Navigasyonu görüntüle İçeriği görüntüle

Konut Sigortası

Konut Sigortası

Konut Sigortası; yangın, sel, deprem, hırsızlık gibi olası risklere ve kazalara karşı hem evinizi hem de eşyalarınızı teminat altına alan bir sigorta poliçesidir. Konut Sigortası, konutunuzun ve eşyalarınızın uğrayabileceği zararları telafi etme imkanı verir. Ayrıca Konut Sigortası yaptırarak Zorunlu Deprem Sigortası limitlerinin üzerinde kalan hasarları da teminat altına alabilir, geleceğe daha güvenli bakabilirsiniz.

Konut Sigortasının Avantajları Nelerdir?

  • Konut Sigortası ile hem konutunuzu hem de sizin için maddi ve manevi değere sahip olan varlıklarınızı güvence altına alabilirsiniz.
  • Konut Sigortası ile doğal afetler ya da kazaların neden olduğu hasarları giderebilir, kayıplarınızı telafi edebilir ve risklerinizi doğru yönetebilirsiniz.
  • Konut Sigortasının sunduğu asistans hizmetler ile klima ve kombi bakımından yararlanabilir; çilingir, elektrik ve cam işleri gibi hizmetlere ulaşmak için destek alabilirsiniz.
  • Ayrıca konut içinde ya da konut dışında karşılaşabileceğiniz acil sağlık sorunlarında ambulans hizmetlerinden yararlanabilirsiniz.

Konut Sigortasını Nasıl Yaptırabilirim?

Sigortanızı size en yakın Türkiye Finans şubesi, Mobil Uygulama, İnternet Şube ve Müşteri İletişim Merkezimiz aracılığıyla yaptırabilirsiniz.


Sıkça Sorulan Sorular

Ana Teminatlar Nelerdir?

Yangın

Yangın, yıldırım, infilak veya yangın ve infilak sonucu meydana gelen duman, buhar ve hararetin sigortalı mallar üzerinde doğrudan neden olacağı maddi zararlar poliçede yazılı limitler dahilinde teminat altına alınır.

Deprem

Deprem sonucunda poliçe kapsamındaki konutta meydana gelen maddi zararların Zorunlu Deprem Sigortası limitleri üstünde kalan kısmı karşılanır.

Fırtına

Fırtına nedeniyle konutunuzda ve eşyalarınızda meydana gelen maddi zararlar poliçede yazılı limitler dahilinde teminat altına alınır.

Dolu

Dolu ve dolu fırtınası sonucu sigortalı konutunuzda meydana gelen maddi zararlar teminat altına alınır.

Hırsızlık

Hırsızlık eylemi sonucunda sigortalı konutunuzda yer alan eşyalar ve hırsızlığa teşebbüs nedeniyle konutunuzda meydana gelen maddi zararlar teminat altına alınır.

Sel ve Su Baskını

Nehir, çay, dere ve kanalların taşması sonucu sigortalı konut ve eşyalarda doğrudan meydana gelen maddi zararlar teminat altına alınır.

Cam Kırılması

Sigortalı konuttaki cam ve aynaların kırılma neticesinde uğrayacağı maddi zararlar poliçede yazılı limitler dahilinde teminat altına alınır.

Elektronik Cihaz

Konutunuzda kullandığınız televizyon, bilgisayar, buzdolabı, çamaşır makinesi vb. eşyalarda meydana gelen maddi zararlar poliçede yazılı limitler dahilinde teminat altına alınır.

Hukuksal Koruma

Yaşadığınız bir hasar sebebiyle tarafınıza açılan dava sürecinde; vekalet ücreti, dava masrafları, danışmanlık ücretleri, hakem ücretleri gibi harcamaları poliçede yazılı limitler dahilinde teminat altına alır.

Diğer Teminatlar Nelerdir?
  • Kapkaç
  • Duman
  • Grev, Lokavt, Kargaşalık, Halk Hareketleri, Kötü Niyetli Hareketler ve Terör
  • İzolasyon
  • Kira Kaybı
  • Kar Ağırlığı
  • Yer Kayması
  • Ferdi Kaza
  • Enkaz Kaldırma Masrafları
  • İkametgâh Değişikliği Masrafları
  • Kara, Hava, Deniz Taşıtları Çarpması
  • Asistans Hizmetler
Konut Sigortası Poliçesini Kimler Yaptırabilir?

Konut Sigortasını tüm ev sahipleri ve kiracılar yaptırabilir.

Konut Sigortası Poliçesinin Geçerlilik Süresi Nedir?

Poliçeniz başlangıç tarihinden itibaren 1 (bir) yıl geçerlidir.

Hasar Halinde İstenilen Evraklar Nelerdir?
  • Hasar detaylarını anlatan, isim - soy isim yazılı, imzalı ve tarihli dilekçe
  • Önlü arkalı kimlik fotokopisi veya fotoğrafı
  • Tapu fotokopisi veya kira kontratı
  • Hasarla ilgili fotoğraflar
  • IBAN bilgisi
  • Hasara 3. kişi sebebiyet vermişse bu kişiye ait isim - soy isim ve adres bilgileri

*Hasar oluş şekline göre sigorta şirketi yukarıdaki evraklara ek olarak farklı evraklar da talep edebilir.

Konut Sigortası Asistans Hizmetleri Nelerdir?

