e-Defter Nedir?
Firmalar için tutulması zorunlu olan Yevmiye ve Defter-i Kebir kayıtlarının elektronik ortamda hazırlanmasını, muhafaza edilmesini ve zaman damgası kullanılarak imzalanıp GİB’e gönderilmesini sağlayan uygulamadır.
e-Defter GİB tarafından belirlenen format ve standartlara uygun olarak tutulur ve kaydedilir.
e-Defterin Avantajları Nelerdir?
- e-Defter elektronik ortamda tutulduğu için noter onayına gerek yoktur. Noter ve baskı maliyetlerinizden tasarruf sağlar.
- e-Defter, kâğıda basılı defterlerde yaşanan arşivleme sorununu ortadan kaldırır. Defterleriniz yasal süre boyunca elektronik ortamda arşivlenir.
- Devlet ve işletme arasındaki sistemin daha düzenli işlemesini sağlar.
- e-Defter formatı uluslararası standartlara uygundur.
- Defter düzenleyen kişinin yapabileceği hatalar tümüyle ortadan kalkar.
- Doğa dostudur.
Kimler e-Defter Kullanmak Zorundadır?
e-Fatura uygulamasına geçme zorunluluğu olan tüm firmalar ve bağımsız denetime tabi olan firmalar e-Defter kullanmak zorundadır.
e-Faturaya gönüllü geçiş yapan firmaların e-Defter kullanmasına gerek yoktur.
Zorunlu e-Defter mükellefi olma koşulları Resmi Gazetede yayınlanan 509 sıra numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile ilan edilmiştir.
Şartları ve geçiş takvimini öğrenmek için
tıklayabilirsiniz.
e-Defter Kullanmak İçin Ne Yapmalıyım?
e-Defter uygulamasını kullanmak için tüzel kişilerin Mali Mühür, gerçek kişilerin ise e-İmza yani Nitelikli Elektronik Sertifika (NES) sahibi olması gerekmedir.
e-Defter başvurunuzu Türkiye Finans üzerinden hemen gerçekleştirebilirsiniz.
e-Defter Hizmetleri Türkiye Finans Müşterilerine Ücretsiz!
Türkiye Finans müşterisi olarak e-Defter hizmetimizden ücretsiz olarak yararlanabilirsiniz. Bankamızdan alacağınız e-Dönüşüm hizmetleri bir yıl süreyle geçerli olacaktır.
KOBİ'lerimize yönelik e-Dönüşüm kampanyamız hakkında bilgi almak için
tıklayınız.
HEMEN BAŞVUR