2014 Faaliyet Raporu
Türkiye Finans’ta 2014 Yılı Faaliyetlerinin ve Sonuçlarının Değerlendirilmesi

12,9 milyar TL
Ticari/Kurumsal iş ailesi olarak toplamda 12,9 milyar TL nakdi fon kullandırılmıştır.

Kullandırılan fonlarla reel sektöre desteğimiz artarak devam etmektedir.

Reel sektöre destek olmak Türkiye Finans’ın temel önceliğidir.

Banka, 2014 yılında reel sektöre destek politikası kapsamında topladığı fonların yasal yükümlülükler dışında kalan kısmını müşterilerine kullandırmıştır. Aktiflerinin yaklaşık %73’ünü reel sektöre plase eden Türkiye Finans’ın kullandırılan nakdi fonları (finansal kiralama dahil), 2013 yılsonuna göre yaklaşık %32,8 artış göstererek 24,3 milyar TL’ye yükselmiştir. Diğer taraftan Banka’nın gayrinakdi kredi portföyü 2014 yılında bir önceki yıla göre %20 oranında artış göstermiş ve 10,6 milyar TL’ye ulaşmıştır.

Türkiye Finans’ın fon kullandırımındaki temel stratejisi riskin tabana yayılması ve risk yoğunlaşmasına meydan verilmemesidir.

Türkiye Finans’ta risk tabana yayılmış olup, müşteri başına düşen risk sektör ortalamasın altındadır.

Risk yoğunlaşmasına bakıldığında, en yüksek riske sahip ilk 10 müşterinin kullandırılan fonlar içindeki payı %5, ilk 20 müşterinin payı %7, ilk 100 müşterinin payı %14 ve ilk 200 müşterinin payı ise %20’dir. 2013 yılı ile aynı seviyeyi koruyan söz konusu oranlar bankacılık sektörü göstergelerinin oldukça altındadır.

Türkiye Finans’ta sektörel risk yoğunlaşması da düşük seviyededir. Banka, bölgesel ve sektörel gelişmeleri yakından takip etmekte; büyüme ve gelişme potansiyeli bulunan sektörlerde faaliyet gösteren firmalara odaklanmaktadır. Banka, büyüme döngüsünü sürdürebilen, borç ödeme kapasitesi ve kredibilitesi yüksek firmalardan oluşturduğu kaliteli ve sağlıklı portföy yapısını korumaktadır.

Kredi portföyünü sektör ortalamasının üzerinde büyütme başarısını gösteren Türkiye Finans’ın kanuni takip oranı sektör ortalamasının kayda değer şekilde altında kalmıştır. Banka’nın 2014 yılında kanuni takip oranında herhangi bir artış olmamış 2013 yılında %2,4 olan bu rasyo aynı seviyede kalmıştır. Söz konusu oran, Banka’nın portföy ve aktif kalitesini ortaya koymakta, büyümesini sağlam temeller üzerinde sürdürdüğünü göstermekte ve rekabet gücünü pekiştirmektedir.

Ticari/Kurumsal Bankacılık müşterilerine geniş bir hizmet yelpazesi sunuyoruz.

Türkiye Finans, Ticari/Kurumsal Bankacılık faaliyetleri kapsamında, yıllık net satışları 15 ile 150 milyon TL arası olan müşterilere Ticari, 150 milyon TL üzeri cirosu olanlar için ise Kurumsal Bankacılık çatısı altında hizmet sunmaktadır.

Ticari Bankacılık çatısı altında, çok yönlü ve çözüm odaklı bir bakış açısı ile firmaların sürekli değişen ihtiyaçlarının hızlı ve etkin bir şekilde karşılanmasını amaçlayan Türkiye Finans, 2014 yılında müşteri tabanını genişleterek ürün penetrasyonunu artırma başarısını göstermiştir. Banka, ticari/kurumsal segmentteki fon kullandırımında artış sağlamıştır.

Etkin ürün yönetimi, servis mükemmelliği, operasyonel hız ve kalite anlayışı ile bütünleşik çözümler sunularak, müşterilere kullandırılan nakdi fonlarda 2014 yılında Ticari segmentte 8,4 milyar TL’ye, Kurumsal segmentte 4,5 milyar TL’ye ulaşılmıştır. Ticari/Kurumsal iş ailesi olarak toplamda 12,9 milyar TL nakdi fon kullandırılmıştır.

Türkiye Finans, nakdi fonlardaki başarısını mevduat kaleminde de yinelemiş; Ticari segmentte %39 büyüme gerçekleştirilerek 2,9 milyar TL, Kurumsal segmentte %8 artışla 2,3 milyar TL ve Ticari/Kurumsal iş ailesi olarak toplamda %24 artış ile 4,9 milyar TL mevduat büyüklüğüne ulaşılmıştır.

Banka’nın bu segmentteki gayrinakdi kredileri 2014 yılında bir önceki yıla göre %16 büyüme ile 8,4 milyar TL’ye ulaşmıştır.

Türkiye Finans, ticari segmentteki müşterilerinin yurtiçi ve yurtdışından tedarik ettiği her tür makine, teçhizat ve benzeri ihtiyaçlarını finansal kiralama modeliyle fonlamaya devam etmiştir. Finansal kiralama işlem hacmi %40 büyüme ile 850 milyon TL’ye ulaşmıştır. Finansal kiralamada Ticari Bankacılık’ta %54, Kurumsal Bankacılık’ta %2 büyüme gerçekleştirilmiştir.

Dış ticaret işlem hacmini artırmayı sürdüren Türkiye Finans, 2014 yılında Kurumsal segmentte %118 ve Ticari segmentte %29 artışla toplamda %50 büyüme sağlayarak 3,4 milyar TL büyüklüğe ulaşılmıştır.

İhracatçılara, ihracata yönelik üretim yapan imalatçılara destek olmak üzere Türk Eximbank ile ortak çalışmalara devam edilmiş, müşterilerin ihtiyaçları doğrultusunda ve katılım bankacılığı prensipleri çerçevesinde “Sevk Öncesi İhracat Kredileri” (SÖİK) hizmete sunulmuştur. 2014 yılsonu itibarıyla bu kredilerde 12 milyon ABD Doları riske ulaşılmıştır.

Kısa, orta ve uzun vadeli Türk Eximbank kredilerinde 2014 yılında 550 milyon ABD Doları gayrinakdi kredi ile aracılık eden Türkiye Finans ülkemiz ihracatına destek vermeyi sürdürmüştür.

Türkiye Finans, 2014 yılında da dış ticaret müşterilerine etkin çözümler sunmaya devam etmiştir.

Dış ticaret bankası özelliğini her geçen gün pekiştiren Türkiye Finans, dış ticaret finansmanını destekleyen Saudi Export Program (SEP), International Islamic Trade Finance Corporation (ITFC), Islamic Development Bank (IDB), GSM ve Eximbank gibi nitelikli kredi alternatiflerini etkin şekilde kullanarak dış ticaret danışmanlık hizmetlerindeki uzmanlığıyla da müşterilerini ayrıcalıklarla buluşturmaktadır. Bu çerçevede, Türk Eximbank ile yapılan iş birliğiyle Sevk Öncesi İhracat Kredilerine aracılık edilmeye başlanmıştır. Ayrıca, uzman kambiyo ekipleri tarafından “Uzman Kambiyo Hattı” ile müşterilere danışmanlık sunulması Banka’nın yeni hizmetleri arasında yerini almıştır.

Nakit yönetiminde Doğrudan Tahsilat Sistemi (DTS) işlem hacmi büyüyor.

2014 yılında Türkiye Finans, DTS kapsamında anlaşma yapılan ana firma sayısını 29’dan 50’ye, alt bayi sayısını 150’den 256’ya çıkarırken, tahsis edilen DTS limitini 95 milyon TL’den 120 milyon TL’ye, işlem hacmini ise 264 milyon TL’ye yükseltmiştir.

Ödeme sistemleri alanında alternatif çözümler

Ödeme sistemleri alanında alternatif çözümler üretilerek, müşteriler ile bu alanda oluşturulan iş ortaklığının geliştirilmesine devam edilmektedir. Bu kapsamda ticari/kurumsal POS adedi 4.365’ten 5.929’a çıkarılmıştır. POS adetindeki artışla Banka’nın POS cirosu da 594 milyon TL’den 1 milyar TL’ye ulaşmıştır.

Kurumsal portföylere daha etkin hizmet

2014 yılı ile beraber uygulamaya konulan Kurumsal Bankacılık Saha Yapılanması kapsamında faaliyet göstermekte olan Başkent ile Kozyatağı Kurumsal Şubeleri’nin dışında İstanbul’da 2 adet yeni kurumsal şube açılmıştır (Boğaziçi ve Trakya). Projenin hayata geçmesiyle 7 kişi olan saha satış kadrosu 46 kişiye yükselmiştir. 7.600 adet kurumsal müşterinin yaklaşık %95’i 4 adet kurumsal şube ve kurumsal müşteri potansiyeli yüksek olan 10 ildeki şubelerde oluşturulan kurumsal portföylerde toplanmıştır. Böylece müşterilere özel, doğrudan ve daha kaliteli hizmet sunulması yolunda önemli bir adım atılmıştır.

Kira sertifikasıyla müşterilerimize uzun vadeli kaynak

Türkiye Finans 2014 yılında sektör de bir ilki gerçekleştirerek varlık kiralama şirketi üzerinden, şirketlerin sukuk ihraçlarına aracılık yaparak müşterilerine uzun vadeli kaynak sağlamıştır. 2 işlemde toplam 102,5 milyon TL’lik ihraç işlemi sonuçlandırılmış, yine 2 adet toplamda 243 milyon TL’lik ihraç süreci başlatılmıştır.

Türkiye Finans’ın KOBİ nakdi kredilerinde katılım bankaları içerisindeki payı %41, bankacılık sektöründeki payı ise %3,6’dır.

Girişimci Bankacılık ile KOBİ ve mikro işletmelere birebir çözümler

Türkiye Finans 2014 yılında, Türkiye ekonomisinin lokomotifi olan KOBİ ve mikro işletmelere değer yaratmak misyonuyla Girişimci Bankacılık çatısı altında, 280 şubede, 564 KOBİ MİY - MHY ve 153 İşletme MİY ile finansal destek, bilgi ve danışmanlık hizmeti sunmuştur. Girişimci Bankacılık faaliyetlerinde yaygın bir KOBİ ve işletme kitlesine yüksek erişim sağlamak adına müşteri odaklılık, proaktiflik ve mobilite ilkeleri ile hareket edilmektedir.

