Navigasyonu görüntüle İçeriği görüntüle

Sıkça Sorulan Sorular

Hızlı Finansman Nedir?

​Hızlı Finansman online sisteminde yer alan emlak ofisleri, taşıt ve ihtiyaç bayilerinin, müşterileri adına finansman başvurusu yapabilmelerini ve yaptıkları başvuruların sonuçlarını izleyebilmelerini sağlayan online değerlendirme sistemidir.​

Hızlı Finansman online sisteminden hangi kredilere başvuru yapılabilir?

​Emlak ofisleri tarafından "Türkiye Finans Konut Finansmanı", taşıt bayileri tarafından "Türkiye Finans Taşıt Finansmanı", mobilya, beyaz eşya vb. ürün/hizmet satışı yapan bayileri tarafından "Türkiye Finans İhtiyaç Finansmanı" başvuruları yapılabilir. Hızlı Finansman ile sunulacak olan hizmetler, katılım bankacılığı prensipleri çerçevesinde sunulmaktadır.​

Hızlı Finansman online sistemine kimler üye olabilir?

​Türkiye Finans müşterisi olan veya olmayan, bu sistemde yer almak için başvuran, Bankamız tarafından çalışmaya uygun bulunan ve sermaye şirketi olan tüm emlak ofisleri, taşıt bayileri ve mobilya, beyaz eşya, motorsiklet, yalıtım v.b. ürün/hizmet satışı yapan bayiler kolayca üye olabilirler.​

Hızlı Finansman online sistemine nasıl üye olabilirim?

​​​​​​​​Dilediğiniz Türkiye Finans Şubemize, gerekli evraklarınız ile birlikte başvuruda bulunabilirsiniz. Başvurunuz sonucu olumlu değerlendirilir iseniz, firmanıza verilecek olan kullanıcı adı ve şifresi ile online sistem üzerinden kredi başvurusu alabilirsiniz.

​Gerekli Evraklar:​

  • Güncel vergisi beyannamesi, tahakkuk fiş​i
  • Son yıla ait detay mizan, güncel gelir tablosu
  • En son güncel vergi levhası fotokopisi
  • Firma ortaklarının nüfus cüzdanı fotokopisi ve imza sirküleri
  • A.Ş.ler için hazirun cetveli fotokopisi
  • Kuruluş gazetesinin fotokopisi ve güncel faaliyet belgesi ( son 6 aylık )
Hızlı Finansman online sistemine hangi firma çalışanım giriş yapabilir?
  • ​​Sizlerin belirleyeceği tüm firma çalışanlarınız ilgili sisteme giriş yaparak Online Hızlı Finansman sisteminden işlem gerçekleştirebilir. Sistemi kullanacak kişi sayısı kısıtı bulunmamakta olup, firmanız adına işlem gerçekleştirecek firma çalışanlarınızın Şubenize yazılı talimat ile bildirilmesi gerekmektedir. Firma yetkilisi tarafından yazılı talimat ile belirtilmiş olan sistem kullanıcısı firma çalışanlarına da Banka'mızda müşteri numarası tanımlanır. Kendilerine verilecek olan bireysel internet şubesi kullanıcıları ile Hızlı Finansman online sistemine giriş yapabileceklerdir.
  • ​Firmanız ile iş ilişkisi biten ve/veya Hızlı Finansman online sistemini kullanmaya dev​am etmesini istemediğiniz firma çalışanları, firma yetkilisi tarafından Banka Şube'sine mutlaka yazılı talimat ile bildirilmelidir.
Hızlı Finansman sistemi ile hangi işlemler yapılabilir?
  • ​​​Bayi ekranlarınızdan, müşterilerinizin ihtiyacı olan finansman tutarına göre örnek ödeme planı hesaplayabilir, müşterinizi kredi başvurusu öncesinde bilgilendirebilirsiniz.
  • Müşterinizin ihtiyacı olan "fatura karşılığı tutar kadar" finansman başvurusunda bulunabilirsiniz.
  • Yapmış olduğunuz finansman başvurularınızın durumunu izleyebilir, sonucunu görebilirsiniz.
  • Kesin onay alan ihtiyaç finansmanı başvurularınızın kullandırımlarını, müşterinizin Banka şubesine gelmesine gerek kalmadan, bayinizden sadece tek tuş ile yapabilirsiniz.

Not:​ Kesin onay sonucu kullandırımını yapmış olduğunuz ihtiyaç finansmanına dair müşterinin Tüketici Kredisi Sözleşmesini, ödeme planını, mal bedeli ödeme talimatını ve otomatik tahsilat talimatını sistemden bastırarak ilgili müşteri imzaları alınmalı ve birer fotokopileri de müşterinize teslim edilmelidir. Alınması gereken diğer evraklar 8.soruda belirtilmektedir.

