Navigasyonu görüntüle İçeriği görüntüle
​​

​​e-Fatura Nedir?

e-Fatura 213 sayılı Vergi Usul Kanunu hükümleri gereği bir faturada yer alması gereken bilgileri içeren, satıcı ve alıcı arasındaki fatura gönderiminin merkezi bir platform (GİB) üzerinden gerçekleştirildiği elektronik bir belgedir. Veri formatı ve standardı GİB tarafından belirlenmiştir. Hukuki olarak basılı faturadan farkı yoktur.

e-Faturanın Avantajları Nelerdir?

  • Fatura düzenlemek, göndermek ve arşivlemek çok kolaydır. Firmanızı baskı ve gönderim maliyetlerinden kurtarır, zaman tasarrufu sağlar.
  • Faturalama ve ödeme süreçlerini hızlandırır.
  • Faturaları saklamak, aradığınız faturaya ulaşmak çok kolaydır. Faturalarınızın kaybolma riskini ortadan kaldırır.
  • Muhasebe/ERP programınıza entegre edilebilir. Hesap takibinizi anlık süreçlerle gerçekleştirebilirsiniz.
  • Kâğıt fatura kullanırken fatura başı ödediğiniz masraflardan tasarruf etmenizi sağlar.
  • Faturalarınızı farklı tasarlayarak duyuru ve reklamlarınızı faturanız üzerinden yapabilirsiniz.
  • Doğa dostudur.

Kimler e-Fatura Kullanmak Zorundadır?

e-Fatura uygulamasına zorunlu ya da gönüllü olarak dahil olabilirsiniz.

Zorunlu e-Fatura mükellefi olma koşulları Resmi Gazetede yayınlanan 509 sıra numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile ilan edilmiştir.

Şartları ve geçiş takvimini öğrenmek için tıklayabilirsiniz.

e-Fatura Kullanmak İçin Ne Yapmalıyım?

e-Fatura kullanabilmek için tüzel kişilerin Mali Mühür, gerçek kişilerin ise e-İmza yani Nitelikli Elektronik Sertifika (NES) sahibi olması gerekmedir.

e-Fatura başvurunuzu Türkiye Finans üzerinden hemen gerçekleştirebilirsiniz.

e-Fatura Hizmetleri Türkiye Finans Müşterilerine Ücretsiz!

Türkiye Finans müşterisi olarak e-Fatura hizmetimizden ücretsiz olarak yararlanabilirsiniz. Bankamızdan alacağınız e-Dönüşüm hizmetleri bir yıl süreyle geçerli olacaktır.