Cirosu 15 milyon TL’ye kadar olan 120.000’in üzerinde tüzel, 50.000 adet firma ortağı müşterisine hizmet sunmakta olan Girişimci Bankacılık’ta, bir önceki yıla göre, nakdi kredilerde %51 artışla 6,7 milyar TL, gayrinakdi kredilerde ise %40 artışla 2,1 milyar TL’lik büyüklüğe ulaşılmıştır. Resmi KOBİ tanımına göre ise, 2014 yılsonu itibarıyla Banka’nın risk büyüklüğü nakdi kredilerde %57 artışla 12 milyar TL, gayrinakdi kredilerde %31’lik artışla 5,4 milyar TL büyüklüğe ulaşmıştır.

Türkiye Finans’ın KOBİ nakdi kredilerinde katılım bankaları içerisindeki payı %41, bankacılık sektöründeki payı ise %3,6’dır. KOBİ gayrinakdi kredilerinde ise katılım bankaları içerisindeki pay %33, bankacılık sektöründeki pay ise %5,6 olarak gerçekleşmiştir. Resmi KOBİ tanımına göre, KOBİ’lerin sektördeki nakdi kredi payı %27, gayrinakdi kredi payı %25 iken Türkiye Finans’ta her ikisi için %51 olarak gerçekleşmiştir.

KOBİ ve işletmelerin makine, teçhizat vb. yatırım ihtiyaçlarına leasing desteği sunan Türkiye Finans’ın Girişimci Bankacılık’taki leasing hacmi bir önceki yıla göre %33 artış göstermiş yılsonu toplam hacmi 312 milyon TL’ye ulaşmıştır.

312 milyon TL
Türkiye Finans’ın Girişimci Bankacılık’taki leasing hacmi bir önceki yıla göre %33 artış göstermiş yılsonu toplam hacmi 312 milyon TL’ye ulaşmıştır.

Kredilendirme süreçlerinde iyileştirmeler

50.000 TL’nin altında finansman talebinde bulunan tüzel kişi müşterilerin kredi değerlemesinin daha hızlı ve etkin yapılabilmesi için devreye alınan Micro Scoring projesinde yapılan geliştirmeler sonucunda 2014 yılı içerisinde müşteri talepleri kısa süre içerisinde sonuçlandırılmıştır.

2014 yılında yeni geliştirilen “Business Scoring” uygulaması kapsamında ise, finansman talebi 50.000 TL’nin üstü ve yıllık cirosu 2 milyon TL’nin altında olan müşterin talepleri aynı gün içerisinde değerlendirilmiştir. Bu proje sayesinde kredi tahsis süreleri azaltılmış, müşteri hizmet ve tahsis kalitesi artırılmıştır.

Ayrıca 2013 yılı içinde uygulamaya alınan e-beyanname projesi 2014 yılı içerisinde geliştirilerek ara dönem bilançolarında otomatik olarak sisteme aktarılması sağlanmış ve fon tahsis süreçleri daha kısa hale getirilmiştir.

Danışmanlık hizmetlerimizle KOBİ’leri doğru yönlendiriyor, ilgili kurumlarla işbirlikleri oluşturarak doğru çözümlerle buluşturuyoruz.

KOBİ’lerin büyüme ve gelişmesine katkıda bulunan Türkiye Finans, KOBİ’ler için yalnızca bir finans kuruluşu değil, aynı zamanda bir danışman ve iş ortağıdır.

Türkiye Finans, hizmet sunduğu KOBİ’lerin gelişimi ile iç ve dış piyasalarla entegrasyonunu geliştirmek amacıyla sanayi ve ticaret odaları ile işbirliklerine hız vermiştir. Bu doğrultuda 2014 yılında Cizre, Van, Ünye, Fatsa, Ordu ve Karaman Ticaret ve Sanayi Odasıyla protokol imzalanmış, “Türkiye Finans Günleri” adı altında KOBİ’lere yönelik bilgilendirme, danışmanlık ve paylaşım içerikli toplantılar düzenlenmiştir.

KOBİ’lerle buluşma ve işbirliğini derinleştirme hedefi doğrultusunda düzenlenen fuar ve konferans katılımlarına 2014 yılında da devam edilmiştir.

Türkiye Finans 2014 yılında 6 ilde enerji, tarım ve makine sektörüne yönelik 6 fuara katılmıştır. Banka, ayrıca, İstanbul Üniversitesi’nde düzenlenen Satınalma ve Tedarik Zinciri Konferansı ile Kıbrıs’ta organize edilen Eczane Yönetimi Zirvesi’ne sponsor olarak katılmış, sektöre özel çözümlerini sektör temsilcileri ile paylaşmıştır.

KOBİ’lerin markalaşma bilincini artırmak ve Anadolu’dan yeni markaların çıkmasına katkı sağlamak amacıyla sponsorluk çalışmalarına da devam edilmiştir. 2012 yılında başlanan Anadolu Markaları Tanıtım Toplantıları sponsorluğuna 2014 yılında da devam edilmiş; her ilde Türk ekonomisinin önemli bir ismi, ilham veren marka öyküsünü katılımcılar ile paylaşmıştır. Toplantılar ile eş zamanlı olarak Anadolu Markaları Yarışması’na başvurular alınmış, Türkiye’nin dört bir yanından çok sayıda firma, Anadolu Markaları 2014 Yarışması’na katılmıştır. Yarışmanın kazananlarına ödülleri Aralık ayında düzenlenen özel bir törenle takdim edilmiştir.

Kalkınma Ajansları tarafından verilen hibeler başta olmak üzere, üretimde inovasyona destek veren TÜBİTAK, AR-GE teşvikleri, TTGV Destekleri, KOSGEB Proje Teşvikleri, IPARD destekleri, kırsal kalkınma ve hayvancılık teşviklerine ilişkin, alanında uzman bir danışman firma ile işbirliğine gidilerek KOBİ’lere hibeler konusunda profesyonel hizmet sunulmuştur.

KOBİ’lere yönelik makroekonomi haberleri, uzman görüşleri, bankacılık, finans, hibe ve teşvik bilgileri, yatırım önerileri ve özel duyuruların yer alacağı kolaygelsin.com portalının alt yapı çalışmaları 2014 yılında tamamlanmıştır. Portal, 2015 yılının ilk çeyreğinde müşterilerin kullanımına sunulacaktır.

Mikro işletmelere yönelik faaliyetlerimizi geliştiriyoruz.

Türkiye Finans’ın hedefi esnaf ve küçük ölçekli işletmelerin finansal ihtiyaç ve taleplerine hızlı, yenilikçi ve rekabetçi çözümler sunmak ve KOBİ portföyünde tabana yayılmaktır. Banka, İşletme Bankacılığı bünyesinde yürüttüğü faaliyetlerine, 2014 yılında müşteri deneyimini iyileştirmeye yönelik çalışmalarla devam etmiş, müşteri kitlesi ve işlem hacimlerinde büyüme sağlamıştır.

Türkiye Finans, İşletme segmentinde yer alan yıllık cirosu 0-2 milyon TL aralığında olan yaklaşık 190 bin esnaf ve küçük ölçekli müşterisine 2014 yılı içerisinde 160 milyon TL’si kartlı ürünlerden olmak üzere toplam 800 milyon TL nakdi, 325 milyon TL gayrinakdi destek sağlanmıştır.

POS öncelikli ürünlerimiz arasında

POS ürünü, 2014 yılında Türkiye Finans’ın şehir bankacılığı yaklaşımı kapsamında öncelikli bir ürün olmaya devam etmiştir. Hizmet kalitesinin iyileştirilmesi, daha rekabetçi bir müşteri deneyimi sunulması amacıyla POS çalışma ekibi kurulmuştur.

Yıl boyunca yaklaşık 10.000 yeni üye iş yeri kazanılmış; aylık 6.000 KOBİ’ye ulaşılarak POS ürününün kullanımına yönelik müşteri memnuniyeti, tutundurma ve aktivasyon aramaları yapılmıştır.

Türkiye Finans, ödeme kayıtlı cihazları, Vera POS ile anlaşarak müşterilerinin hizmetine sunan ilk bankalardan biri olmuştur. Halihazırda Vera, Profilo ve Hugin markalı ödeme kayıtlı cihaz satışına devam edilmektedir.

2014 yılında Siftah Kart ile KOBİ’lere nefes aldıran çözümler sunmaya devam eden Türkiye Finans, 3.300 adet kartla, KOBİ’lerin toplam 122 milyon TL mal ve hizmet alımına aracılık etmiştir.

Siftah Kart ile KOBİ’lerin hayatını kolaylaştırıyoruz.

2013 yılında KOBİ’lerin hizmetine sunulmuş olan “Siftah Kart” ürünü ile Türkiye Finans, KOBİ’lere mal ve hizmet alımlarında şubeye uğramadan, önceden seçilmiş ve sisteme tanımlanmış taksit modellerine göre, POS üzerinden katılım bankacılığı prensipleri dahilinde tüm harcamalarını taksitlendirme olanağı sunmaktadır. 2014 yılında Siftah Kart ile KOBİ’lere nefes aldıran çözümler sunmaya devam eden Türkiye Finans, 3.300 adet kartla, KOBİ’lerin toplam 122 milyon TL mal ve hizmet alımına aracılık etmiştir.

150 milyon TL
Faal Kart kapsamında müşterilere 2014 yılında mal ve hizmet alımlarında 150 milyon TL finansman sağlanmıştır. 2014 yılsonu itibarıyla Faal Kart programı müşteri sayısı 13 bine, kart sayısı 17 bine ulaşmıştır.

 Faal Kart ile farklı sektörlerin ihtiyaçlarıyla örtüşen yenilikçi çözümler

Şahıs firmalarının ticari faaliyetleriyle ilgili mal ve hizmet alımlarının anlaşılan taksit sayısı ve kâr payı üzerinden hızlı, kolay ve anında taksitlendirilmesini sağlayan “Faal Kart”, 2014 yılında yapılan sistem geliştirmesi ile tüm tüzel müşterilerin kullanımına sunulmuştur.

