Navigasyonu görüntüle İçeriği görüntüle

Sıkça Sorulan Sorular

Mobil İmza servisinin kullanım ücreti ne kadar?

​Mobil İmza hizmeti için bankamız hiçbir ücret almamaktadır. İşlem ücretleri operatörler tarafından belirlenmekte olup ücretlendirme konusunda bağlı olduğunuz operatörden daha fazla bilgi alabilirsiniz.

Mobil İmza şifremi nasıl değiştirebilirim?
  • ​Serviste kullandığınız 6 haneli şifrenizi Mobil İmza menüsü altından değiştirebilirsiniz. Şifre belirlerken arka arkaya aynı rakamları (000000) ya da ardışık rakamları (123456) kullanamazsınız.
  • Şifreniz sadece size özeldir; kendi güvenliğiniz için zor tahmin edilebilecek bir şifre belirleyiniz, herhangi bir yere yazmayınız ve kimseye söylemeyiniz.
  • Şifrenizi 3 kez arka arkaya yanlış girerseniz bloke olacaktır.
Mobil İmza şifrem bloke oldu.

​​​Serviste kullandığınız 6 haneli şifrenizi bloke etmeniz durumunda şifrenizi Avea Müşteri Hizmetleri’ni (444 1 500) arayarak açtırabilirsiniz.​

Mobil İmza şifremi unuttum.

​​Serviste kullandığınız 6 haneli şifrenizi unutmanız durumunda şifrenizi Avea Müşteri Hizmetleri’ni (444 1 500) arayarak açtırabilirsiniz.​

Telefonumu kaybettim & çalındı.

​​​Mobil İmza servis aboneliğinizi geçici olarak kullanıma kapatabilirsiniz. İşlemi tamamlamak için Avea Müşteri Hizmetleri’ni (444 1 500) aramanız yeterlidir.​

Nitelikli elektronik sertifikamın geçerlilik süresi nedir?

​Mobil İmza servisi aboneliğiniz başladıktan sonra adınıza tanımlanan nitelikli elektronik sertifika kanunen 3 yıl süre için geçerli olacaktır.

Nitelikli elektronik sertifikamı başkası kullanırsa ne olur?
  • ​Mobil İmza servisi ile yapacağınız tüm imzalama işlemlerinin kanuni sorumluluğu nitelikli elektronik sertifika sahibine yani size aittir.
  • Dolayısıyla başka bir kullanıcının servisi kullanması durumunda yapılacak tüm imzalama işlemlerinin kanuni sonuçlarından sertifika sahibi sorumlu olacaktır.
Mobil İmza servisini yurtdışında da kullanabilir miyim?

​Avea’nın uluslararası dolaşım (roaming) anlaşması olan operatörlerinde servisi kullanabilirsiniz. Ancak servis kullanımı sırasında yapılacak mesajlaşmalar için bulunduğunuz ülke operatörüne ücret ödemeniz gerekebilir.​​​

Aynı hat ile kaç tane Mobil İmza aboneliği alabilirim?

​Aynı hat ile 1 adet Mobil İmza servis aboneliği alabilirsiniz. Eğer adınıza birden fazla faturalı hat varsa; her bir hat için ayrı ayrı Mobil İmza servis aboneliği açtırabilirsiniz.​​​​

Hat sahibi olmadan Mobil İmza servisine abone olabilir miyim?

​​​Hat sahibi olmayan bireysel kullanıcılar Mobil İmza servisine abone olabilir ve sertifika açtırabilirler. Ancak bu süreçte hat sahibinin de servis taahhütnamelerini imzalaması ve yazılı onay vermesi gerekmektedir. ​

Hat sahibi olmadan Mobil İmza servisine abone olabilir miyim?
  • ​Hat sahibi olmayan bireysel kullanıcılar Mobil İmza servisine abone olabilir ve sertifika açtırabilirler. Ancak bu süreçte hat sahibinin de servis taahhütnamelerini imzalaması ve yazılı onay vermesi gerekmektedir.
  • Şirket hattı kullanan kurumsal kullanıcılar ise şirket temsilcilerinin de servis taahhütnamelerini imzalaması ve yazılı onay vermesi ile Mobil İmza servisine abone olabilir ve sertifika açtırabilirler.
Mobil İmza servisinden kimler yararlanabilir?

​​​Hattı kapatılmamış; TC Kimlik numarası sahibi Avea faturalı hat sahipleri servise ön kayıt bırakabilir ve herhangi bir problem olmadığı takdirde servisten yararlanabilir. ​

Mobil İmza servisi güvenli midir? SIM kart kırılabilir mi?
  • ​Mobil İmza servisi ile size verilecek 128K SIM kartlar, servis için özel bir yazılım içermektedir. SIM kartlar elektronik imza süreçleri ve güvenli işlemler için şart olan EAL4+ güvenlik sertifikası içerirler ve saldırılara dayanıklıdırlar. SIM kart içerisinde taşınan imza oluşturma bilgileri kopyalanamaz; karttan çıkartılamaz.
  • Nitelikli elektronik sertifika bilgileri, sertifika sağlayıcı Türktrust tarafında güvenli ortamlarda saklanır. Türktrust ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi standartlarına uymakta ve bağımsız kurumlarca denetlenmektedir.
  • Serviste abonenin cep telefonu ve Avea şebekesi arasında gidip-gelen mesajlar, SMS mesajlarından farklı olarak SIM kart üzerinde saklanmaz ve kaydedilmez.
Mobil İmza servisi hangi telefonlarla çalışıyor?
  • ​Serviste kullanılan 128K SIM kart ve kart içerisinde bulunan özel yazılımlar piyasada bulunan bazı telefon modelleri ile çalışmamaktadır. Aşağıda yer alan telefonlar ile Mobil İmza servis aboneliği alınması önerilmemektedir.
  • Blackberry 7290; Nokia 5110 ve Nokia 6110; Sony Ericsson P800, P900 ve P910i; Samsung i600, i750, N500, N620 ve R220; Bazı BenQ modelleri (M300, M305, M350, P50 ve P51); Bazı Asus modelleri (P525 ve P535); General Mobile telefon modelleri (DST01, DST11, FB1907); Bazı Motorola modelleri (F3, MPX220) ve bazı telefonlar.
Mobil İmza servisinde sertifikayı kim sağlıyor?

​​​Mobil İmza servisine aboneliğiniz başladığı anda adınıza özel nitelikli elektronik sertifika tanımlanır. Sertifikalar, Türkiye’de nitelikli elektronik sertifika sağlamaya yetkili kurum Türktrust Bilgi, İletişim ve Bilişim Güvenliği Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır.​