e-İrsaliye Nedir?
e-İrsaliye sevk irsaliyesi hazırlama, gönderme, alma, yanıtlama, saklama ve görüntüleme işlemlerinin elektronik ortamda yapılmasını sağlayan bir uygulamadır. Kâğıt irsaliye ile aynı hukuki niteliğe sahiptir. Kağıt irsaliye üzerindeki bütün bilgileri içerir. e-İrsaliye sadece uygulamaya kayıtlı kullanıcılar arasında düzenlenebilir.
e- İrsaliyenin Avantajları Nelerdir?
- Kâğıt irsaliyenin basımı, onayı, kargosu, arşivlenmesi için yapılan masraflardan tasarruf etmenizi sağlar.
- e-İrsaliye alıcıya elektronik ortamda iletildiği için kabul, ret ve iade süreçlerinde hızlı mutabakat almanızı sağlar. İş akışınız önemli ölçüde hızlanır.
- Kaybolma riski ve yeniden gönderim maliyetleri ortadan kalkar.
- e-İrsaliye muhasebe sisteminize entegre edilebilen bir uygulamadır. Takip ve raporlama işlemleriniz kolaylaşır.
- Doğa dostudur.
Kimler e-İrsaliye Kullanabilir?
e-İrsaliye uygulamasına zorunlu ya da gönüllü olarak dahil olabilirsiniz.
e-Fatura uygulamasına kayıtlı olan, 2018 ve izleyen yıllarda cirosu 25 milyon TL ve üzerinde olan firmaların e-İrsaliye kullanması zorunludur.
e-İrsaliye kullanma koşulları Resmi Gazetede yayınlanan 509 sıra numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile ilan edilmiştir.
Şartları ve geçiş takvimini öğrenmek için
tıklayabilirsiniz.
e-İrsaliye Kullanmak İçin Ne Yapmalıyım?
e-İrsaliye başvurunuzu Türkiye Finans üzerinden hemen gerçekleştirebilirsiniz.
e-İrsaliye Hizmetleri Türkiye Finans Müşterilerine Ücretsiz!
Türkiye Finans müşterisi olarak e-İrsaliye hizmetimizden ücretsiz olarak yararlanabilirsiniz. Bankamızdan alacağınız e-Dönüşüm hizmetleri bir yıl süreyle geçerli olacaktır.
KOBİ'lerimize yönelik e-Dönüşüm kampanyamız hakkında bilgi almak için
tıklayınız.
HEMEN BAŞVUR