Faal Kart ile farklı sektör ve meslek gruplarının ihtiyaçlarına cevap vermek adına, ödemesiz dönem, yılda 1 ödeme, periyodik ödeme, vb. esnek ödeme seçenekleri geliştirilmiştir. Bu kapsamda başta tarım sektörü için Faal Çiftçi, turizm sektörü için Faal Turizmci, eczacılar için Faal Eczacı olmak üzere diğer sektörler ve meslek grupları için de özel ödeme seçenekleri bulunan Faal Kart paketleri hazırlanmış ve kullanıma sunulmuştur.

Şube dışı kanallardan da Faal Kart başvurularının alınması için kurumsal web sitesinde Faal Kart Başvuru alanı hizmete girmiştir.

Faal Kart kapsamında müşterilere 2014 yılında mal ve hizmet alımlarında 150 milyon TL finansman sağlanmıştır. 2014 yılsonu itibarıyla Faal Kart programı müşteri sayısı 13 bine, kart sayısı 17 bine, tahsis edilen limit büyüklüğü 265 milyon TL’sine ve risk bakiyesi 100 milyon TL’sine ulaşmıştır.

Yılın ikinci yarısında gerçekleştirilen Alex de Souza’nın yer aldığı reklam kampanyası ile Faal Kart TV, gazete, internet ve sosyal medyada geniş yer bulmuş; kamuoyunda farkındalık sağlanmıştır. Bu farkındalık şube ve şube dışı kanallardan alınan başvuru sayısına yansırken, 3 aylık kampanya döneminde web sitesi ve SMS ile yaklaşık 6.000 adet başvuru alınmıştır.

KOBİ’lere daha fazla güvence

2014 yılında Banka ürün ve hizmetlerinde müşteri deneyimini iyileştirmeye yönelik çalışmalar devam etmiştir. Banka’nın danışmanlık stratejisi çerçevesinde; KOBİ ve İşletmelerin risklere karşı korunması ve risk bilincinin yerleşmesi amacıyla çok sayıda ürün müşterilerin kullanımına sunulmuştur.

İşyerim Güvende, Limit Güvence, Çek Güvence ve Faal/Siftah Kart Güvence, İnşaat All Risk, İş Yeri Yangın, Leasing All Risk sigortalarında 30.000’inin üzerinde poliçe sayısına ulaşılmış, müşteriler ticari faaliyetlerinde karşılaşabilecekleri tüm risklere karşı tam koruma altına alınmıştır.

Yatırım Teşvik Belgeli KOBİ’lere desteğimiz sürüyor.

Ekonomi Bakanlığı ile Türkiye Finans arasında imzalanan “Kâr Payı Destek Protokolü” kapsamında yatırım teşvik belgesi almış firmalar desteklenmeye devam edilmiştir.

Yatırımlarını Türkiye Finans desteği ile gerçekleştiren müşteriler, bu ürün kapsamında, TL fon kullandırımlarda 3 ila 7 puan, yabancı para fon kullandırımlarında ise 1 ila 2 puan kâr payı imkanından yararlanabilmektedir.

Protokolün imzalandığı tarihten 2014 Aralık sonuna kadar, KOBİ’lerin yatırımlarına yönelik mal alımlarına toplam 114,3 milyon TL finansal destek sağlanarak, Ekonomi Bakanlığı’ndan 9 milyon TL hibe alınmasına aracılık edilmiştir.

2014 yılında bu kapsamda 39,7 milyon TL mal alımı yapan müşteriler 3,07 milyon TL hibe almaya hak kazanmıştır.

İşbirlikleri ile daha yaygın ve etkin hizmet

Türkiye ekonomisinin temel taşlarından esnaf ve sanatkârları bir çatı altında toplayan ve Türkiye’nin en yaygın örgütlenme ağına sahip kurumu niteliğindeki Türkiye Esnaf ve Sanatkârları Konfederasyonu (TESK) ile imzalanan protokol ile üye işletmeler için hazırlanan finansman paketleri sunulmuş ve işbirliği derinleştirilmiştir.

Projenin genişletilmesiyle İzmir, Karaman, Nevşehir, Kayseri, Manisa gibi illerde esnaf odaları, birlik ve kooperatiflerle işbirliğine gidilmiş, işletmelere ürün ve hizmet alımlarında özel avantaj ve indirimler edinme imkanı sağlanmıştır.

Türkiye Finans diğer taraftan 2014’te Tedarikçi Finansmanı ürünü ile KOBİ’lerin uygun koşullarda makine, mal ve hizmet alımlarını desteklemeye başlamış; üretici ve dağıtıcı firmalarla işbirliğine gitmiştir.

KOBİ’lere özel paketler

Meslek gruplarıyla yakın iletişim kurarak birebir çözüm üretme yaklaşımının bir sonucu olarak “Eczacıların İlacı Türkiye Finans’tan” sloganıyla Türkiye Finans Eczacı Paketi geliştirilmiştir.

Ticari hayatın içerisinde aktif rol alan, nakit yönetim ürünleri başta olmak üzere bankacılık ürünlerini yoğun olarak kullanan eczanelere yönelik hazırlanan Eczacı Paketi ile eczacıların tüm bankacılık gereksinimlerine cevap verilmesi hedeflenmiştir.

Eczacı Paketi’nin duyurulmasını takiben Kıbrıs’ta gerçekleştirilen 1. Eczane Yönetimi zirvesine ana sponsor olan Türkiye Finans, paket ile sunulan avantajları duyurmuş, aynı zamanda yatırım yönetimi konferansında eczacılara finansal çözümler konusunda yol göstermiştir.

2014 Aralık ayı sonu itibarıyla, toplam 813 milyon TL KGF kefaletli kredi hacmine ulaşılarak, sektör ikincisi olan bankadan %95 daha fazla kefalet desteği sağlanmıştır.

KGF destekli kredilerde 2014 yılında da önde (*)

KOBİ’lerin finansmana erişimini kolaylaştırmak için çözüm odaklı bir yaklaşım sergileyen Türkiye Finans, Hazine Destekli Kredi Garanti Fonu kefaletli kredilerde bankacılık sektöründeki birinciliğini 2014 yılında da sürdürmüştür.

2014 Aralık ayı sonu itibarıyla, toplam 813 milyon TL KGF kefaletli kredi hacmine ulaşılarak, sektör ikincisi olan bankadan %95 daha fazla kefalet desteği sağlanmıştır.

Türkiye Finans 2014 yılında Hazine Destekli KGF Kefaletiyle 294 milyon TL’lik işlem gerçekleştirmiştir. Bu alanda verilen destek bir önceki yıla göre %43 artmış, pazar payı %28’den %31’e yükselmiştir.

Türkiye Finans, Bankacılık sektöründe öncü olduğu KGF Kefalet programlarına bir yenisini eklemiş, küçük ve orta ölçekli işletmeleri desteklemek amacıyla yeni bir programa imza atmıştır. 2014 yılında KGF – Avrupa Yatırım Fonu ve Türkiye Finans işbirliği ile imzalanan Portföy Garanti Sistemi (PGS)’nin getirdiği hızlı kefalet sistemi ile 43 ildeki müşterilerin talepleri 1 gün içerisinde sonuçlandırılarak mikro ve orta ölçekli işletmelere toplam 10 milyon TL KGF kefalet desteği sağlanmıştır.

Türkiye Finans sosyal sorumluluk bilinciyle KOSGEB’in KOBİ’lere sunduğu projelere aracılık etmeye devam etmiştir. 2014 yılında, Hatay ve Van illerinde, Soma ve Türkiye’nin 17 ilçesinde meydana gelen olaylarda zarar gören işletmelere finansal destek sağlamak amacıyla KOSGEB’le iki ayrı protokol imzalanmıştır. Ayrıca Eş Finansman Protokolü ile KOSGEB destek paketleri kapsamında destek almaya hak kazanan bütün KOBİ’lerin, iş planlarına bağlı alımlarına aracılık edilmiştir.

2015 yılında da KOBİ’lere kefaletli çözümler sunmaya ve KOSGEB tarafından verilen desteklere aracılık etmeye devam edilecektir.

Bireysel finansmanda konut finansmanı ile büyüyoruz.

Türkiye Finans, 2014 yılında 2013 yılına göre %6 artışla toplam 2,2 milyar TL gayrimenkul finansmanı kullandırmıştır. Tüm hizmetlerin Çilingir Mortgage markası altında sunulduğu Konut Finansmanının toplam gayrimenkul finansmanı içindeki payı %83 olarak gerçekleşmiştir.

Yapılan kullandırımlar neticesinde Konut Finansmanı risk bakiyesi 2014 yılı sonunda %32 artışla 3,47 milyar TL’ye; Taksitli Ticari Gayrimenkul (Arsa/İşyeri) risk bakiyesi ise %7,6 artışla 0,69 milyar TL’ye yükselmiştir. 

Türkiye Finans, 2014 yılında Konut Finansmanında, müşteri bağlılığını artırmak ve verimli bir büyüme sağlamak amacıyla çapraz satışa odaklanmıştır. 3 ürünün alınmasını halinde 0,04 puan indirim sağlayan 2+1=4 Mortgage’ı şubelerine ürün olarak lanse eden Banka, aktif gayrimenkul finansmanı müşterilerinin çapraz satış rasyosunu %25 artırmıştır.

2+1=4 Mortgage ürünü kapsamında 580 milyon TL mortgage finansman hacmi elde edilmiştir.

Türkiye Finans, bitmiş gayrimenkul finansmanının yanı sıra, uyguladığı finansman stratejileri, etkin ve aktif pazarlama faaliyetleri ile 2014 yılında da tamamlanmamış toplu konut projelerinde aktif olarak yer almıştır.

Türkiye’nin önde gelen firmaları tarafından inşa edilen birçok marka projede, Türkiye genelinde yaklaşık 600 adet toplu konut projesi ile anlaşma sağlanmış ve müşterilere bu projelerden konut sahibi olma fırsatı sunmuştur.

2014 yılında, yaklaşık 16 bin adet ve toplam 1,8 milyar TL konut finansmanı işlemi gerçekleştirilmiştir. Bu hacmin 695 milyon TL’lik kısmı toplu konut projeleri kapsamındaki fon kullandırımlarından oluşmuştur. Toplu konut projelerinin toplam konut finansmanı içindeki payı %38 olarak gerçekleşmiştir.

Tüketici İhtiyaç ve Taşıt Finansmanında da hızlı büyüme yakalanmıştır.

Tüketici İhtiyaç Finansmanında bir önceki yıla göre artış oranı %34,5 olarak gerçekleşmiştir.