Finansman başvurusuna hangi sonuçlar dönebilir?
  • ​​​Ön Onay: Müşterinin adına yapmış olduğunuz konut, taşıt veya ihtiyaç finansmanı başvurunuzun, Banka tarafından olumlu olarak cevaplandırıldığını gösterir. Sadece bir ön onay olup, ön onay almış finansmanın kullandırılması için nihai karar yetkisi Banka'ya aittir. Müşteri, finansmanını kullanabilmek için bayinizin bağlı bulunduğu Banka Şubesine yönlendirilmelidir. Eğer müşteri Bankamız mevcut müşterisi ise, bu durumda müşteri kullandırım için, kredi izleme ekranında belirtilen Bankamız şubesine yönlendirilmelidir.
  • Kesin Onay: Sadece ihtiyaç finansmanı başvurularında geçerli olup, kesin onay alan finansman başvurularının kullandırımı bayide gerçekleştirilebilmektedir. Müşteriden alınması gereken zorunlu kredi kullandırım evraklarının, eksiksiz olarak alınması gereklidir. İlgili evraklar , Banka'nın anlaşmalı kargo firması tarafından, her hafta bayilerinizden teslim alınacaktır. Müşteri dilerse kullandırımı Banka Şube'sinden de yapabilir, bu durumda müşteri kullandırım için, kredi izleme ekranında belirtilen Bankamız şubesine yönlendirilmelidir.
  • Red: Başvurunun olumsuz sonuçlandığını belirtir. Müşteri, Banka tarafından finansman kullandırımına uygun bulunamamıştır.​
Müşterimin, kesin onay ile sonuçlanan ihtiyaç finansmanını bayimden kullandırmak için hangi evrakları ne şekilde almalıyım?
  • Tüketici Kredisi Sözleşmesi: İlgili sözleşme online hızlı finansman sisteminde yer almaktadır. Müşteriden imza almak için bastırılmalıdır. Her sayfasına imza alınmalı, 24. Maddede tarih belirtilerek, ilgili alanlar doldurulmalıdır.
  • Bireysel Kredi Başvuru Formu: İlgili form matbu halde bayinize teslim edilecektir.İlgili formda bulunan imza kutucuğunun içine imza alınmalıdır.
  • Bankacılık İşlem Sözleşmesi: İlgili form matbu halde bayinize teslim edilecektir. 1. sayfaya tek imza ve 18. Sayfaya çift imza alınmalıdır.
  • Müşteri Kimlik Belgesi Fotokopisi
  • Müşteri Gelir Belgesi / Maaş Bordrosu*
  • Geri Ödeme Planı: Müşteriye ait ilgili kredinin geri ödeme planı, online hızlı finansman sisteminde yer almaktadır. Müşteriden imza almak için bastırılmalıdır. Her sayfasına imza alınmalıdır.
  • Satın alınan İlgili Ürün/Hizmetin Fatura Fotokopisi: Bayiniz tarafından, alınan mal/hizmet bedeli karşılığı kesilen faturadır.
  • Mal Bedeli Ödeme Talimatı: İlgili talimat online hızlı finansman sisteminde yer almaktadır. Müşteriden imza almak için bastırılmalıdır. Tek sayfadan oluşmaktadır, tek imza yeterlidir.
  • Otomatik tahsilat talimatı: İlgili talimat online hızlı finansman sisteminde yer almaktadır. Müşteriden imza almak için bastırılmalıdır. Tek sayfadan oluşmaktadır, tek imza yeterlidir.
  • Tüketici Kredisi Genel İşlem Şartları Bilgilendirme Formu**: İlgili form matbu halde bayinize teslim edilecektir. Her sayfasına imza alınmalı ve müşteri tarafından son sayfasına en erken 2 işgünü* öncesi olacak şekilde tarih atılmalıdır.
  • İkametgah Belgesi: (Başvuru giriş ekranında belirtilen ev adresi bilgisi için, sistem tarafından adres uyuşmazlığı uyarısı verildiği durumlarda alınmalıdır)

*Ücretli çalışan kişiler için, maaş bordrosu antetli kağıt ile bildiriliyor ise firmanın imza sirküleri beyanı gerekmektedir. 

​**Tüketici Kredisi Bilgilendirme Formu üzerine, müşteri tarafından kendi el yazısı ile , ilgili evrakların imzalandığı kredi kullandırım tarihinden 2 iş günü önceki tarih belirtilmeli ve imzalanmalıdır.​

Kesinleşen ihtiyaç finansmanlarımı kullandırmak için Banka tarafından gönderilen matbuu evraklarım bittiği zaman ilgili evrak setini nereden temin edebilirim?

​Bağlı bulunduğunuz Şubenizden talep edebilirsiniz.​