle Performans Yönetimi Müdürlüğü, Banka stratejisinin iş sonuçlarına yansıması konusunda çalışmalarına devam edecektir.