“Finansör” ve “Hızlı Finansman” gibi katılım bankacılığı sektörünün ilkleri olan uygulamalar ile tüketici finansmanında sektörün çok üzerinde bir büyüme sağlanmıştır.

Bireysel müşterilere yönelik ön onaylı ihtiyaç ve taşıt finansmanı olan Hazır Limit teklifleri sunulmaya devam edilmiş ve müşterilere kampanya iletişimleri yapılarak bireysel finansman imkanlarından faydalandırılmıştır.

Taşıt kredilerinde sektörde daralma yaşanırken Banka’nın Taşıt Finansmanı risk bakiyesinde %11 artış gerçekleşmiş ve sektöre göre yüksek oranlı bir büyüme sağlanmıştır.

2014 yılsonu itibarıyla bireysel taksitli ticari krediler dahil banka toplamı olarak; Tüketici Taşıt Finansmanında 371 milyon TL ve İhtiyaç Finansmanında 283 milyon TL bakiyeye ulaşılmıştır.

2014 yılında Finansör, dağıtım ağı genişletilmiş ve Hızlı Finansman online platformuna entegre edilmiştir. Böylece, anlaşmalı bayilerden Finansör başvuruları alınması ve kullanılması kolaylığı sağlanmıştır.

Krediye hızlı ve kolay erişim: Finansör ve Hızlı Finansman

Türkiye Finans’ın katılım bankacılığı alanında bir “ilk” olarak devreye aldığı ve online finansman kanalı olarak hizmet veren Hızlı Finansman bayileri yaklaşık 2 bin noktaya ulaşmıştır.

Müşterilerin bireysel ihtiyaç ve taşıt finansmanı taleplerine şubeler dışında destek sunmak amacıyla, anlaşmalı bayilerden anında yanıt verilerek yerinde kullandırım sağlanmıştır.

Anlaşmalı taşıt, mobilya, beyaz eşya, elektronik vb. gibi bayiler aracılığı ile finansman desteği sunulan Hızlı Finansman uygulaması kapsamında 2014 yılında kullandırılan fon tutarı, Banka’nın toplam Taşıt Finansmanı içerisinde %30, İhtiyaç Finansmanı bakiyesinde ise %60’a ulaşmıştır.

İhtiyaç finansmanı kapsamında Finansör ürün uygulaması 2014 yılında da güçlü bir büyüme göstermiştir. Bu dönemde, Finansör ile gerçekleştirilen işlemler 192 bin adede, kullandırım tutarı ise 320 milyon TL’ye ulaşmıştır. Hizmet kalitesi ve müşteri deneyimini artırmaya yönelik olarak müşterilerin sadece bağlı oldukları şubelerden değil, diledikleri Türkiye Finans şubesinden Finansör kullanımı olanağı sunulmuştur.

2014 yılında Finansör, dağıtım ağı genişletilmiş ve Hızlı Finansman online platformuna entegre edilmiştir. Böylece, anlaşmalı bayilerden Finansör başvuruları alınması ve kullanılması kolaylığı sağlanmıştır.

Hızlı Finansman kapsamında çalışılan bayilere özel prim yapısı kurgulanmış, sektör, kampanya, bayi ve ana firma bazlı prim kampanyalarının tanımlanmasına ve yönetilmesine hizmet eden altyapı geliştirilmiştir.

Kredi kartı uygulamalarımızda yenilikler

Türkiye’nin öncü katılım bankası Türkiye Finans 2014 yılında Happy Card portföyünü genişleterek Happy Anne, Happy Zero ürünlerine yeni kredi kartı ürünü olan Happy Kahramanmaraşspor’u eklemiştir.

Katılım bankacılığının ilk taraftar kartı olma özelliğine sahip Happy Kahramanmaraşspor Kart sahipleri; indirim, taksit, ekstra puan kazanımı gibi avantajların yanında, yapacakları alışverişlerden kazandıkları puanlarla taraftarı oldukları spor kulübüne de destek olmaktadır.

SGK ödemeleri, BKM Express ödeme, fatura ödeme, TL yükleme, HGS (Hızlı Geçiş Sistemi), TAKSİTLE gibi kredi kartları uygulamalarının yanı sıra güvenli online alışveriş amacıyla Sanal Kart ürün uygulaması tüm müşterilerin kullanımına sunulmaya başlanmıştır.

2014 yılı içerisinde, kredi kartı hizmetleri arasına Kimliğim Güvende (ID Safe) ve havaalanı Lounge gibi yeni katma değerli hizmetler de eklenerek sunulan değer önerisi artırılmıştır.

Türkiye Finans kredi kartı sahipleri hem Türkiye Finans üye işyerlerinde hem de Bonus üye işyerlerinde sunulan tüm ayrıcalık ve fırsatlardan yararlanmaktadır. Kart kullanıcılarına dönemsel olarak düzenlenen kampanyalarla ekstra Bonus kazanma, indirimli alışveriş, promosyon, ek taksit ve taksit erteleme gibi olanaklar sunulmaktadır. Güncel kampanya ve kart programı kapsamında sunulan tüm avantajlar, www.happycard.com.tr web sitesi üzerinden müşterilerle paylaşılmaktadır.

2014 sonu itibarıyla geçen yıla göre kredi kartlarında %11,92’lik bir büyüme ile 425 bin adede, banka kartlarında ise %23,67’lik bir büyüme ile 1.257.297 adede ulaşılmıştır.

Bireysel kredi kartı cirosu %26,43, banka kartı cirosu %37,13 oranında artmıştır.

Üye işyeri verimliliğine paralel olarak POS cirosu da artmaya devam etmektedir.

Banka’nın POS ağından gerçekleşen alışveriş cirosunun, üye işyeri aktiflik oranının ve çapraz satışların artırılmasına yönelik çalışmalarla üye işyeri sayısı 2014 yılsonu itibarıyla 29.650 adede ulaşmıştır.

POS başına ciro 120 bin TL, üye işyeri cirosu ise 2,5 milyar TL’lik hacme ulaşmıştır.

2014 yılında üye işyeri hizmetlerinin geliştirilmesi amacıyla,

Banka dışı kanalları da etkin kullanıyoruz.

Türkiye Finans, sektörde banka dışı kanalları kullanan az sayıdaki hizmet sağlayıcıdan biridir. Banka dışı kanallardan fatura tahsilatlarına aracılık hizmetlerinde, anlaşmalı firma FaturaVizyon ve Banka’nın tahsilat platformu markası Ödekolay üzerinden 2014 yılında 18 milyon adet tahsilat işlemi ve 1,2 milyar TL tutarında hacim sağlanmıştır. Banka dışı kanallardan elde edilen komisyon geliri 2014 yılında %22 artış göstermiştir.

2014 yılında geliştirilen Hızlı Nokta; teknolojik ve yenilikçi bir platform olup yeni nesil dokunmatik ekranlı cihazlar üzerinden hizmet sunan bir tahsilat kanalıdır. Mevcut Banka kanalları haricinde, tüketicinin ihtiyaç duyduğu işlemlere kolaylıkla ulaşmasını sağlamayı hedefleyen bu kanal; fatura tahsilatları, vergi ödemeleri, GSM TL yükleme işlemleri ile sigorta ürünleri tanıtımı ve benzeri pek çok ürün ve hizmetin satış ve pazarlamasını yapmaktadır.

Nakit yönetiminde hacimler artıyor.

2014 yılında gerçekleştirilen segmentasyon çalışması sonrasında, diğer işkollarına devredilen 130 bin gerçek müşteriye rağmen 43 milyon TL DBHG (Diğer Bankacılık Hizmet Geliri) elde edilmiş ve %70 hedef gerçekleşmesi sağlanmıştır.

6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ile birlikte bireysel müşterilere yönelik çok sayıda yeni uygulama devreye alınmıştır. Ekspertiz ve ipotek tesis ücretlerinin maliyeti kadar alınması, taşıt rehin kaldırma ve ipotek fek ücretinin kaldırılması ve hesap işletim ücretinin muhatap bazında tek ücret ile sınırlandırması yeni yasal düzenleme ile birlikte uygulamaya alınmıştır.

Western Union komisyon gelirleri, yaz aylarında yapılan personel kampanyası ile birlikte yükselmiş ve artış trendini yılsonuna kadar koruyarak %57 büyüme elde edilmiştir. Offline çalışma sisteminden online çalışma sistemine geçiş çalışmaları 2015 yılı başında tamamlanacak olup tahsilatların 2015’te daha da artması beklenmektedir.

2014 yılında kurum tahsilatlarında 16 yeni kurumun fatura tahsil işlemlerine başlanmıştır. Offline sistemlerin online sisteme geçmesi gibi çalışmalar devam ederken kurum tahsilatlarında 2014 yılında %20 artış görülmüştür. Ayrıca, sağlık kurumları ve emekli maaş ödemelerine de başlanmıştır.

Banka’nın kanalları aracılığıyla kurum (su, elektrik, doğalgaz, vb.) faturalarının ödeme işlemleri ve otomatik ödeme talimatları ile 2014 yılında müşterilerin kredi kartları vasıtasıyla 23 milyon TL tutarında tahsilat ödemesi gerçekleşmiştir.

Müşterilerin yol, köprü, otoban gibi araçlı geçişlerde kullandıkları HGS (Hızlı Geçiş Sistemi) ürününü 2014 yılsonunda 47 bin adede ulaşmıştır.

2014 yılında müşterilerin sahip oldukları Türkiye Finans kredi kartlarıyla 14 milyon TL tutarında SGK ödemesi gerçekleştirilmiştir.

Banka kredi kartı hamillerinin karşılaştıkları olumsuz durumlarda (kayıp, çalıntı, vb.) güvence altında olmalarını sağlayan CPP Card Protection Plan (Kart Koruma Planı) ve ID-Safe (Kimliğim Güvende) ürünlerinden elde edilen gelirde %74 artış sağlanmıştır.

90 milyon TL
2014 yılı içerisinde büyük bir bireysel taşıt kampanyası düzenlenerek, 2015 model araç finansmanı kapsamında müşterilere avantajlar sunulmuş; 2014 yılı kullandırımlarının 90 milyon TL’si bu kampanyadan sağlanmıştır.

Kampanyalar, bireysel finansman ve kart hacimlerine önemli destek sağlıyor.