Konut Sigortasının sunduğu asistans hizmetleri ile günlük yaşamınızda hayatınızı kolaylaştıracak pek çok hizmete 7/24 ulaşabilir ve ücretsiz yararlanabilirsiniz.

  • Kombi ve Klima Bakımı
  • Konut Yardım Hizmetleri
  • Ambulans Hizmeti

Not: Kombi & Klima Bakım hizmeti, 22.04.2024 tarihinden itibaren kaldırılmıştır. Bu tarihten önce düzenlenmiş poliçelerde hizmet verilmeye devam edilecektir.

Kombi ve Klima Bakım Hizmeti Nedir?

Konut Sigortası, yılda bir (1) kez olmak üzere poliçede adresi belirtilen konutta bir adet (1) klima ve bir adet (1) kombi bakımının ücretsiz yapılmasına olanak sağlar.

Kombi ve Klima Bakım Hizmeti için 0212 705 11 99 numaralı telefonu arayarak randevu alabilirsiniz.

Klima Bakımı Neleri Kapsar?

Ücretsiz klima bakım hizmeti mobil, duvar tipi ve salon tipi klimaları kapsar.

  • Cihazın iç ve dış temizliği yapılır.
  • Cihazın filtre temizliği yapılır.
  • Cihaz içi gaz kaçakları kontrol edilir.
  • Elektrik besleme bağlantıları kontrol edilir.
  • Fanların mekanik bağlantıları kontrol edilir.
  • Elektronik kart değerleri alınır.
Kombi Bakımı Neleri Kapsar?

Ücretsiz kombi bakım hizmeti yoğuşmalı ve yoğuşmasız kombi cihazları için geçerlidir.

  • Cihazın sıcak su ve kalorifer yanma durumu kontrol edilir.
  • Tozlanma kontrolü yapılır gerekliyse temizlenir.
  • Cihazın yanma odası brülörü kontrol edilir.
  • Su ısınma kazanı (ana eşanjör) kontrol edilir
  • Kombi içerisindeki elektrik ve elektronik bağlantıların kontrolü yapılır.
  • Kombinin otomatik gaz kesme durumu kontrol edilir.
  • Kalorifer dönüş hattı pislik tutucu filtresi temizlenir.
Konut Yardım Hizmetleri Nelerdir?

Konutunuzda oluşabilecek tesisat, elektrik arızalarında, cam kırılmalarında ya da çilingir ihtiyaçlarınızda HDI Sigortanın 0850 222 84 34 numaralı Kolay Hattını arayarak hızlı destek servislerinden ve Profesyonel Ev Hizmetlerinden yararlanabilirsiniz.

Konut Yardım Hizmetleri
Hizmetler Limitler
Tesisat İşleri (Kapama Dahil) 1.250 TL/Yılda 3 Defa
Elektrik İşleri1.000 TL/Yılda 3 Defa
Cam İşleri 1.000 TL/Yılda 3 Defa
Anahtar İşleri1.000 TL/Yılda 3 Defa
Evde Kapalı Kalan Kişinin Kurtarılması 1.500 TL/Yılda 3 Defa
Doktor veya Ambulans Gönderilmesi750 TL/Yılda 3 Defa
Uzman Hemşire veya Refakatçi Gönderilmesi 750 TL/Yılda 3 Defa
Güvenlik ŞirketiMaksimum 2 Gün
Profesyonel Ev Hizmetleri Organizasyonu Bağlantı Hizmeti
Otel Hizmeti 750 TL/Azami 3 Kişi/Maksimum 2 Gün
Ambulans Hizmeti Nedir? Nasıl Faydalanabilirim?

Konut Sigortası Ambulans Hizmeti, Konut Sigortası sahibinin ve aynı adreste yaşayan ailesinin, konut içinde ya da dışında acil tıbbi desteğe ihtiyaçları olması durumunda sunulan hizmettir.

Ambulans hizmeti Dünya Sağlık Örgütü tarafından belirlenmiş acil durumlarda hizmet verir.

Hizmetten yararlanmak için HDI Sigortanın 0850 222 84 34 numaralı Kolay Hattının araması gereklidir.

Teminat kapsamında, Özel Ambulans Servisleri Yönetmeliğine uygun ambulans ve medikal ekipleri ile aşağıdaki hizmetler verilir:

Tıbbi Danışmanlık

Telefonda, hak sahibine (hastaya) aydınlatıcı ve yönlendirici bilgi aktarımı.

Acil Sağlık Hizmetleri

Sağlık ekipleri tarafından hekim, tıbbi araç-gereç desteği sunulması.

Acil Kara Ambulansı Hizmeti

Yoğun bakım donanımlı, hekim veya paramedik, acil tıp teknisyeni ve sürücüden oluşan bir ekipten müteşekkil araçla hizmet verilmesi.

İlaç ve Sarf Malzemesi

Hastaya, acil müdahale halinde bedelsiz olarak ilaç ve rutin malzemeler kullanılması.

Medikal Bilgi Köprüsü

Hasta, hastane, ambulans, hasta yakını ve/veya hekimi arasında bilgi iletişimi kurulması.

Hangi Sigorta Şirketi Aracılığıyla Sunulmaktadır?

Konut Sigortası HDI Katılım Sigorta A.Ş. aracılığıyla sunulmaktadır.

Genel Şartlar Nelerdir?

Genel şartlar hakkında buradan bilgi alabilirsiniz.