İş Sürekliliği Yönetim Sistemi (İSYS) Politikası Türkiye Finans’ın iş sürekliliği yönetimine yaklaşımını göstermektedir.
Türkiye Finans, ISO 22301 İş Sürekliliği Yönetim Standardının gereklerine göre belirlediği kapsam ve hedefler çerçevesinde, kritik ürün ve hizmetleri destekleyen süreçlerdeki olası bir kesintiyi iş etki analizi sonuçlarında öngörülen doğrultuda kurtarmayı amaçlar.
Banka yönetimi tarafından onaylanmış olan İş Sürekliliği Yönetim yapısı ile süreçler, politikalar ve stratejiler tesis edilerek gerekli tedbirlerin alınması sağlanır. Böylece olağanüstü durumlarda yaşanan kesintilerin operasyonel, finansal, yasal açıdan ve saygınlık bakımından olumsuz etkilerinin en aza indirilmesi hedeflenir.
Türkiye Finans’ın iş sürekliliğini sağlarken ve İş Sürekliliği Yönetim Sistemi için belirlediği kapsam
- BDDK’nın yayınladığı Bankaların İç Sistemleri ve İçsel Sermaye Yeterliliği Değerlendirme Süreci Yönetmeliği,
- Bankaların Bilgi Sistemleri ve Elektronik Bankacılık Hizmetleri Yönetmeliği,
- ISO 22301 İş Sürekliliği Yönetim Sistemi Standardı ve
- COBIT Çerçevesi ile uyumludur.
İSYS’nin öncelikli hedefi, olağanüstü durumlar nedeniyle oluşan kesintileri yönetmek, sistem ve kaynak kayıplarını ve saygınlık zararlarını önlemek, yasal yükümlülüklerini yerine getirmektir. Bu amaçla Türkiye Finans’ın belirlediği misyon ile uyumlu olarak İSYS’nin planlanması, kurulması, düzenli olarak gözden geçirilmesi ve iyileştirilmesi faaliyetleri ile paydaşları olan
- Müşterilerin
- Hissedarların
- İş ortaklarının
- Çalışanların
- Tedarikçilerin
- Sektörü düzenleyen otoritelerin (BDDK, TCMB, SPK, İMKB)
- Kamuoyunun
Katılım bankacılığı hizmetleri konusunda beklentilerinin, kriz durumları da dâhil olmak üzere, sürekli olarak karşılanması hedeflenir.
İSYS’nin başlıca hedefleri şunlardır:
- Acil ve olağanüstü durumlarda, öncelikli olarak Banka personelinin ve müşterilerin güvenliğinin sağlanması
- Yasal gereksinimler doğrultusunda işleyen, ilgili standartlarla uyumlu bir İSYS kurulması
- Acil ve olağanüstü durumlarda Banka’nın yasal mercilere karşı taahhütlerinin yerine getirilmesi
- Acil ve olağanüstü durumlarda Banka’nın saygınlığına zarar gelmesinin önlenmesi
- İSYS için uygun yönetişim ve organizasyon yapısının kurulması
- Banka’nın normal işleyişine, bankanın varlığını riske sokmayacak zamanda dönebilmesi
- Acil ve olağanüstü durumlarda bankanın uğrayabileceği finansal kayıpların minimize edilmesi
Tarihi/Revizyon No: 16.05.2025/13