2014 yıl Mayıs ayından yılsonuna kadar yapılan saha kampanyalarında, toplam 1,2 milyon müşteri datası oluşturulmuş ve 672 bin arama yapılmıştır (Dönem için arama ortalaması %58’dir). Bu aramaların %31’i olumlu yanıt alırken, bireysel segmentte 312 milyon TL mevduat bakiyesi, 12 milyon TL kredi bakiyesi ve 9 milyon TL NFG (Net Faaliyet Geliri) elde edilmiştir. Onboarding kampanyalarında, %55 civarı olan yeni müşteri aktivasyon oranı %73’e çıkarılmıştır.

2014 yılı içerisinde büyük bir bireysel taşıt kampanyası düzenlenerek, 2015 model araç finansmanı kapsamında müşterilere avantajlar sunulmuştur. Yaz döneminde beş ay ödemesiz fırsatıyla başlatılan kampanya, gelen yoğun talep üzerine 2014 yılı son çeyreğinde de devam edecek şekilde tahsis ücretsiz ve 3 ay ödemesiz dönem imkanıyla müşterilere sunulmaya devam edilmiştir.

Kampanya, Sonax markasıyla yapılan işbirliği ile taşıt finansmanı kullandırılan müşterilere yönelik olmak üzere, yeni yıla özel indirimli oran avantajı ve tahsis ücretsiz, 3 ay ötelemeli yapıda devam etmektedir. Taşıt finansmanı kampanyasında 6.000 civarında başvuru gerçekleşmiş ve 2014 yılı kullandırımlarının 90 milyon TL’si sadece bu kampanyadan sağlanmıştır.

2014 yılı içerisinde Banka veya üyesi olduğu Bonus Kredi Kartları Marka Paylaşım Platformu tarafından düzenlenen kampanyaların yanı sıra, müşterilerin kart kullanım alışkanlıklarına ve segmentasyona dayalı özel kart kampanyaları her ay düzenli olarak kart müşterilerine sunulmuştur.

Kredi kartlarıyla yapılan peşin işlemlerin müşterinin talebi üzerine ve kart hamili ekstresi kesilmeden önce taksitlendirilmesini sağlayan ‘Taksitle’ uygulaması ile sektörel harcamalara yönelik özel kampanyalar düzenlenmiştir. Bu kapsamda 2014 yılında kredi kartlarıyla gerçekleştirilen 31 milyon TL tutarındaki 71 bin adet peşin alışveriş işlemi, Taksitle uygulaması ile kart hamillerince taksitlendirilmiştir.

Sigorta ürünlerinin satışında 2014 yılında artış sağlanmıştır.

Sigorta ürünlerinin sunumu kapsamında yeni ürünler müşterilerle buluşturulmuştur.

Limit Güvence Sigortası, Fatura-Kredi-Kredi Kartı İşsizlik Sigortaları, POS ve Online İşyeri Yangın Sigortaları gibi poliçeler 2014 yılı içerisinde devreye girmiş ve belirli hacimlere ulaşma başarısı sağlanmıştır.

Sigorta aracılık faaliyetleri kapsamında 77 milyon TL prim üretimi karşılığında 18,4 milyon TL komisyon üretimi gerçekleştirilmiştir. Geçen yıla oranla sigorta aracılık rakamları prim üretiminde %45, komisyon kazanımında ise %50’ye yakın büyümüştür.

Bireysel Emeklilik Sistemi (BES) aracılık faaliyetlerine 2010 yılında başlanmış, 2014 yılı içerisinde 12.313 adet satış karşılığında 2,7 milyon TL komisyon üretimi gerçekleştirilmiştir. 2014 yılsonu itibarıyla fon büyüklüğümüz 69,1 milyon TL’ye ulaşmış ve toplamda 6,1 milyon TL komisyon elde etme başarısı sağlanmıştır.

2014 yılında BAL Hesap (Birikimli Hesap) ve Fiziki Altın Alım Satım işlemlerine başlanmıştır.

BAL Hesap, müşterilerin hem hesaplarından hem de kredi kartlarından talimat vermeleri ile birlikte küçük tutarlarla birikim yapabilmelerine olanak sağlayan, minimum 5 yıl vadeli birikim yapmaya özendiren bir katılma hesabıdır.

Müşterilerin kolay birikim yapmalarına olanak sağlayan bir mevduat ürünü olan BAL Hesap TL, ABD Doları veya Euro olarak açılabilmektedir. Hesabın kıymetli maden olarak açılabilmesi için çalışmalar devam etmektedir.

Fiziki altın alış satış işlemlerine Nisan 2014’te başlanmıştır. Yatırımlarını altın olarak değerlendirmek isteyen müşteriler ayrıca Altın Hesap ile gram bazında altın alım-satımı da yapabilmektedir. 1 gramdan 100 grama kadar İstanbul Altın Rafinerisi tarafından üretilmiş, logolu, güvenlikli ve ambalajlı altın alım-satım uygulaması Türkiye Finans şubeleri aracılığıyla, bankada hesabı olsun ya da olmasın, tüm müşterilere sunulmaktadır.

Türkiye Finans pazarlama faaliyetlerine BMD (Bizim Menkul Değerler) acenteliği altında devam etmekte olduğu yatırım ürünlerinden (Hisse Senedi ve Pay piyasası işlemleri ile yatırım fonu alış/satış işlemleri) 2014 yılsonu itibarıyla 1,17 milyon TL’lik komisyon hacmi elde etmiştir.

Android ve iPhone işletim sistemli telefonlarda hizmet veren mobil şube uygulaması, yatırım işlemleri, hisse senedi, fon alış-satış, MTV ödeme, İngilizce dil desteği gibi birçok yeni fonksiyonlarla zenginleştirilmiştir.

 Çoklu kanal stratejimiz müşteri deneyimine büyük katkı sağlıyor.

ATM Bankacılığı

ATM ağının yaygınlaştırılması hedefi kapsamında, 2014 yılında yapılan yatırımlar sonucunda şube dışı ATM sayısı 69’dan 154 adede, toplam ATM sayısı ise %28 artışla 415’den 530’a yükselmiştir.

ATM’lerden gerçekleştirilen finansal işlem adedi ise bir önceki yıla göre %27 oranında artış göstermiştir.

Mevcut ATM’ler, tam fonksiyonlu yeni nesil ATM’lerle değiştirilmiş; kullanım performansı yeterli düzeyde olmayan ATM’lerle ilgili gerekli aksiyonlar alınarak, müşteri deneyimi ve verimlilik artışı sağlanmıştır.

Diğer taraftan daha kaliteli ve kesintisiz hizmet sunumu için altyapı yatırımlarına devam edilmiş, ATM güvenliğinin artırılması ve müşterilerin ATM dolandırıcılıklarından korunması amacıyla ilave güvenlik uygulamaları hayata geçirilmiştir.

İnternet Bankacılığı

Türkiye Finans İnternet Şubesi’ne müşteri göçü sağlama ve işlem hacmini artırmaya yönelik olarak 2014 yılında çok sayıda ödül ve indirim imkanı sunan kampanyalar gerçekleştirilmiştir.

Banka’nın internet bankacılığı müşteri sayısı 2014 yılsonu itibarıyla 400 bin adedin üzerine çıkarken, finansal işlem adedinde bir önceki yıla göre %32 artış sağlanmıştır.

İnternet Şubesi üzerinden satılan ürün sayısı, 2014 yılında 98 bin adet olmuştur.

Mobil Bankacılık

Müşteri sayısı ve işlem hacmi açısından en hızlı büyüyen şube dışı bankacılık kanalı olan mobil şubeye yatırımlar 2014 yılında devam etmiştir.

Android ve iPhone işletim sistemli telefonlarda hizmet veren mobil şube uygulaması, yatırım işlemleri, hisse senedi, fon alış-satış, MTV ödeme, İngilizce dil desteği gibi birçok yeni fonksiyonlarla zenginleştirilmiştir.

Windows işletim sistemli mobil cihazlar için özel geliştirilen mobil bankacılık uygulaması Windows Phone Uygulama Mağazası’nda müşterilerin hizmetine sunulmuştur.

2014 yılında mobil şubeden gerçekleşen finansal işlem adedinde bir önceki yıla göre %287 oranında artış sağlanırken, iPhone, Android ve Windows Phone işletim sistemli mobil cihazlar için geliştirilen uygulamaların indirilme sayısı 100 binin üzerine çıkmıştır.

Müşteri İletişim Merkezi

Sürekli yenilik ve teknolojiyi pozitif müşteri deneyimine dönüştürme prensibiyle hizmet sunan Türkiye Finans Müşteri İletişim Merkezi, 2014 yılında da müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmaya yönelik katma değerli hizmetlerini sürdürmüştür.

2014 yılında müşterilerle 6 milyon çağrıda temas sağlayan Müşteri İletişim Merkezi, hız, kalite ve müşteri memnuniyeti odaklı yaklaşımıyla, müşterileri ihtiyaçlarına uygun ürünlerle buluşturarak 240 bin adet satış gerçekleştirmiş.

Bankacılık sektöründe öncü nitelikteki projeleri hayata geçirmeye devam eden Türkiye Finans Müşteri İletişim Merkezi için 2014 yılı yenilenme ve değişim yılı olmuştur.

Müşteri İletişim Merkezi Optimizasyonu Projesi kapsamında tüm süreçler ve akışlar, verimlilik, hız ve mükemmel bir müşteri deneyimi ön planda tutularak yeniden yapılandırılmıştır.

Türkiye Finans Müşteri İletişim Merkezi EN 15838:2009 (Müşteri İletişim Merkezleri Hizmet Standardı) sertifikasına sahiptir. EN 15838, çağrı merkezleri için özel şartlar içeren, uluslararası geçerliliği olan, çağrı merkezlerinin hem yönetim sistemi gereksinimlerini hem de çağrı merkezi hizmetlerini sunabilmesi için gerekli olan teknik şartları tanımlayan bir yönetim sistemi standardıdır.

Banka’nın satış ve servis modeli yeniden yapılandırılmıştır. Şube organizasyon yapısı ile bölge yapı ve sayıları değiştirilerek yıl içerisindeki performansları aktif olarak izlenmiştir. Ürünlere ilişkin gelişim alanları ve süreç iyileştirmeleri uygulamaya alınmıştır.

Hedefimiz müşteri deneyimini daha da yukarı taşımak.

Türkiye Finans faaliyetlerini ISO 10002:2004 Müşteri Memnuniyeti Yönetimi Standardına uygun olarak yürütmektedir.

