Navigasyonu görüntüle İçeriği görüntüle
​​

​​​e-Defter Nedir?

Firmalar için tutulması zorunlu olan Yevmiye ve Defter-i Kebir kayıtlarının elektronik ortamda hazırlanmasını, muhafaza edilmesini ve zaman damgası kullanılarak imzalanıp GİB’e gönderilmesini sağlayan uygulamadır.

e-Defter GİB tarafından belirlenen format ve standartlara uygun olarak tutulur ve kaydedilir.

e-Defterin Avantajları Nelerdir?

  • e-Defter elektronik ortamda tutulduğu için noter onayına gerek yoktur. Noter ve baskı maliyetlerinizden tasarruf sağlar.
  • e-Defter, kâğıda basılı defterlerde yaşanan arşivleme sorununu ortadan kaldırır. Defterleriniz yasal süre boyunca elektronik ortamda arşivlenir.
  • Devlet ve işletme arasındaki sistemin daha düzenli işlemesini sağlar.
  • e-Defter formatı uluslararası standartlara uygundur.
  • Defter düzenleyen kişinin yapabileceği hatalar tümüyle ortadan kalkar.
  • Doğa dostudur.

Kimler e-Defter Kullanmak Zorundadır?

e-Fatura uygulamasına geçme zorunluluğu olan tüm firmalar ve bağımsız denetime tabi olan firmalar e-Defter kullanmak zorundadır.

e-Faturaya gönüllü geçiş yapan firmaların e-Defter kullanmasına gerek yoktur.

Zorunlu e-Defter mükellefi olma koşulları Resmi Gazetede yayınlanan 509 sıra numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile ilan edilmiştir.

Şartları ve geçiş takvimini öğrenmek için tıklayabilirsiniz.

e-Defter Kullanmak İçin Ne Yapmalıyım?

e-Defter uygulamasını kullanmak için tüzel kişilerin Mali Mühür, gerçek kişilerin ise e-İmza yani Nitelikli Elektronik Sertifika (NES) sahibi olması gerekmedir.

e-Defter başvurunuzu Türkiye Finans üzerinden hemen gerçekleştirebilirsiniz.

e-Defter Hizmetleri Türkiye Finans Müşterilerine Ücretsiz!

Türkiye Finans müşterisi olarak e-Defter hizmetimizden ücretsiz olarak yararlanabilirsiniz. Bankamızdan alacağınız e-Dönüşüm hizmetleri bir yıl süreyle geçerli olacaktır.