ISO 10002:2004, işletmelerin müşteri beklentilerini karşılayabilmeleri ve müşteri şikayetlerini sistematik bir yaklaşım içerisinde değerlendirerek memnuniyeti sağlamaya yönelik bir sistem oluşturmaları için gerekli şartları içeren yönetim standardıdır.

2014 yılında belgelendirme denetimini başarıyla geçen Türkiye Finans, hizmet kalitesini ve verimliliğini artırmak, müşteri deneyimini en iyi seviyelere çıkarmak hedefi ile Müşteri Memnuniyet Sistemi’ni daha da iyileştirmek üzere çalışmaktadır.

Türkiye Finans, Müşteri Deneyimi ve Çoklu Kanal Stratejisi Projesi ile belirlenen iyileştirme alanlarına yönelik çalışmalara da devam etmektedir. Bu çalışmalar aşağıda özetlenmiştir.

Yeni merkezi operasyon uygulamalarının hizmetlere yansıması

 2014 yılında Banka içerisinde yapılan Organizasyonel Değişiklikler

2014 yılı içerisinde yapılan organizasyon değişiklikleri aşağıda özetlenmiştir:

Hazine işlemlerinde müşteri odaklı fiyatlama ile kârlılık ve müşteri memnuniyeti artmıştır.

Türkiye Finans, büyüme stratejisine bağlı olarak, 2014 yılında hazine ürünleri pazar payını artırmak için, müşteri alım-satım işlemlerinde tutar bazlı ve müşteri özelinde farklılaşan bir fiyatlama politikası izlemiştir.

Bu strateji sonucunda, döviz işlemlerinde kârlılık artmış, müşteri memnuniyeti üst seviyelere taşınmıştır.

2014 yılında Türkiye Finans’ta müşterilerle yapılan döviz işlem hacmi 38 milyar ABD Doları olurken, bankalararası piyasadaki işlem hacmi 63 milyar ABD Doları’na yükselmiştir.

Daha etkin Aktif-Pasif Yönetimi

2014 yılında Banka kârını optimize edebilmek ve vade uyumsuzluğunu, vade bazında takip edebilmek amacıyla Aktif-Pasif Yönetimi Statik Analiz yazılımının entegrasyonu tamamlanmıştır. Ayrıca, Aktif-Pasif Komitesi’nin karar alma sürecine yardımcı olacak analiz ve raporların etkin olarak oluşturulması sağlanmıştır.

Rapor ve analizlerin sonuçlarına göre Banka bilançosunda maruz kalınan vade uyumsuzluklarından kaynaklanan risklerden korunmak amacıyla bilanço içi ve dışı İslami hazine risk yönetimi ürünleri aktif olarak kullanılmıştır.

2015 yılına girerken Aktif-Pasif Yönetimi Dinamik Analiz yazılımı tamamlanmış olup; karar alma süreçlerinin de hacim ve kârlılık senaryo analizlerine başlanacaktır.

2 yıllık süreçte TFXTARGET, yıllık %100’ün üzerinde büyüme sağlamasının yanı sıra ulaştığı kullanıcı sayısının oluşturduğu müşteri memnuniyeti, ürünün benimsendiğinin ve pazarda güçlü bir yer bulduğunun göstergesidir.

TFXTARGET, döviz işlemlerinde sektöre yön veriyor.

2012 yılında devreye alınan Türkiye Finans FX platformu, müşteri odaklı yapısı ile hızlı büyümesini 2014 yılında da sürdürmüştür.

Döviz işlemlerinin 5/24 zahmetsiz ve kolayca yapılmasını sağlayan TFXTARGET, bankacılık sektöründe öncü bir uygulama olmaya devam etmiştir.

2 yıllık süreçte TFXTARGET, yıllık %100’ün üzerinde büyüme sağlamasının yanı sıra ulaştığı kullanıcı sayısının oluşturduğu müşteri memnuniyeti, ürünün benimsendiğinin ve pazarda güçlü bir yer bulduğunun göstergesidir.

2014 yılı içinde TFXTARGET platformunu desteklemek ve daha büyük bir kitleye ulaşabilmek adına www.tfxtarget.com.tr adresi devreye alınmıştır. Özellikle piyasa odaklı bilgilerin paylaşıldığı web sitesinin işlem platformuna kattığı değer önemli boyuttadır. 2014 son çeyreğinde hayata geçen site 50.000 kişinin üzerinde ziyaretçi çekerek kendi alanda bir önemli başarıya imza atmıştır.

Banka’nın işlem platformunun geliştirilmesi için 2015 yılı içinde ürüne grafik desteği eklenecektir. Buna ek olarak, forward (ileri vadeli) döviz işlemlerin yapılabilmesi için gerekli geliştirmelere başlanmıştır. Söz konusu eklenti ile müşteriler, herhangi bir banka personeline ihtiyaç duymadan tüm döviz işlemlerini 5 gün 24 saat boyunca online olarak yapabileceklerdir.

Fitch, Türkiye Finans’ın “BBB” olan kredi notunu teyit etmiştir.

Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu Fitch, 2014 yılında yaptığı değerlendirme sonucunda Türkiye Finans’ın yabancı para cinsinden uzun vadeli kredi notlarını ‘durağan’ görünüm ile ‘BBB’ olarak teyit etmiş; ulusal kredi notu ise ‘durağan’ görünüm ile AAA (tur) olarak belirlenmiştir.

Fitch’in değerlendirmesinde, Türkiye Finans’ın en büyük hissedarı olan National Commercial Bank (NCB)’ın güçlü desteğinin önemli olduğu belirtilirken, NCB’nin Türkiye’ye stratejik önem verdiğine de dikkat çekilmiştir.

Finansal kurumlarla güçlü ilişkilerimiz önemli açılımlar sağlıyor.

Türkiye Finans, finansal kurumlarla ilişkilerini 2014 yılında daha da güçlendirirken, fon sağlama ve dış ticaret aracılığındaki performansını her türlü konjonktürde sürdürebildiğini ortaya koymuştur.

2014 yılında sağlanan Murabaha Sendikasyonu ve gerçekleştirilen iki sukuk işlemi uluslararası finans piyasalarının ülke ekonomisine ve Türkiye Finans’a duydukları güveni teyit eder nitelikte olmuştur.

Yurtdışından sağlanan kaynaklarda %59 artış

Banka’nın yurtdışı borçlanmaları 2013 yılı sonundaki 2,4 milyar ABD Doları seviyesinden 2014 yılı sonunda %59 artış göstererek 3,7 milyar ABD Doları seviyesine yükselmiştir.

2013 yılında gerçekleştirilen borçlanmalarda ortalama 970 gün olan vade, 2014 yılı sonunda %16’lık artış ile 1.130 güne çıkmıştır.

2014 yılında yatırımcı tabanında genişleme yaşanmış; 20 ülkeden 40’ın üzerinde finansal kuruluştan kaynak temin edilmiştir. Mevduat dışı borçlanmaların toplam kaynaklar içindeki payı 2013 yılında %20 iken bu pay 2014 sonunda %26’ya yükselmiştir.

Türkiye Finans, 2014 yılında 253,5 milyon ABD Doları ve 72 milyon Euro olmak üzere toplamda 350 milyon ABD Doları tutarında Uluslararası Murabaha Sendikasyonu temin etmiştir.

İşlem 12 ülkeden 21 bankanın katılımıyla 1 yıl vadeli olarak gerçekleşirken, konsorsiyum eş liderliğini ABC Islamic Bank (E.C.), Abu Dhabi Commercial Bank PJSC, Emirates NBD Bank PJSC, Noor Islamic Bank PJSC ve Standard Chartered Bank üstlenmiştir.

Türkiye Finans 2014 yılında %100 iştiraki olan TF Varlık Kiralama A.Ş. aracılığıyla iki önemli yurtdışı sukuk ihracı gerçekleştirmiştir.

Türkiye Finans, 500 milyon ABD Dolarlık sukuk ihracına imza atarak, T.C. Hazine’sinin geçen yıl ihraç ettiği sukuk işleminden sonra Türkiye’den düzenlenen en büyük yurtdışı sukuk ihracını tamamlamıştır. Uluslararası yatırımcıların büyük ilgi gösterdiği sukuk ihracında toplam 127 yatırımcı teklif verirken, ihracın 2,8 kat üzerinde ve 1.405 milyon ABD Dolarlık talep toplanmıştır.

Türkiye Finans, gerçekleştirdiği 800 milyon Malezya Ringiti (MYR) tutarında 5 yıl vadeli sukuk ihracı ile bu para cinsinden ihraç yapan ilk Türk kurumu olmuş, bugüne kadar bir yabancı kurum tarafından ihraç edilmiş en yüksek tutarlı MYR sukuk ihraç işlemine imza atmıştır.

Türkiye Finans tarafından Malezya piyasasında oluşturulan 20 yıl vadeli ve 3 milyar MYR tutarlı sukuk ihraç programı kapsamında gerçekleştirilen işlem, dünyanın en aktif ve en büyük sukuk piyasası olan Malezya’daki ilk adım olması açısından Türk bankacılık sektörü için bir açılım özelliğini taşımaktadır.

2014 yılında murabaha sendikasyonları ve sukuk ihraçları dışında çok sayıda banka ile ikili limitler kapsamında murabaha işlemleri yapılmış, farklı vadelerde 1,4 milyar ABD Dolarlık kaynak sağlanmıştır.

2015 yılı yabancı para sukuk ihracı ve TL yurtiçi kira sertifikası işlemlerine yönelik çalışmalar devam etmektedir. Türkiye Finans’ın hedefi, 2015 yılında yenilenecek olan kaynak anlaşmalarına ilave işlemlerle 3,8 milyar ABD Dolarlık mevduat dışı kaynak bakiyesine ulaşmaktır.

Türkiye Finans, dış ticarete aracılık işlemleri kapsamında ana ortağı NCB‘nin etkin olduğu Körfez ülkelerinde ihracatçı/ithalatçı ve alt yapı hizmetleri sunan müşterilerine artan oranda hizmet sunmuştur.

Dış ticaretin finansmanında ağırlığımızı artırıyoruz.

Türkiye’nin en büyük dış ticaret partneri olan Avrupa Birliğindeki ekonomik daralma, 2014 yılında da devam ederken, pazar çeşitlendirmesinde başarılı olan Türk şirketleri özellikle Körfez ve Afrika ülkelerine yönelik ihracat/ithalat çalışmalarını artırmışlardır.

Türkiye Finans, dış ticarete aracılık işlemleri kapsamında ana ortağı NCB‘nin etkin olduğu Körfez ülkelerinde ihracatçı/ithalatçı ve alt yapı hizmetleri sunan müşterilerine artan oranda hizmet sunmuştur.

Afrika kıtasına yönelik muhabir ilişkileri altyapısının oluşturulmasına ve müşterilerin teyitli ihracat işlem taleplerinin karşılanmasına dair limit tahsis çalışmaları hızlandırılmıştır. Muhabir bankalar nezdindeki bilinirliği ve kredibilitesi her geçen yıl güçlenen Türkiye Finans, 2014 yılında da yerel ve global muhabir ağı ile uluslararası kurallar ve standartlar çerçevesinde dış ticaret işlemleri gerçekleştirmiştir. Dış ticaretin finansmanına yönelik olarak imzalanan anlaşmalar dahilinde, ithalat yapan müşterilere GSM-102, SEP, ECA ve ITFC kapsamında uzun vadeli kaynak temini sağlanmıştır.

SEP işlemleri limiti 35 milyon ABD Doları’ndan 60 milyon ABD Doları’na yükselmiş ve bu işlemlerde pazar payı limit artırımına paralel büyümüştür.

100 milyon ABD Dolarlık GSM-102 ve 25 milyon ABD Dolarlık ITFC limitleri en verimli şekilde fiyatlandırılarak müşterilere kullandırılmıştır.

2013 yılında 22,5 milyar ABD Doları olan Türkiye Finans’ın dış ticaret hacmi, 2014 yılında 27 milyar ABD Doları’na ulaşmıştır.

Artan işlem hacmine paralel olarak var olan işlem limitlerinin geliştirilmesi ve yeni muhabir ilişkilerinin mevcut ağa eklenmesi amacıyla çalışmalar tüm hızıyla devam etmektedir.

Türkiye Finans’ın dış ticaret işlemlerindeki toplam pazar payı %2,60 olarak gerçekleşmiştir.

Türkiye bilgi teknolojileri sektöründe bir ilk olan Çevik Dönüşüm çalışmasında, tüm BS organizasyonu, Genel Müdür, Genel Müdür Yardımcıları, dışarıdan hizmet alınan firmalar ve iş birimleri de dahil olmak üzere, toplam 300 kişiye, 3 ay gibi rekor bir sürede eğitim verilmiş ve PSM1 sertifikalarını almaları sağlanmıştır.

Bilişim Sistemleri (BS)’nde güçlü yapılanma

Bilgi Sistemleri, 2014 yılında verimli talep yönetimi, iş güdümlü proje portföyü, master plan projelerine yönelik yeni kaynakları ve Scrum çerçevesi ile Türkiye Finans’ın büyümesini desteklemiştir.

2014 yılında;

BS Çevik Dönüşüm

Türkiye Finans’ta Çevik Dönüşüm çalışmalarına 2013 yılı sonunda başlanmış; ön hazırlık çalışmalarının ardından seçilen Scrum altyapısı kapsamında 2014 yılı Mayıs ayında eğitim çalışmalarına geçilmiştir.

Türkiye bilgi teknolojileri sektöründe bir ilk olan Çevik Dönüşüm çalışmasında, tüm BS organizasyonu, Genel Müdür, Genel Müdür Yardımcıları, dışarıdan hizmet alınan firmalar ve iş birimleri de dahil olmak üzere, toplam 300 kişiye, 3 ay gibi rekor bir sürede eğitim verilmiş ve PSM1 sertifikalarını almaları sağlanmıştır.

Takım yapıları Çevik Dönüşüm’e göre organize edilmiş; toplam 48 adet proje ve servis Scrum takımı ile Türkiye’nin ve Doğu Avrupa’nın en büyük Çevik Ekibi oluşturulmuştur.

Dönüşüm ile birlikte zamanında proje tamamlanma hedefinde ilk 3 ayda %15’lik artış sağlanmıştır.

TIER III Design ve TIER III Facility sertifikalarına sahip Türkiye’deki ilk ve tek veri merkezi

Türkiye Finans Veri Merkezi, tam yedekli ve yüksek teknolojik özelliklere sahip bir veri merkezidir.

Kesintisiz hizmet sunmak üzere tasarlanan veri merkezinin devamlılığı yedek bir merkez ile sağlanmaktadır. Yeşil BT kriterlerine göre yapılandırılan Veri Merkezi Türkiye’nin ve Avrupa’nın sayılı veri merkezleri arasındadır.

Tier III Dizayn standartlarına uygunluk sertifikasyonunu 2013 yılı Nisan ayında alan Veri Merkezi, ülkemizde bu sertifikaya sahip ikinci, sektörde ise ilk veri merkezidir.

Veri merkezlerini uluslararası standartlara göre inceleyen Uptime Enstitüsü (ABD)’nün 2013 Kasım ayı içerisinde tamamladığı yerinde denetleme sonucunda, Türkiye Finans Veri Merkezi ülkemizin ilk ve tek Tier III İşletme Sertifikası’na sahip olmuştur.

Çevre dostu Türkiye Finans Veri Merkezi;

Türkiye Finans Veri Merkezi bu özellikleri ile yıllık 200.000 ABD Dolarlık enerji tasarrufu sağlamaktadır.

Merkez, tam yedekli enerji ve soğutma altyapısına, eş zamanlı bakım yapılabilme özelliğine ve şebekeden bağımsız 72 saat kesintisiz çalışma imkanına sahiptir.

Bankacılık sektöründe ilk ve tek iş sürekliliği sertifikası

Türkiye Finans, İş Sürekliliği Yönetim Sistemi uluslararası standartlara uygundur ve ISO 22301 İş Sürekliliği Sertifikasına sahiptir. 2014 yılında, British Standarts Institute (BSI) tarafından yapılan takip denetimleri neticesinde, Türkiye Finans’ın İş Sürekliliği Yönetim Sistemi’nin uluslararası standartlara uygunluğu teyit edilmiştir.

Türkiye Finans, Türkiye’de, bankacılık sektöründe bu sertifikayı taşıyan ilk ve tek banka olmaya devam etmektedir. Diğer taraftan, Türkiye Finans’ta 2014 yılı iş sürekliliği aktivite testlerinde başarı oranı bir önceki yıla göre artış kaydederek %100 oranında gerçekleşmiştir.

2014 yılında, British Standarts Institute (BSI) tarafından yapılan takip denetimleri neticesinde, Türkiye Finans’ın İş Sürekliliği Yönetim Sistemi’nin uluslararası standartlara uygunluğu teyit edilmiştir.

CIO ödülü ikinci kez Türkiye Finans’ın olmuştur.

Türkiye Finans, CIO Dergisi tarafından 2014 yılında beşincisi düzenlenen CIO 2014 Ödülleri’nde ikinci kez CIO ödülüne layık görülmüştür.

200’ün üzerindeki teknoloji yöneticisini bir araya getiren ödül programında, Türkiye Finans, Çevik Dönüşüm projesi ile CIO Ödülü’nün sahibi olmuştur.

Geleceğin altyapısını oluşturmak için hep birlikte yola çıkıyoruz…

Türkiye Finans’ta 2013 yılında başlatılan BS Dönüşüm Programı ile iş stratejilerinden beslenen BS altyapı modernizasyonu ve geliştirme çalışmaları program dahilinde devam etmektedir.

Üç yıllık BS Dönüşüm Programının hedefleri aşağıda özetlenmiştir:

Kurumsal iletişim kampanyaları ses getirdi.

Türkiye Finans 2014 yılında 360 derece sürekli iletişim stratejisi çerçevesinde yoğun iletişim çalışmalarını sürdürmüştür. 2014 yılı kurumsal iletişim çalışmaları kapsamında reklam kampanyalarında Banka tarihinde ilk defa reklam yüzü olarak ünlü isimler kullanılmıştır. Milli takımımızın ve Atletico Madrid’in yıldız oyuncusu Arda Turan’ın yer aldığı Finansör ve Türkiye’de istisnasız tüm futbolseverler tarafından sevilen Brezilyalı ünlü futbolcu Alex de Souza’nın yer aldığı Faal Kart reklam kampanyaları hem müşteriler hem de potansiyel müşteriler nezdinde son derece ilgi çekmiş ve Banka’nın bilinirliğinin artmasına önemli ölçüde katkı sağlamıştır.

2014 yılında iletişim faaliyetlerinin yer aldığı mecralar da çeşitlendirilmiş; reklam kampanyaları ulusal ve yerel bazda TV, radyo, internet, gazete, dergi, açıkhava, stadyum ve diğer mecralarda yıl boyunca yoğun bir şekilde yer almıştır. Özellikle 2014-2015 futbol sezonu için yapılan anlaşmalar ile tüm Süper Lig takımlarının stadyumlarında saha içi reklamları yer almıştır. Bunun yanı sıra Türkiye Finans, yıl içinde yoğun bir şekilde takip edilen futbol etkinliklerinde de adından söz ettirmiş; 2014 Dünya Kupası ve 2014 Ziraat Kupası canlı yayınlarında maç önü, devre arası ve maç sonlarında yer alan reklamlar aracılığıyla geniş kitlelere erişim sağlanmıştır. Tüm bu iletişim çalışmaları neticesinde 2014 yılında yayınlanan Türkiye Finans reklamlarının toplam erişim değeri, 2013 yılına göre %120 oranında artış göstermiştir.

Yıl içinde iki kere reklam etki araştırması ve yılsonunda kurumsal algı araştırması yapılmıştır. Araştırma sonuçları kapsamında önceki yıllara göre müşteriler ve özellikle potansiyel müşteriler nezdinde Banka’nın bilinirliği, beğeni düzeyi ve reklamlarına rastlanma oranının önemli ölçüde arttığı tespit edilmiştir. Özellikle, reklam kampanyalarında ünlü kullanımının Banka’nın ürün ve hizmetlerine olan ilgiyi artırdığı ve bilinirliğine olumlu yönde etki ettiği görülmüştür.

2014 yılı içinde yapılan etkin lider iletişimi, PR ve iletişim çalışmaları neticesinde Türkiye Finans’ın, basın kuruluşları nezdindeki itibarı farkedilir derecede artmış; Türkiye Finans haberleri daha nicelikli ve yüksek tirajlı yayınlarda, daha büyük ölçülerde ve daha görünür yerlerde yer almayı başarmıştır. Bunun sonucunda yazılı basında çıkan Türkiye Finans haberlerinin reklam eşdeğeri, 2013 yılına göre 10 kat artış göstermiştir. Türkiye Finans, 2014 yılında da basın tarafından sıkça görüşüne başvurulan bankalar arasındaki yerini korumuştur.

Yıl içinde Banka adına çok sayıda fuar ve seminerlere katılım sağlanmış ve saha etkinlikleri gerçekleştirilmiş, bu etkinliklerde müşteriler nezdinde Banka’nın ve ürünlerinin tanıtımı, bilinirliği ve itibarının artırılmasına yönelik çalışmalar yapılmıştır.

Banka’nın 2014 yılı Faaliyet Raporu, Amerikan İletişim Profesyonelleri Ligi - LACP (League of American Communications Professional) tarafından düzenlenen alanının en prestijli yarışmalarından 2013 Vision Awards yarışmasında 6 farklı kategoride ödüle layık görülmüştür.

Dijital ve sosyal mecralarda aktif iletişim

2014 yılı Türkiye Finans için markanın dijital ve sosyal medyadaki stratejisini oluşturup bu alanda adını duyurmaya çalıştığı ve ayrıca ilk dijital çalışmaların da hayata geçirildiği bir yıl olmuştur. Reklam kampanyaları paralelinde dijital kampanya planlamaları ve dijital platformlara özgü sponsorluklar yapılarak markanın dijital mecradaki hedef kitleye ulaşması ve marka bilinirliğinin artırılmasına çalışılmıştır.

2014 yılında Banka’nın Facebook, Twitter, Youtube, Linkedin, Google+, Daily Motion, İzlesene sosyal medya hesapları oluşturulup hem hesapların takipçi sayıları artırılmaya çalışılmış, hem de bu platformlar üzerinden müşteri yönetimi yapılmaya başlanmıştır. Bu platformlardan müşterilerin ve potansiyel müşterilerin öneri, talep ve şikayetleri dinlenerek çözüm sunulmuştur. 2014 yılsonu itibarıyla Facebook ve Twitter sayfalarında hedeflenen takipçi sayısına ulaşılmış olup aktif iletişime başlandığı yılın ilk aylarına göre Facebook takipçi sayısı %370, Twitter takipçi sayısı ise %482 oranında artmıştır. Social Bakers finans sektör raporunda Türkiye sıralamasında Türkiye Finans; Facebook’ta 34. sıraya, Twitter’da ise 18. sıraya yükselmiştir.

2014 yılında Yeni Kurumsal Web Sitesi Projesi başlatılarak mevcut kurumsal site alt yapısının yenilenmesi, ürün ve hizmetlerin daha net anlatılabileceği ve başvuru kanalı haline dönüştürebilecek bir alt yapı oluşturulması hedeflenmiştir. Ziyaretçilerin ihtiyacını daha iyi karşılayacak şekilde iyileştirilmekte olan yeni kurumsal web sitesinin 2015 yılı içinde tamamlanarak yayına alınması hedeflenmektedir.

Türkiye Finans kurumsal hedeflerine ulaşmasını destekleyecek olan sürdürülebilirlik stratejisini iki ana eksende tanımlamaktadır: İyi bankacılık ve iyi kurumsal vatandaşlık.

Sürdürülebilirlik yaklaşımımız ve uygulamaları

Türkiye Finans kurumsal hedeflerine ulaşmasını destekleyecek olan sürdürülebilirlik stratejisini iki ana eksende tanımlamaktadır: İyi bankacılık ve iyi kurumsal vatandaşlık.

Türkiye Finans sürdürülebilirlik stratejisi, çekirdek işinde olduğu kadar toplum nezdinde de başarılı sonuçlar elde etmeye odaklıdır. Banka’nın hedefi en iyi bankacılık uygulamalarını hayata geçirirken, iyi kurumsal vatandaşlık örneklerine imza atarak topluma katkısını da pekiştirmektir.

Türkiye Finans, sorumluluk sahibi bir kurumsal vatandaş olarak başta paydaşları olmak üzere, Türkiye’de ve dünyada sürdürülebilirlik konularında yürütülen inisiyatifleri yakından izlemekte, görüşlerini paylaşmakta ve hizmet döngüsünde gerekli olan düzenlemeleri hayata geçirmektedir. Banka’nın aldığı her türlü karar ve aksiyonunun sürdürülebilir bir geleceğe hizmet etmesi hedeflenmektedir.

Türkiye Finans’ın sürdürülebilirlik yaklaşımı, sadece ekonomik değil aynı zamanda çevresel ve sosyal performanslarını da gözetmektedir. Türkiye Finans, kurumsal kültürünün bir parçası olarak benimsenen bu genel yaklaşım sayesinde sürdürülebilirliği artan oranda içselleştirmek ve bu doğrultuda değer üretmek için çalışmayı sürdürecektir.

Türkiye’de mevduat ve katılım bankaları arasında Küresel Raporlama Girişimi (GRI) tarafından A+ seviyede onaylanan ilk Sürdürülebilirlik Raporu

Türkiye Finans’ın sürdürülebilirlik raporu, Küresel Raporlama Girişimi (GRI - Global Reporting Initiative) tarafından Türkiye’de mevduat toplama izni bulunan bankalar arasında A+ seviyede onaylanan ilk ve tek rapor olmuştur.

Hem Türkiye Finans’ın hem de Katılım Bankacılığı sektörünün A+ derecesine sahip olan ilk Sürdürülebilirlik Raporu’nda, Banka’nın Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS) projesi olan tarihi Kırkpınar Yağlı Güreşleri’ne de önemli bir yer ayrılmıştır.

Türkiye Finans, toplumun beklentilerine uygun, ekonomik büyümeyi ve toplumsal kalkınmayı destekleyen bir Kurumsal Sosyal Sorumluluk stratejisini benimsemektedir. Banka, kalitesi ve çeşitliliği yüksek ürün ve hizmetler sunmanın yanı sıra kâr amacı gütmeyen toplumsal yatırımlar aracılığıyla da Türkiye’nin sürdürülebilir kalkınmasına katkı sağlamayı hedeflemektedir.

Banka, bu hedefler doğrultusunda tarihi Kırkpınar Yağlı Güreşleri’ne verdiği destekle kültürel değerlerimizin gelecek kuşaklara aktarılmasında önemli bir görev üstlendiğine inanmaktadır.

Türkiye Finans, reel sektöre destek olmak ana amacı doğrultusunda Türk şirketlerinin markalaşmasını desteklemek amacıyla 2014 yılında Anadolu Markaları Yarışması’na 3. kez sponsor olmuştur.

Diğer faaliyetler

Türkiye Finans, reel sektöre destek olmak ana amacı doğrultusunda Türk şirketlerinin markalaşmasını desteklemek amacıyla 2014 yılında Anadolu Markaları Yarışması’na 3. kez sponsor olmuştur.

Sosyal vatandaşlık bilinciyle 2013 yılında gerçekleştirdiği Karanlıkta Diyalog (Dialogue in the Dark) sergisi sponsorluğunu bir yıl daha uzatan Türkiye Finans, down sendromlu gençlerin çalıştığı Mobil Down Cafe’ye desteğini 2014 yılında da sürdürmüştür. Sağlık ve özellikle ilk yardım konusunda toplumun bilinçlendirilmesinin önemine işaret etmek amacıyla Hayatta Kal Derneği’nin 2014 yılı içinde gerçekleştirdiği “Yaşam Kurtarma Zinciri Toplu Kalp Masajı” etkinliklerine destek vermiştir.

Çevre dostu yenilenebilir enerji kaynaklarının teşviki alanındaki sorumluluğunun da farkında olan Türkiye Finans, enerji sektörünün ulusal ve uluslararası temsilcileri ve yatırımcıların katıldığı “Anadolu Güneşi Elektrik Üretiyor” fuarına sponsor olarak katılmış; yenilenebilir enerji yatırımlarının finansmanı konusundaki ürünleriyle bu alanda da ortak bir bilinç oluşturmak adına çalışmalarını sürdürmüştür.

Türkiye Finans, eğitim alanında da sosyal sorumluluk çalışmalarını hız kesmeden yürütmektedir. Bu kapsamda;

Türkiye Finans, hayat bulduğu toplumun değerlerine ve kültürüne katkı sağlayacak adımlar atmaya bundan sonra da devam edecektir.

Türkiye Finans’ın sürdürülebilirlik uygulamalarıyla ilgili detaylı bilgiye http://www.turkiyefinans.com.tr/surdurulebilirlik/tr/index.html adresindeki 2013 Sürdürülebilirlik Raporu’ndan ulaşabilirsiniz.

Türkiye Finans’ın toplum için ürettiği değer, gerek insan kaynağına gerçekleştirdiği sistematik yatırımlar gerekse kurumsal sosyal sorumluluk projeleriyle önemli ilerleme kaydetmiştir.

Sürdürülebilirlik yol haritamız

Türkiye Finans, istikrarlı mali sonuçlara imza atmanın ötesinde, ülkemizin yarınları açısından kilit değere sahip konularda da aktif olarak yer almaya devam etmektedir. Ekonomik kalkınmaya destek kapsamında özel sektöre verdiği desteği artıran Banka,

gibi alanlardaki çalışmaları kapsamında yenilikçi ürün ve kampanyalar yapmaktadır. Diğer taraftan Türkiye Finans’ın toplum için ürettiği değer, gerek insan kaynağına gerçekleştirdiği sistematik yatırımlar gerekse kurumsal sosyal sorumluluk projeleriyle önemli ilerleme kaydetmiştir.

Önümüzdeki dönemde, iklim değişikliği ile mücadele, yerli ve yenilenebilir enerji kaynaklarına geçiş, düşük karbon ekonomisinin ortaya çıkaracağı inisiyatifler ve enerji başta olmak üzere kaynak verimliliği bankalar için yeni iş olanaklarını artırmaya devam edecektir. Bu gelişmeler, finansal hizmet sağlayıcıları açısından son derece kapsamlı sorumlulukları ve büyüme fırsatlarını gündeme getirecektir. Finansal ürün ve hizmetlerin sunduğu değer kadar çevresel ve sosyal riskleri içselleştirme seviyesi de rekabeti ve dolayısıyla başarıyı belirleyecektir.

Bu öngörüler ışığında Türkiye Finans;